Renaultin alusta ja automattivaihteisto

HEINONEN TUULA 23.03.2016 13:42

Olis vähän kysyttävää. Onks täällä ketään sellasta, jolla olisi omakohtasta kokemusta Renaultin alustalla olevasta automaatttivaihteisesta Adriasta? Miten hyvin automaatti kestää, onko mitään ongelmia ollut? Ja onko Renaultissa paljon nk. tyyppivikoja?;) Entä Alde lämmityssysteemi, onko parempi talvella?

Terveisin "vaihtoa harkitseva"

Ps. Laitoin ensin varmaan väärään paikkaan, kun laitointän jäsenkeskusteluun. Ei ainaka vastauksia oo tullu yhtään. Mut kokeillaas ny tääläki. ;)

KOISTINEN TOIVO 23.03.2016 14:28

Sisarmalli, ja pitkällä akselivälillä hyvä ajaa. Laatikosta en tiedä, kun itsellä manuaali. ketjukone, joka on hyvä, mutta remmikonekin toimii Takajouset jos ei ole lisälehdellä, niin kannattaa laittaa jossain vaiheessa Kone jos on se 125 hepoinen, on mopokone, mutta niinhän ne kaikki nuo 2,3 koneet. Nestekierto, ja ilmalämmitys onkin sitten elämää suurempi mielipide suo. Suurempi ehkä kun jopa itse hirvenmettyy. Siihen ei ikinä ole yksimielisyyttä saatu. Enkä usko sen vieläkään selviävän. Lisäksi sitten vielä mersut. Parasta kokeilla itse joko liikkeen autola, tai vuokraamalla. Toivopoika

VALLIUS REIJO 24.03.2016 09:24

Minulla Renault 2,5 koneella ja robottivaihteilla , autolla nyt ajettu 100000, hyvin on toiminut. Edelleenkin voisin hankkia vastaavan.Ei robottivaihteet toimi niin juohevasti kuin oikea automaatti mutta riittävän hyvin. On mukava taittaa matkaa kun laittaa vakionopeussäätimen päälle niin kone huolehtii sopivista pykälistä.Onhan näissä myös käsin vaihtamis mahdollisuus mutta minä en sitä käytä , kyllä se robotti hoitaa sopivan vaihteen kulloiseenkin tilanteeseen.

HALINEN HARRI 24.03.2016 18:32

Minulla on ollut sekä 3,0 ja 2,5 dci.Tosin manuaalina. Tykkäsin tuosta 4 sylinterisestä 3 litraisesta.
Matka-ajossa vakionopeus päälle, niin melkoinen mäki piti olla jos pyysi vaihtamaan viitoselle. Pitkäiskuinen kone ja 0,75 litraa/sylinteri. Nykyään tekevät tuonkokoisia koko moottorin kooksi. Kulutus ei paljon pudonnut (tuskin lainkaan) kun vaihtui tuohon uudempaan 2,5 litraiseen. