Fiat globecarin varoitusvalo

VUOHELAINEN KARI 18.05.2016 22:54

IHMEELLISTÄ keltainen moottorinkuva varoitusvalo palaa aivan milloin sattuu.välillä pois pitkäänkin,sitten taas syttyy. Mikään korjaamo ei ole pystynyt selittämään syytä. Nollaavat vaain valon ja ottavat hinnan 20 -69 e. Mitähän minun pitää sanoa korjaamossa, jotta alkavat korjata oikeaa kohtaa? Auto kulkee hyvin ja polttoaineenkulutus normaali.

KOISTINEN TOIVO 19.05.2016 06:28

Fiat 2,8 oli sama malli. Siinä oli vikana polttoaineen syötön ohjaus johtojen liittimien huono kosketus. Ne olivat koneen etu yläosassa pienen kannen alla jokaisele sylinterille oma. Kuopion fiat huolto neuvoi puhdistamaan ne lattaliittimet, ja piristamaan narasliitimet hieman tiukemmaksi. Ne johdot oli justiin mitotetut, joten käski olla kiskomatta nitä. Siihen katosi vika. Tässä yksi mahdolisuus. Toivopoika

KOCK REINO 19.05.2016 07:47

Terve mulla samat oireet ja vikakoodi( PO 403 )viitta polttoaineen syöttö ,ite ratkaisin ongelman(väliaikaisesti ) ostamalla Motonetistä koodilukijan ja nyt resetoin sillä koodin ja valo sammui. Reiska

ASIKAINEN MATTI 19.05.2016 09:36

Osta OBD-koodinlukija netistä (30 € +- jotain) ja imaise netistä tablettiin tai älypuhelimeen ilmainen Torque-ohjelma (tai pari dollaria maksava kehittyneempi versio samasta ohjelmasta). Sillä selvität tien päällä, mistäpäin vikaa on haettava ja voit myös kuitata häiriövalon. Se antaa myös vinkkiä siihen, onko auto hinattava korjaamoon, jos vika paha.

HAAPANEN TIMO 19.05.2016 09:49

Auton vuosimallistakin olisi kiva olla hajulla.

@timppa

POKKINEN TAPANI 19.05.2016 10:02

Meille tuli vastaava vikavalo kun vaihdoimme 2,3 moottoriin. Aluksi ei tuntunut valo vaikuttavan mihinkään ja jatkoimme reissua. Väliin valo sammui ja syttyi uudelleen, ei vaikutusta. Viimein kotimatkalla eräässä suuressa ja pitkässä ylämäessä valo taasen syttyi ja tehot hävisivät. Mäen päälle päästiin ja kohta taas tarkastruksen jälkeen jatkettiin matkaa. Kas taas auto kulki kuin ei mitään, jopa kotia asti.

Syyksi selvitettiin pakokaasun kierrätystä ja jotain erg ventiilin toimintaa.

Korjaus auton tietokone ohjelmoitiin kotipihassa kokonaan uudelleen. Samalla moottorin tehoa nostettiin, samoin suurinta vääntöä ja se vääntökäyrä muuttui alemmaksi. Nyt ajettu noin 12t lisää, ei enää ongelmia. Tehon ja etenkin väännön lisäyksen huomaa mäkiosuuksilla ja nyt saa olla tarkkana, ettei lisääntyneen voiman ja väännön takia aja turhan suurilla vaihteilla, kun en usko minkään 1600-19000 kierroksen olevan moottorille ja vaihteistolle sopivia mäkiä noustessa.

yksi mahdollisuus

-tapani-

Käyttäjän lisäys viestiin 19.5.2016 klo 10:05:26 siis kierrosalue 1600-1900 on turhan alhainen vedättäessä mäkiä ylös

PUTKONEN JUKKA 19.05.2016 17:43

Sama juttu meidän 2,3. Tankki, kun tyhjenee riittävästi, niin valo syttyy. Sitten, kun käy tankkaamassa tankin täyteen, niin sammuu. Vedot on ok. Katsastukseen mennessä paloi, mutta kun lähdin pois, niin ei palanut.

VUOHELAINEN KARI 20.05.2016 19:19

Kiitos mielenkiinnosta karavaanarit! Vien maanantaina auton , malli 2012 , fiat huoltoon Varkauden Kone. Vastauksissanne ei vieläkään selvinnyt mitä vikaa korjaamon pitäisi korjata. Nehän saattavat vaihtaa kaikki polttoaineensyöttöön kuuluvat osat. Onko kenelläkään vaihdettu? Mitähän se maksaa? Autolla ajettu vasta 74000.

ISOPOUSSU JORMA 20.05.2016 20:38

Olisiko hiukkassuodattimen tunnistin .

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.