Hymerin katon kestävyys

KALTIAINEN PEKKA 03.05.2016 17:36

Kertokaas viisaammat, kestääkö Hymerstar 360 integroidun asuntoauton katto, jos sinne nousee tällänen 90 kilonen keijukainen päälle. Entisen vanhuksen vm.1988 katolla kesti vaikka pitää tanssit. Pitäis asentaa aurinkopaneli ja vahailla paikkoja. Lisätään vielä sekin, että auto on mersun alustalla ja vuosimallia 2004. Kaikesta kokemuksestanne kiitollinen !

MERIKALLIO VELI-PEKKA 04.05.2016 10:14

Koskaan kuullutkaan tuollaisesta Hymerin mallista? Itsellä integroitu Starline ja on joka vuosi kestänyt 90-kiloisen itseni painon katolla jälkiä jättämättä, ei siellä tansseja toki voi järjestää.

Kokeile varovasti, askel kerrallaan, kyllä se tunto pitää munissa olla, notkuuko tahi ei, jääkö askelten kuvat kattoon, omassani ei jää.

KARJALAINEN ALPO 04.05.2016 10:54

Oiskohan tuossa kyseessä Hymer starline 630?

POKKINEN TAPANI 04.05.2016 12:25

En menisi katolla tansseja pitämään. Suurin vaara katon notkumisessa on mielestäni luukkujen kohdalla, jolloin ohkaiset tiivistesaumat pettävät ja luukut alkavat sateella vuotamaan. Levyä, vaikka finfoam tuoksi ja mahdollisimman vähän painoa keskikatolle.

Juuri olen saanut muistutuksen Hymerin laadusta, vaikka en tälläkertaa sen tiiliseinärakenteen erinomaisuudesta. Olimme toista viikkoa pilkkireisulla ja tottahan suihkussa pitää käydä. Minun ollessa suihkussa rouva motkotti maton kastuvan, suihkuttelin oveen päin ja luulin oven raosta veden joutuvan asuintilan puolelle. Eikä mitä, vettä holvasi kynnyksen alta. kovasti sai pyyhkeellä kuivata. Onneksi auto oli kallellaan keskilattialle. Kynnys auki ja muovinkappale heti vastaan. Toinen lattiakaivon pohjakansi oli korkannut irti, ilmeisesti pakkanen pannut. Kun testasin toisen kaivon pohjaa jäi sekin murtuneena käteen. Tarkastakaapa hymerin omistajat ne suihkujenne lattiakaivojen pohjat. Oma on B-malli 2012,. Täytyy sanoa, että en ole koskaan klykooleita vesilukkoihin kaadellut, mutta tästä lähin aina syksyllä klykoolia vesilukkoihin ja joka talvireissun perästä.

aina oppii uutta

-tapani-

TURUNEN HEIMO 04.05.2016 12:26

Jos hirvittää laita vaikka taitoksissa oleva pahvi katolle jonka päällä puuhailet. Jaa kuormituksen laajemmalle.

HAAPANEN TIMO 04.05.2016 13:07

Eikös paras asennus-ja vahausasento ole telineellä auton sivulla niin että auton katon reuna on munien korkeudella.

En menisi rikkomaan tiivistä kattoa siellä seisoskelemalla.

@timppa

KALTIAINEN PEKKA 04.05.2016 21:04

Pääsi näköjään kirotusvirhe tuohon tekstiin. Anteeksi kamalasti.

NISSINEN VESA 04.05.2016 22:55

Jos katolle on asennettu tehtaalla liukuesteitä, niiden päällä voi kävellä, mutta kannattaa kuitenkin edetä varovasti ja ainakin polvillaan könyämistä kannattaa varoa. Ite oon kävellyt noiden liukuesteiden (karkennusten) päällä. Muulla osalla kattoa en koskaan liiku. Vn

EEROLA TEEMU 04.05.2016 23:58

Vesalla hyvät vinkit. Olen itse lisännyt liukuesteitä katolle, sopiviin paikkoihin ja katolla on kävelty usein, tarpeen vaatiessa. Ilman mitään vahinkoa. (I- Knaus).

Ihmettelisin, jos joku tunnettu m- auton valmistaja tekisi vielä piironkeja, joiden katoilla ei saisi kävellä. Kannattaa varoa jos ei ole varma, kun ei sitä varmaa tietoa täältäkään saa.

HAAPANEN TIMO 05.05.2016 06:52

Katto koostuu yleensä yhteenliimatuista sisäkaton kovalevyn tapaisesta tavarasta +eristeestä ja yläpuolen, tässä tapauksessa luultavasti n. 0,1mm alumiinipellistä.

Yksikään kattomateriaalin osa ei yksinään kestä minkäänlaista voimaa, kaikki parustuu yhteenliimaukseen. Älä mene rikkomaan kattoasi, varsinkaan kun ko. töiden vuoksi sinne ei tarvitse mennä.

@timppa

LAUKKANEN MAURI 05.05.2016 08:10

Eipä se katto ole kävelyä varten Hymerissäkään,asensin alumiinista turkkilevyä kulkuväylille kun ajatus oli pitää kanoottia mutta eipä tuota ole vielä sinne katolle saanut.

KALTIAINEN PEKKA 07.05.2016 15:37

Kiitos kommenteista ja kokemuksistanne. Toivottelen kaikille hyvää ja turvallista kesää !

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.