Ducato ja Transit

KUJANPÄÄ MARKKU 20.05.2016 22:24

Ducatoista (-07 ylöspäin) paljon kokemuksia. Parasta alhaalta vääntävä kone ja vaihteiden välitykset. Takapää mun Ducatoissa hakkasi ikävästi pienistäkin asfaltin saumoista ja epätasaisuuksista. Muuten viattomia vehkeitä.

Nyt Transitilla 5000 km. Pari kertaa sammunu valoista lähdöissä kun en muistanu kierroksia antaa tarpeeksi, Fiatti kun lähti melkein tyhjäkäynnillä. Muuten Transit kulkee jotenkin pehmeemmin ja hiljasemmin. Ehkä Ducato jonkin verran suuntavakaampi.

Mitäs muita mielipuolia.

NIEMINEN PENTTI 20.05.2016 23:59

Mulla aika vähän kokemusta autoista . Vasta puolitoista vuotta ollut auto , Ducato . Vääntää mielestäni hyvin . Ykköstä ei tarvii kun liikkeelle lähössä . Kaupunkiajossa 2 , 3 , ja 4;s vaihde . Maantiellä 4 , 5 , ja 6; vaihde . Ainut mikä vähän ottaa pattiin on tuo kyntäminen , etupää paljon alempana ,menee nokka alhaalla ja jousitus on vähän löysä etupäässä . Muuten oon suht tyytyväinen . Kulutus on n, 10 litraa satasella . ajelen n, 95-100 km/h . Moottori 130 /hk , multijet , vm -10.

HESSE PAAVO 21.05.2016 00:26

Toistan varmaan itseäni, mutta sanon varmuuden vuoksi Transitin omistajalle, jotta varmistaa että viimeinen ohjelmointi on koneessa. Mulla nimittäin viime suvena hajosi kone sen takia. Vaikea oli liikkeellelähtö. Nyt uudella ohjelmistolla ja koneella ei tarvii kaasua antaa startissa.

YLISUUTARI JOUNI 21.05.2016 07:39

Ford-alustaisista ei ole juurikaan kokemusta, mutta Ducatoista kyllä monesta eri mallisarjasta. Uusimman Ducaton sinänsä ihan kelpo ajettavuus nousee aivan eri tasolle, kun laittaa takapäähän ilmapussit vakiojousituksen kaveriksi.

Suuntavakaus lisääntyy entisestään ja etuna on toki myös kuormankestävyyden paraneminen. Säädettävillä ilmajousilla perä ei matele maassa, vaikka reissusta palatessa olisi tuliaisia vähän enemmänkin mukana.

Eli suosittelen lisäilmajousia kyllä varauksetta. Ducaton 130 heppaisella perusmoottorillakin pärjää jo varsin mukavasti, mutta onhan siitäkin mahdollista houkutella enemmänkin tehoa ja vääntöä irti, jos on tarvis ;)

NEVALAINEN SIPPO 21.05.2016 09:45

Jos siinä Transitissa vaivaa alapään vääntö niin ei kun Foordin huoltoon päivitettäväksi. Tämä puute on ollut päivityslistalla muutaman vuoden, ihme jos ei ole tehty. Minun Transitti kävi Wetterillä huollossa pari viikkoa taaksepäin ja oli kuulemma jokin uusi päivitys joka oli ajettu koneeseen, en vain huomannut kysyä mitä tällä kertaa, täytyy käydä tiskillä kysäsemässä.

Sippo

KUJANPÄÄ MARKKU 21.05.2016 10:29

Ai jaa. Päivityksellä onneton alavääntö korjautuisi. Kiitos vinkistä. Mitähän tuo maksaisi noin suunnilleen ?

Oma transistori on vuosimallia -10

HESSE PAAVO 21.05.2016 10:54

Tässä kohtaa ei kannata kysellä hintaa. Uusi kone maksaa 7000€ asennuksineen, jonka tarvitset jos ruiskutukset on pielessä vanhan ohjelmiston takia.

YLINIEMI SEPPO 21.05.2016 13:44

Paloko mäntiä ?

KANNISTO TERHO 21.05.2016 13:58

Meillä on Transit 125 2006 2litran koneella. Onko kenelläkään kerrottavaa ohjelmoinnista taikka muista mahdollisista ongelmista?

NEVALAINEN SIPPO 21.05.2016 15:01

Huollon yhteydessä ainakin minulle ovat päivitykset olleet ilmaisia. Tämänkertainen vuosihuolto kaikkineen 198 egeä.

Sippo

HESSE PAAVO 21.05.2016 16:30

Menee offtopiciksi.Täältä löytyy syyt ja seuraukset:https://m-karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?E26555M=89&x26555=126506449

HIETAVUORI JUHA 23.05.2016 15:08

Markulle , ei se päivitys ainakaan minulle maksanut mitään , kuuluu tehtaan ohjelmiin . Nyt kyllä jouduttiin Viiattiin vaihtamaan kun eivät Detskuja tee enään Transiitin alustalle , ikävä kyllä . Täytyy yrittää pärjätä tällä ,,,,,,,

Käyttäjän lisäys viestiin 23.5.2016 klo 15:10:22 Muuten kyllä takapotku Voortti olisi tullut ilman muuta ,,,,

PITKÄAHO JUKKA 23.05.2016 18:30

Tänään kävin Kajaanin Vetteriltä hakemassa päivityksen transiittiin eikä maksanut mitään.Vaikutus tuntuu olevan sellainen että kun liikkeelle lähtee niin kytkintä nostettaessa koneen kierrokset nousee hieman yli tuhannen

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.