Omituista toimintaa
LUOTO KARI
27.10.2008 20:10
Hel..tin ENTER. Mutta odotelkaas vähän aikaa, niin asiakin pian selviää ... :)
LUOTO KARI
27.10.2008 20:20
Tuli Kabe-Adrialta tänään postissa kirje (hyvin asiallinen sellainen), jossa viitattiin Carawall Oy:n 17.10.2008 antamaan tiedotteeseen. Tiedotteen sisältö oli kuvattu kirjeessä, mutta pitihän se nyt itsekin netissä nähdä. No, surffailin Carawallin sivuille, mutta siellä oltiin ilmeisesti tultu jo katumapäälle, kun tiedotetta ei enää löytynyt. Mutta löytyihän se sitten googlettamalla jostakin netin syövereistä, jonkin serverin välimuistista. Kas tällainen se oli:
Carawall huolto tiedottaa
Emme vastaa enää Kaben ja Adrian takuuasioista ja kosteuskorjauksista emmekä toimita niiden varaosia. Jatkossa hoidamme ja panostamme seuraavien merkkien jälkimarkkinointiasioihin: Solifer, Polar, Hobby, Casa, EuraMobil ja Sharky.
Kuten Kabe-Adrian kirjeessä mainittiin, "ilmoitus on sekä vastuun pakoilua että selkeästi kuluttajansuojalain vastainen, sillä kuluttajansuojalain mukaan myyjä on aina ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta". Ei ole kyllä tätä päivää heidän toimintansa. Miten he luulevat, että sieltä kukaan enää mitään ostaa tuollaisen jälkeen?
T. Nimim. Carawallin takuukorjausta odotteleva
NOUSIAINEN ASKO
27.10.2008 23:23
usein maahantuojat vaihtavat merkkiä aikaisempinakin vuosina ja nyt on sellaiset ajat
,että ei ole paljon katetta kun ei kauppa käy ja kulut on suuret ja laajennus on caravallilla ollut iso ja ehkä sillon tulee vaikeuksia.
Olen ostanut turun caravallilta uutena yhden asuntoauton ja silloin pelasi hommat hyvin takuunkin suhteen.Ei ole helppoa nyt varmaan muillakaan liikkeillä.Onko tämä sitä varttaalitaloutta. onneksi on jo työeläkkeellä
ter asko
VEHMANEN TUULA A
28.10.2008 17:33
Kävin tänään takuuasioissa Carawallilla. Takuuasiat hoitui asiallisesti kuten aina ennenkin. Aina olen saanut hyvää palvelua sekä Raision että Espoon Carawallissa.
Samaa ei voi sanoa aina Kabe Adrian maahantuojasta.
HALMEENMÄKI JUHANI
28.10.2008 21:17
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
"Myyjäliike on vastuussa takuusta, jollei liike ole siitä erikseen ennen kaupantekoa irtisanoutunut."
"Myyjäliike ei voi automaattisesti käännyttää kuluttajaa asioimaan maahantuojan tai valmistajan kanssa. Myyjän on hoidettava korjaustoimet takuunantajan kanssa."
Eli jos Carawall on ollut myyjä ja takuu on voimassa niin he hoitavat edelleenkin. Jos on ostettu muualta mutta takuu on voimassa niin Carawall saa tietysti kieltäytyä, koska ei muutenkaan kuuluisi heille. Eivät siis hoida jos pidempimatkalaisen kalusto hajoaa Ruissalossa ja tarvitaan lähin merkin edustaja. Luonnollisesti varaosien varastointi ja saatavuus on huonompaa kuin ennen, niinhän se on aina jos merkki vaihtuu.
Mielestäni yhtä huonosti sekä harhaanjohtavasti muotoiltu kuin Deltan "takuuehdot", mutta heillä se ei edes ole merkinvaihdon muutoksen ongelmia vaa jatkuvaa linssiinviilausta...
PUURUNEN SAMI
29.10.2008 05:31
Näin Adrian hankkinneena olisin utelias kuulemaan miksi et ole maahantuojaan tyytyväinen.
NOUSIAINEN ASKO
29.10.2008 11:02
joo ei ole varmaankaan meille kysymys mutta kun on adria ja on caravallin maahan tuoma n 5-6 v.vanha.Olemme tyytyväisia ja on keväällä ostettu suoraan edelliseltä omistajalta.Tietenkin käytettyäkin pitää huoltaa ,suurin heikkous on ehkä asunpuolen sähköpuoli ,mutta varaosia saa ja
lyhyelläkin toimitus ajalla.Osathan paljon samoja
monessa merkissä korin osia lukuun ottamatta.
Terv kaarina ja asko.
AHJOS TIMO
29.10.2008 12:29
Tuon ikäisessä (5-6v) autossa ei mikään takuu ole enää voimassa, joten mitään haittaa maahantuojan ja alkuperäisen myyjän Adria-edustuksen päättymisestä ei liene. Kyllä muut liikkeet tekevät kaikki tarvittavat työt ja laskuttavat niistä normaalin taksansa mukaan, ihan niin kuin Carawallkin tekisi. Ei korjaamolla vaadita, että auton pitäisi olla samasta talosta ostettu!