TRUMATIC C6002EH käyttäytyminen alijännitteellä.

MÄKINEN ERKKI 04.09.2016 21:15

Meillä auto Hymer Van 562 vm 2008 jossa ko lämmitin toiminut kohtuu hyvin 6 vuotta. Ainoastaa lämmitysilmapuhaltimen olen vaihtanut pari vuotta sitten kun alkoi kitisemään. Nyt tein koetta miten pitkään lämmitys toimisi +10-15 asteen kelillä ilman verkkovirtaa (akku 1v ikäinen). Lämmitys toimi 7h normaalisti pitäen 22 ast lämpötilaa, mutta sitten puhallin ja poltin alkoi käydä isoilla kierroksilla ja lämpö nousi 27 jolloin katkaisin lämmityksen ja kytkin verkkovirran. Siinä jäi tietysti akkujännite mittaamata ja katsomata. Kysyn onko muilla vastaavia havaintoja akun alijännitteellä. Se on tiedossa jos tuntoelimen piiri on poikki niin käy täysillä. Elekroniikkakortti on CEH/3 jossa 5 relettä. Releitten toimintatarkoitusta nyt en tiedä, mahtaako joku jumitella vai onko vain alijännitettä.

Erkki Mäkinen 19.11.2016 18:06

Truma on taas pysähtynyt muutamia kertoja ajon aikana tai 1-2h pysähdyksissä. En myöskään ole saanut paikallistettua vikaa valintakytkimiin. Sen sain kokeiltua että puhallin ei lähtenyt pyöriin vastuksillakaan vaikka oli verkkovirta. Oliskohan kellään noita kortilla olevien releiden (5kpl) tyyppiä. Jos vaihtais ne kaikki uusiksi. Lisäksi pitäis päästä mittaileen tuleeko kortille kaikki jännitteet vikatilanteessa. Kotipihassa se nyt sattuu taas toimimaan, että vähä vaikea etsiä vikaa. Neuvoja otetaan vastaan kiitos.


Jos vielä löytyis piirikaavio niin helpottais vian hakua.
muokattu: 19.11.2016 18:21

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.