Hymer takuu

WIKSTRÖM PETER 19.08.2008 16:41

Vastaus:Dometic/Hymer Touring

Kiitos yhteydenotostanne. Lähetin toimittamanne kuvat ja tideo käyttämästänne pesuaineesta tekniselle osastollemme Ruotsin.

He ilmoittivat vaurioiden olevan lähtöisin käyttämästänne pesuaineesta, eikä ns mekaanisesta vaurosta.

Joss joku halua kuvia niin puhelin soitto niin pistään E- postilla jyrrämään.

LAHTI ANTTI 19.08.2008 16:47

Kerro vähän taustatietoja, mitä on tapahtunut ja mihin? Olet ilmeisesti pessyt jotain joka on aiheuttanut jotakin, mutta mitä? Myös hankala soittaa, kun ei ole puhelinnumeroa.

@Antti

PALIN MATTI 19.08.2008 16:49

Siis mistähän vauriosta tässä nyt on kysymys? Ja mitä pistetään e-postilla jyrrämään? Tämmösissä alotusviesteissä olis kiva olla hieman laajemmin taustatietoa asiasta.

@mella

WIKSTRÖM PETER 19.08.2008 17:02

Puh: No 040-5103341

Kaikki 4 ikkuna halkeamia saran puolella ja pesuaine Turtle wax Auto shampo

WIKSTRÖM PETER 19.08.2008 17:05

pu.no. 0405103341

Kaikki 4 asunto osan ikkunoita halkeamia saranapuolella. Joss joku halua kuvia vauriot niin voi pistä kone jyrrämään.

LAHTI ANTTI 19.08.2008 17:08

Miten ne sitten ovat tulleet? Vasaralla, harjalla, pesuaineella (millä) vai ovatko itsestään hajonneet?

@Antti

WIKSTRÖM PETER 19.08.2008 18:39

Hyvä @Antti saat kuvia joss ilm. sähköposti osoite

HALMEENMÄKI JUHANI 19.08.2008 21:26

Kiinnostaa varmaan myös Turtlen maahantuojaa eli www.snoy.fi ja itse antaisin noiden isojen firmojen alkaa tapella keskenään kumpi maksaa!

WIKSTRÖM PETER 19.08.2008 21:40

Auto tas tutkittu suurenuslasin, ja uutta on löydetty, lasi liikku saranassa.

GRÖNQVIST TOM 20.08.2008 10:30

Moi

Olen itse käyttänyt kahta turtlen vahashampoota m-auton pesuun vuoden aikana, viimeksi viime viikolla eikä ikkunoissa näy mitään vastaavaanlaista ongelmaa. Ikkunat on seitz- merkkisiä.

Tomppa

MANNINEN ESA 20.08.2008 14:17

Samat sanat kuin edellä. Kolmas auto menossa ja en ole turtlen jäkeen huomannut mitään tuollaista. Olen ehdottoman kiinnostunut: 1. miten on voinut käydä näin ja 2. miten selviää ns. jälkipyykki. Nimim. "vieläkin nyrkit veressä vanhoista takuuasioista"

SUOMINEN TAUNO 20.08.2008 16:19

Hei!

Kyllä tuossa asiassa voi olla jotakin opittavaa. Ostin juuri uuden auton (Burstner) ja lueskelin aikani kuluksi sen käyttöohjekirjaa.

Siellä aika voimakkaasti korostettiin, että ikkunat ovat akryylimuovia, jota ei missään nimessä saa pestä auton pesuun käytettävillä liuottimilla. Suositeltiin muistaakseni mietoa astianpesuainetta.

Täytyy kyllä tarkkaan miettiä pesuaineet, ennenkuin alkaa pesuhommiin. Uskoisin, että takuiden kanssa voi muutoin tulla vaikeuksia. Ajattelin alustavasti käyttää mäntysuopapohjaista ainetta, mutta täytynee hommata lupa myyjältä.

WIKSTRÖM PETER 20.08.2008 16:54

Turtle Wax maahantuoja ilm.:Turtle Wax Autoshampo on erittäin mieto puhdistusaine. Tuote ei sisällä mitään liuotinpohjaisia tai muutenkaan voimakkaita puhdistava aineosia, jotka voisivat aiheuttaa muovin, kumin tai lasin halkeamista.

NOVA KAI E 20.08.2008 17:41

Voisiko tällä palstalla kertoa mistä kyseinen Hymer on hankittu että toiset karavaanarit osaisivat kiertää liikkeen. Onhan niitäkin kauppiaita jotka haluaa hoitaa takuuasioita.

