Ducaton ohjaustehostin.

TIKKANEN MATTI 11.08.2016 19:35

Olisikohan kenellä kokemusta Ducato 14 vm 96 ohjaustehostimen vaihdosta. Vaihdoin nimittäin autooni ns. tehdaskorjatut tehostime ja pumpun (Lauber). Mielestäni nämä pitää pienillä kierroksilla hyvin voimakasta ulinaa. Nesteet on tehtaa suosittelemaa ATF2. ja ilmaus on tehty kaikkien ohjeiden mukaisesti. Ohjaus kyllä toimii aivan moitteettomasti mutta tuo ulina vähän häiritsee.

Matti

JANHONEN MATTI 12.08.2016 08:51

Oletko tehnyt sen viimeisenkin tempun jossa sanotaan, että anna seisoa yön yli ja koeta huomenna uudestaan. Tämä voi joskus auttaa ilmavaivoihin mutta tuskin pumppuääneen.

Siipipumpuilla sinällään on pieni taipumus pitää ääntä ja vallankin jos pumpun täytös on huono, mutta siitä tässä ei liene kysymys. Korkissa on muistaakseni hengitysventtiili. Tarkasta että se toimii.

Jotkut on saaneet avun pumpun ääntelyyn sillä, että käyttävät ATF:n sijaan hyvälaatuista hydrauliikka öljyä, koska hydrauliikkahan se ohjaustehostin pumppuinen on.

Ääni sinällään ei särje mitään, mutta tietenkin häiritsee. Yksi tapa on ajaa autolla ja jos ääni ei lopu tai voimistuu niin vaihtaa pumppu takuuaikana uuteen, koska ääni on vika eikä kuulu pumppuun.

TIKKANEN MATTI 15.08.2016 12:58

Kyllä kaikki temput om tehty. Sesotettukin useampi päiväkin. Paitsi tuo öljyn vaihto on vielä kokeilematta.Todennäköisesti tuo ulina pienillä kierroksilla kuuluu asiaan,valittelin myyjälle asasta ja vaihdattivat uuden pumpun ja sama tauti on tässä uudessakin.

HALINEN HARRI 15.08.2016 15:02

Minullakin Ducatossa hiukan valittaa ohjauksen ääriasennoissa. Vuoti hiukan öljyä säiliön putken kiinnikkeestä viime vuonna. Vuoto oli niin vähäistä ettei siitä jäänyt mihinkään jälkiä - minne lie kadonnut, haihtuiko pieni määrä? Öljy väheni hiljakseltaan että sitten kerran havaitsin tuon äänen käännellessä jo puolivälissä maksimiin. Juotin suositeltua öljyä n 1/2 litraa muutaman kuukauden aikana kunnes tuo löysä kiinnityskohta löytyi ja kiristettiin ja vuoto loppui, mutta "reunaurina" maksimikäännöksessä jäi.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.8.2016 klo 15:03:52 Ohjekirjan mukaan tuo urina johtuu ilmasta järjestelmässä. Pitäisi varmaan vaihtaa aina kuhunkin kauteen sopivat ilmat.

TOIVONEN MARTTI 15.08.2016 16:35

Mun Espacessa oli ostettaessa kova suhina aina rattia kääntäessä. Oli päässyt tehostimen öljy loppumaan ja lisäyksen jälkeen sinne oli jäänyt ilmaa. Suhina ja urina hävisi vähitellen ja loppui aikanaan kokonaan.

Tein kaikenlaisia ilmaustemppuja mitä netissä kerrottiin avuksi mutta mikään ei heti auttanut. Aika eli käyttö paransi.

mot

JANHONEN MATTI 15.08.2016 17:07

Reunaurina tulee usein paineensäätöventtilistä ja tarkoittaa, että löysää vähän.

HALINEN HARRI 15.08.2016 17:20

Olen aika rentona autoa käännellessä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.