Ducaton uudet koneet
TURUNEN HEIMO
28.07.2016 23:33
Koko moottorisarja perustuu samaan 2,3 ryhmään 115-180 hp. Tarkoittanee että 3 litrainen on historiaa. Nyt myös Ducatoon saa euro 6 koneen src katalysaattorilla.
UUSITALO MARKO
29.07.2016 06:28
Jokohan ovat Ducatossakin malttaneet luopua jakohihnasta? Sisarmalleissa Jumperissa ja Boxerissa on kaikissa moottorivaihtoehdoissa jakoketju.
HAAPANEN TIMO
29.07.2016 07:01
Historiaa on myös 2-litrainen, sekin tehdään 2,3 moottorista 115 heppaisena.
En tiedä hihnasta mutta toisin kun kilpailijat Ducato tekee E6 moottorin ilman AdBluen käyttöä.
@timppa
KOISTINEN TOIVO
29.07.2016 07:09
Litrat pienenee, ja tehot kasvaa. Mikä sen päästön siinä pienentää.
kaupunki hektisessä ajossa kiihdytykset.
Mitenkähän kestävyys. onko se kodinkoneluokkaa, jossa kesto on reilu takuuaika.
Jumperit, ja pösöt ovat saman konsernin autoja, joten luulisi tukatoonkin ketju tulevan, jos kone on kaikissa teholuokissa se 2.3 litranen
Toivopoika
YLINIEMI SEPPO
29.07.2016 07:43
Eikös se kaksilitraisen oo PSA tekemä?
HAAPANEN TIMO
29.07.2016 08:03
Päästöt ovat 180 heppaisessakin vain 160g.
https://www.outandaboutlive.co.uk/motorhomes/news/fiat-launches-euro-vi-engines-for-ducato
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 29.7.2016 klo 08:18:07
Katalysaatori on LPEGR low pressure exhaust gas recirculation system, matalapainein EGR
Mun käsittääkseni Ducaton katalysaattori ei ole SCR Selective catalyst reduction, valikoiva katti. SCR-katin yhteydessä käytetään AdBlue sydeemiä.
Vai onko niin että bussiversioissa ( people carrier versions ) käytetään toisenlista järjestelmää kuin pakuissa
''Selective catalyst reduction (SCR) is currently offered on people carrier versions and uses AdBlue fluid to convert nitrogen oxides (NOx) to non-harmful gases.''
Käyttäjän lisäys viestiin 29.7.2016 klo 08:46:53
''Katalysaatori on LPEGR'' miksiköhän kirjoitin noin kun tarkoitin EGR on..
Ja juuri se kai sitten mahdollistaa E6- moottorin ilman AdBlue- tankkia.
Toinen korjaus, kappale ''Selective catalyst reduction (SCR) is currently offered on people carrier versions and uses AdBlue fluid to convert nitrogen oxides (NOx) to non-harmful gases.'
onkin eri sivustolta kuin minkä linkitin, Se on täältä
http://www.commercialfleet.org/news/latest-news/2016/06/22/fiat-ducato-and-doblo-now-available-with-euro-6-engines
ROSTEN MIKA
29.07.2016 09:05
Lainaus Toivolta: "Mitenkähän kestävyys. onko se kodinkoneluokkaa, jossa kesto on reilu takuuaika"
Meinaatkos että ovat parantaneet koneitaan ? ;▪)
Mika
RUOTSALAINEN JUKKA
29.07.2016 14:23
Mielenkiintoista, että 2,3 litran pannusta otetaan tehoja ulos 115 hepasta aina 180 heppaan saakka.
Onko asiaa tuntevilla tietoa miten tuo tehdään. Kysymyksellä tarkoitan lähinnä sitä, että onko moottori täysin mekaanisesti sama, mutta "ohjelmoinnilla" ruuvataan tehoja enemmän ulos.
KATEISTO EERO
29.07.2016 15:05
Se on muuta selvää, että itse auton huoltaminen tulee vaikeaksi. Jopa öljynvaihto täytyy tehdä merkkiliikkeessä. Minä teetin sitikkahuollossa moottoriöljynvaihdon, kun huomasivat, että ölysuodatin vuotaa tiivisteen kohdalta. Selittivät, että koko suodattimen kotelo pitää vaihtaa. Kysyin, että eikö sen kotelon tiivisteen voisi uusia, sillä se oli jo kuoleentunut puolentusinasta suodattimen vaihdosta. Ei ollut olemassa kuulemma varaosana tiivistettä, vaan piti kotelo suodattimineen asennuttaa. Hinta oli 260€!