HAUTAVIITA ERKKI A 20.08.2008 18:11

Hei kaikki! Mielenkiintoisia noi takuujutut, olleet omallakin kohdalla "koukeroisia". Edellinen autoni Hobby FS 550 vm.2006,ostettu Max Caravanista edusti ns. takuukurjalistoa, mikään ei toiminut liikkeen puolelta. Tällä hetkellä EHM:stä hankittu Kentucky edustaa toista maata, kaikki pelaa. Tähän Hymeriin/Dometiciin täytyy mainita, että Dometic jää/pakastinkaappimme ei pelittänytkään Tukholmassa kaasulla ja juuri ostettu kaappi täyteen tavaraa. Ruotsin Dometic/Elektrolux hoiti asian kuntoon 3:ssa päivässä,heinäkuussa,kaikki tärkeät (turhaan)osat uusiksi, eikä maksanut mitään. Ongelma oli loppujen lopuksi pieni roska suuttimessa, olin vähän ihmeissäni ettei Ruotsin/Saksan Dometic vaatinut osia takaisin, mutta ei. Nyt on tärkeät varaosat valmiina. Aivan loistava palvelu Ruotsissa, mitenkähän olisi pelannut Suomessa? Pyytäisin kaikkia vain jaksamaan "tappelemaan" oikeuksiensa puolesta, ei anneta nujertaa! terveisin Eki

WIKSTRÖM PETER 20.08.2008 19:36

Auto ostettiin Hymer Touringcamp Espoo 13.09.06. He oli sitä mieltä että ei voi vetoa takuun kun auto on näin vanha, ja miksi nytt vasta huomannut tätä asia.Seuraava oli väärä pesuaine ja .......... niin jankutti 10 eri asia. Plussa Hymer agenti Matti Patroselle kun hän 20.08 soitti

WILHELMSSON LEIF 21.08.2008 09:07

Entä kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella siinä ei ole määritetty laissa takarajaa. Takuun päättyminen ei vapauta myyjää maahantuojaa tai valmistajaa.

GRÖNQVIST TOM 21.08.2008 10:21

Takuuasioista, Euramobil

Itsellä 2003 vuoden malli, suomi auto. Mahantuoja tuolloin eri kuin nykyään. Euralla 6 vuoden tiiveystakuu jos joka vuosi tarkastettu kosteudet ja leimat takuukirjassa, nyt siis viimeinen vuosi takuuta menossa. Nyt kesällä rankkasateiden aikaan huomasin että iso heki kattoikkunan reunasta tulee vettä sisään. Soitin nykyiselle maahantuojalle ja ei ollut kiinnostusta kun ei ollut heidän maahantuoma, sitten soitin vuoden 2003 maahantuojalle ja ehdotti 50/50 korjausta, eli maksaisin puolet kuluista koska heillä ei ole enää kontaktia Euramobiliin. Lähetin sähköpostia Euramobiilille että eikö takuu toimikkaan täällä, meni pari päivää ja lähetin uudelleen kysymyksen,kolmantena päivänä tuli vastaus että voi käyttää korjaukseen kumpaa maahantuojaa haluaa ja he korvaavat heille kulut.

Takuuseen tyytyväinen, tomppa

GRÖNQVIST TOM 21.08.2008 10:22

Tulee mieleen että tuossa on käytetty jotain vahvempaa kuin vahashampoo, esim. liuotinpesua.

tomppa

HALME MARTTI 21.08.2008 23:07

vaikka asia ei tietysti minulle mitenkään kuulu... mutku. Eikö ole ihmeellistä. Nykyinen maahantuoja ei ole kiinnostunut asiasta. Pitää siis asiakkaan olla itse hyvin aktiivinen ja olla yhteydessä valmistajaan (kaikilla meillä ei ole siihen valmiuksia, joten voi olla että vaan kiroillaan ja purraan hammasta tykönämme)ja asiakas hoitaa asian valmistajan kanssa ja järjestää vielä hyvän hyvyyttään työtä maahantuojalle. Toivottavasti valitsit kiusallasikin sen entisen maahantuojan korjauksen tekijäksi.

GRÖNQVIST TOM 25.09.2008 12:23

Sorry vastaus hiukka kestänyt. Maahantuojat olisivat saaneet tästä helpolla hyvää mainetta kun työ ei ollut iso, ie. kustannus pieni. Asiakas saa olla kyllä aika aktiivinen jotta palvelu pelaa, kannattaa valita sellainen liike/maahantuoja jota kiinnostaa että asiakkaat tulevat takaisin uudelleen, halpaa ja hyvää ei ole vieläkään keksitty :-)

Juu valitsin sen entisen maahantuojan. Edelleen euran takuuseen ja autoon tyytyväinen, tomppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.