Adriatik 06 pohja

HILDEN LASSE 20.06.2016 20:19

Tuli ongelma kun huomasin takapuskurin olevan kannakkeestaan irti. On pohjalevy hapertunut noin 15x15cm alueelta. Minkälaista korjausta voi tehdä tai minkä alan liikkeet tekee pohjan korjausta?

Käyttäjän lisäys viestiin 22.6.2016 klo 11:17:37 Kiitos vinkeistä ja kokemuksista.

WIHERIÄKOSKI TERO 21.06.2016 08:11

Mulla on -00 mallinen Adriatik ja siinä huomattiin parkkipaikkakolhua korjatessa, että takaseinä ja takapohja on mätä parinkymmenen sentin matkalta. Uusittiin vaneria yms. koko peräseinä alhaalta noin puolimetriä ja pohjaa noin parikymmentä senttiä koko leveydeltä. Korjauksen teki Autokorjaamo Kanerva, Heikinlaaksossa Helsingissä. Itse jouduin maksamaan mätäkorjauksesta jotakin, koska oli niin mätää, ettei kolarikorjauksen vaatimia osien takaisinkiinnityksiä olisi voitu muuten tehdä. Syyllisen vakuutusyhtiö kun ei korvannut kuin kolarin vahingot.

Maksoin korjauksesta jokseenkin alakanttiin, joten en julkisesti viitsi hintaa mainostaa. Työn jälkeen olin tyytyväinen. Korjatut kohdat jäävät siis tavaratilaan.

TERO

SUOMINEN TAUNO 21.06.2016 10:09

Omassa autossani vanerinen takatallin pohja oli hapertunut reunoista puutteellisen suojauksen takia. Rakennettiin kokonaan uudelleen ja suojattiin tuolla: http://www.mkcaravan.fi/

Seppo Mäkinen 27.10.2016 16:00

Reunoista hapertunut takatalli sekä WC:n pohja. Levy uusiksi, kuralätkät ja roiskeen ohjaimet. Adriatik -06. Kirmola Pori.

Tapio Pankka 03.11.2016 18:29

Morjens.
Lueskelin näitä kertomuksia autojen pohjan lahoamisista. Lahoamista näkyy tapahtuvan jo kymmenvuotisissakin autoissa.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä merkkejä tämä lahoaminen koskee, tai mikä erityisesti ei lahoa.
Tällä haen sitä että onko valmistajien välillä tässä suhteessa eroja. Siis onko joidenkin merkkien kalliimmalle hinnalle tässä suhteessa katetta.
//Tapio

Toivo Koistinen 04.11.2016 07:19

Karavaanihuollon mies puheli kerran, että kosteusongelmia vähiten hänen uralla on tetlesissä.
Mutta yhtän merkkiä ei ole, mitä hänelle on tullut, etteikö jossain ole kosteus vikaa ollut
Tuttavalla on niesmannin arto, ja siinä asennusvirheitä korjailtiin takuuseen uutena heti.
pahinpana makuukammarin akkuna, joka oli liian pieni reikäänsä, ja sitä oli koitettu paksulla silikonoinnila asentaa, mutta vesi sisään alusta asti.
On aika kummaa, että lähes omakotihintaisisssa keskentekoisuus on yleistä, mutta kristalli krumeluuria kyllä löytyy.
Tuo kattojen, alapohjien, läpivientien, ja ikkunoiden ongelmat ovat, ja niihin ei vain konstia löydy.
Olen aina huvitellut mielessä, kun meidän tetlesissä Muoniosssa uutena jäi lusikkalaatikon kansi käteen mulla. ( Ei välttämättä kannen kiinnityksen vika, päällikön huom. )
Pistin tulitikut ruuvinreikin, ja ruuvasin kiinni, että korjaan kunnolla, kun tullaan kotiin.
Asia unohtui, ja se auto ehkä kulkee sillä korjauksella vieläkin.
Karavaani asentaja, kun massasin autoa neuvoi. Alapohjaa voi massata, vaikka terva on parempi.
Mutta niissä kohdin missä vaneri, tai muun levyn laita on ulospäin, sitä ei koskaan saa massata umpeen.
tetlesin tervalla, tai tavallisella, tai lahosuojalla, mutta sen on aina saatava kuivua, jos, ja kun kosteus menee sisään.
Puu, joka kastuu mutta saa kuivua, ja tuulettua, ei laho, mutta jos kosteus ei pääse pois, mistä on mennyt, niin se on tuho
Toivopoika

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.