Fiat 3.0

LEHTO PEKKA 08.08.2016 06:00

Hei. Onko kellään kokemusta Fiat 3.0 jdt turbodieselistä? Kiikarissa olisi ko malli, vuosimalli 07. Kiitos etukäteen.

KOISTINEN TOIVO 08.08.2016 06:33

Kunnon alavääntö, ja riski kone. ketjukone hyvä. Toivopoika

WILHELMSSON LEIF 08.08.2016 16:45

Mulla juuri tulee 140000 km ilman muuta kun kaasuläppän vaihto, väittivät että tää uusi on parempi ja hyvin toimii ainaskin.

KOISTINEN TOIVO 08.08.2016 18:07

Kaikissa vehkeissä on jotain entrattavaa, kun kilometrejä, ja ikää tulee. Mutta huoltoa, ja korjailua. Sitikkaan kun tuli 160 000 piti laakeria, raidetangon päätä ynnämuuta melekeen tonnilla vaihtaa. Nyt alapalloniveltä, jo toisen vaihdoin, ja kun kehtais toisen. Alakaa olla taas seuraavan kymenen- kolomentoista vuuen ajoa vailla. Toivopoika

SUOMI SEPPO 08.08.2016 20:16

Tuskin nuo yllämainitut viat oli moottorin syytä ? Minulla on kyseenalainen kunnia omistaa yksi niistä kolmelitraisista jotka "nypyttää" kierrosluvulla 2100-2500 1/min. Se alkoi 50 tkm kohdalla ja on jatkunut nyt 30 tkm. Sen kanssa tulee toimeen mutta voisin olla ilmankin, @seppo

VÄLIMÄKI JARMO 08.08.2016 20:25

55.000 mittaris,eikä ongelmia,vielä. ,JV

POHJANTÄHTI JORMA 09.08.2016 10:38

Polttoainesuodattimen jalka piti vaihtaa, muuten oli huoleton:) Kulkee vähemmällä kulutuksella kuin syöppö 2.3 litranen !

LEPOLA SAKARI 09.08.2016 16:18

3,0 koneella ajettu nyt 112 tkm, hyvä peli, vain se kaasuläppäkotelo jouduttiin juuri vaihtamaan.

NEVALAINEN PERTTI 10.08.2016 20:39

Ajoin 7v ja 76tkm retkeilyautolla jossa oli kyseinen kone. Pieniä murheita oli tehot hävisi jossain 20tkm kohdalla. Oli jokin anturivika, kaasuläpän vaihto 50 kohdalla.Tehoa ja vääntöä riittää kulutus pyöri 9-11litran nurkilla

KOSKINEN JANI 11.08.2016 12:25

Egr:n poistamista käytöstä kannattaa kokeilla tuon nypyttämisen poistoon. Eli EGR-möykylle menevä letku irti ja tukkoon. Sitten koeajolle, jos loppuu niin kovaa ajoa. Monessa vuosimallissa ei sytytä edes vikavaloa.

Jos haluaa että se sotkee imusarjaa niin sitten voi kokeilla vaihtaa sitä ohjaavaa magneettiventtiiliäkin.

NIEMELÄ RISTO 20.08.2016 17:24

Hei

Itselläni 5v. vanha ja 55.000km ajettu Ducato ilman vikoja. Kulutus 9-11 litraa. Keskusteluun osallistujilla oli joissain tapauksissa kaasuläppäkotelo vaihdettu. Miten vika ilmeni ja minkä verran tuli korjauskustannuksia? -Risto

SALO JYRKI 20.08.2016 20:27

Vika ilmeni niin ettei tahtonut heti käynnistyä.Kaasul.kotelo +asennus 700-1200e,itse sain tälläisiä tarjouksia,mutta ulk.mailta tilaamalla ko.osat n.300-400e.

T.Jyrki

SUOMI SEPPO 20.08.2016 20:39

Ensin syttyy MI-valo (se moottorin kuva). Koodin lukijalla muistaakseni koodi P0638. Muuta oiretta en havainnut. Ainakin sen ajan kun ajoin valon palaessa niin tehot oli tallella eikä kulutuksessakaan ollut havaittavaa eroa. Puhdistin kotelon (oli aika törkynen) ja ajoin pari sataa kilometriä. Sitten valo taas syttyi ja koodi oli entinen. Tilasin Saksasta uuden kotelon ja vaihdoin sen itse. Ensimmäisellä vaihtokerralla tuhraantui aikaa kun mm. piti niitä kertakäyttö letkinsiteitä taistella ahtaassa paikoissa auki. Seuraavalla kerralla menikin melko mukavasti. Hintaa tuli noin 300€+pientarvikelisä. Nyt EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä. Imusarjaa en irrottanut joten se jäi puhdistamatta. @seppo

KÄNSÄLÄ JUHA 22.08.2016 12:44

Eikö tästä olisi ollut mitään apua tuohon ongelmaan ?

http://www.terraclean.fi/

Olisi ainakin vähän halvempi .

Käyttäjän lisäys viestiin 22.8.2016 klo 12:46:11 http://www.terraclean.fi/tuotteet/diesel/

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.