Öljyn imuvaihto?

TURUNEN HEIMO 27.04.2016 16:59

Käyttäjän lisäys viestiin 27.4.2016 klo 17:01:38 Jopas nyt. Ei taida onnistua III-mallin Ducaton öljynvaihto imemällä öljytikun reiästä?

VÄLIMÄKI JARMO 27.04.2016 18:20

Ittellä kans se imuri,mutten koittanu dukatoon kun piti muutenkin mennä alle,kun suodattimen vaihtaa,ja emännän focus on sellanen mistä en ole saanu sillä. ,JV

KOISTINEN TOIVO 27.04.2016 18:49

Sanoisimpa, että ei kannata. Imuri ei tahdo ottaa kaikkea, ja sakkahan pohjalle jää. Lämpimäksi ajaa öljyt, ja pistää laskeutumaan alta asitaan. Antaa valua rauhassa , kun vaihtaa suotimen, ja käy kaffilla. Sitten proppu kiinni, ja uudet sisään. Onhan siinä se pohjalevyn irrottelu, ja takasin pano, mutta samalla voi tarkistaa että ei vuoda akseleiden stefat, ja nivelkumit, ja vaikka tarkistaa vaihdelaatikon öljymääränkin. Toivopoika

HAAPANEN TIMO 27.04.2016 22:09

Pohjalevyyn voi tehdä luukun propun kohdalle.

@timppa

HESSE PAAVO 27.04.2016 22:22

Kaveri joskus puheli, kun oli saksasta ostanut auton, niin sakkaa niin paljon pohjalla ettei propusta tullut mitään ulos. Oli kuulemma imetty aina öljyt.

SUOMI SEPPO 28.04.2016 14:12

Toinen mahdollisuus on sellainen ettei öljyä ole koskaan vaihdettu. Aina vain lisätty kun on ollut vajaa. Saksassa kaikki on mahdollista. @seppo

BACKMAN JUHANI 28.04.2016 16:46

Ei pohjapanssarin tarvii ottaa alas juuri vaihdoin öljyt ja suodattimen molemmille oma luukku aikoinaan panssari ostettu Virosta olikose nyt advil netistä ja hinta oli noin 70€ matka huoltoon toimitettuna

HALMEENMÄKI JUHANI 28.04.2016 17:20

Mersuhan suunnitteli 80-luvun uudet moottorinsa juurikin imuvaihtoa varten. Ei se imuvaihto siis automaattisesti huono asia ole, jos öljypohjan muoto ja tikun paikka vaan osuu sopiviksi.

TURUNEN HEIMO 28.04.2016 21:42

On sanottu että öljyn imuvaihto tuhosi väyrysmersun maineen. Koska pohjasuojaa ei koskaan irroitettu ei nähty ruosteen tuhoja eturipustuksessa.

SOININEN OLLI 30.04.2016 23:04

Tuota joo. Meinaatko että ruoste on autossa kuin joku rikkaruoho? Kerran autoon päästyään leviääkö kuin joku hyppykuppa, väyrysen tapauksessa eturipustuksesta koripelteihin. Eiköhän ongelma ollut siinä että gyntteri mersulla päätti säästää väärässä paikassa eli ruostesuojauksessa kun haki säästöjä kokoonpanoon. Se malli ruostui helmoista ja kyljistä ja pohjasta samalla tavoin riippumatta pohjapellin irrottamisesta.

KOISTINEN TOIVO 01.05.2016 07:01

Miten lie jossain volkkarin malleissa, ja onko mersussa semmoinen pohjalevy muovinen koko pohjan suojana. Kerran autoa kattellessa liikeessä konttailin päällikö murheeksi, ja sormella sinne rakoon. Kuivaa savihiekkaa siellä välissä Kyselin myyjältä. Tuumasi niihen siellä hyvin pysyvän, ei yhtää pohjalevyä ole tarvinnut irrottaa. Massaahan niissä pohjissa ei ole, jokin suojavaha.

Eikös joissain malleissa ole jo öljypohjan proppukin jäätetty pois. Laatikkoihinhan ei kuulemma öljyjä vaihdeta. Mitäpä ne Saksalaiset turhaan huoltelee. Ajelevat aikansa, ja myyvät tänne, tai muihin köyhiin maihin pois kuleksimasta. Liikemies on Saksalainen Toivopoika

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.