Aikaisemmin minulta tai huoltomieheltä oli ajovaloumpion luukku tullut huonosti suljettua, sillä seurauksella, että vettä pääsi umpioon ja umpion moottoroitu valon korkeudensäätö oli mennyt epäkuntoon. Moottori ei saanut erikseen vaan piti ostaa koko umpio kokonaisuus. Että sellaista tämä nykyään on.
HAAPANEN TIMO
29.07.2016 15:41
Noo, kyllä voi öljyt vaihtaa kun vaihtaa vaan. Viime viikolla tuli matka-autoon
10 000 km. täyteen ja tänä aamuna vaihdoin öljyn ja suodattimen. Ei se sen kummempi työ ollut kuin entiseen autoonkaan.
Pohjalevyssä oli avattava luukku suodattimen kohdalla ja öljypropun kohdalle tein vajaan kymmensenttisen aukon. Vaihdon hinnaksi tuli tällä tavalla 40€, harvoin saa niin helposti hyvän palkan pikkuhommasta.
@timppa
KOISTINEN TOIVO
29.07.2016 16:18
Niin, miten sen nyt sitten.
Olen vain pohdiskellut, kun alle litrasista koneista jo revitään kohta puoltoistasattaa hummaniheitä reilusti, ja koneiden painot ovat kohta kirjekuori luokkaa.
Mahtuvat seisoman A4 paperin alle, eikä kastu vesisateella
Että mitenkä niiden kestävyys pitemmän päälle.
Mutta sähkögeneraattorin pyöritykseen, ja sähkömoottori vetoon ne olisivat optimaalisia.
Toimisi auto, kun lokomon sähkötiisseli veturi iso vaalee.
Toivopoika
TURUNEN HEIMO
29.07.2016 17:35
Kiinnostaa miten Timppa on saanut vaihdettua öljyt noin halvalla, jos kysessä Ducato ei siihen sopivaa määritykset täyttävää öljymäärää saa noin halvalla ja suodatinkin maksaa.
Noista litran pikkumoottoreista vain Ford on ilmoittanut sellaisen kestoiän
Jos nyt Ducaton päästömäärät ovat noikin paljon pudonneet niin siihen ei riitä ohjauksen rukkaaminen. Sisäsiä kitkoja on vähennetty, palotiloja muutettu ja muuta vastaavaa.
UUSITALO MARKO
29.07.2016 18:05
Kyllä tuo 3-litrainen 180 MultiJet näyttää olevan vielä kuvioissa mukana:
http://www.fiatprofessional.fi/fi/Mallisto/Ducato#pageBlock02
HAAPANEN TIMO
29.07.2016 18:25
Heimolle. En kyllä keksi miksei tuota öljyä saisi hiukkassuodatin euro 5 moottoriseen tukaattiin laittaa:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/GM-LongLife-5W30-oljy-5l-dexos2
Öljyä menee 5,9 l
Suodatin maksaa kympin.
@timppa
RUOTSALAINEN JUKKA
29.07.2016 18:45
Hei, kyselin eräältä matkailuautokauppiaalta (h---r) 2017 mallistoa ja heillä ei ollut 3 litraista 180 heppaista: kaikki moottorit olivat 2,3 L ja euro 6.
HANNUS ARI
29.07.2016 18:51
Vaihdoitko siis öljyt jo 10000km ajon jälkeen. Eikö öljynvaihtoväli ole noissa paljon pitempi?
HAAPANEN TIMO
30.07.2016 08:37
Kymppitonnissa on mun mielestäni aivan tarpeeksi.
@timppa
YLINIEMI SEPPO
30.07.2016 08:53
KOISTINEN TOIVO
30.07.2016 10:07
Kerran vuoteen kaiki öljyt, vaikka 40 000 lupaa ajella, mutta aika ratkasee, ja ohje on se vuosittainen vaihto.
Toivopoika
YLINIEMI SEPPO
30.07.2016 10:43
Kaksi asiaa koneitten kanssa joilla voi säästää rahaa ovat,rasvaprässi ja tarpeeksi usein tehty öljynvaihto.
TURUNEN HEIMO
30.07.2016 11:31
Kas kun oli hävinnyt muistista, olen myös laittanut tuota öljyä autooni, tosin Puuilosta jossa se kustantaa kolme euroa vähemmän nassakalta.
Tuo GM:n tai minkä lie tekemää se on, täyttää vaatimukset.
TURUNEN HEIMO
30.07.2016 11:38
Fiatin italialaisilla sivuilla on vain yksi kolmen litran kaasumoottori, muut 2,3.
HAAPANEN TIMO
30.07.2016 16:22
Tuossakin on hyvä öljy hiukkassuodatinmalliin.
http://www.mister-auto.fi/fi/moottorioljy/bolk-bol-d091020_g3224_a999BOL-D091020.html
@timppa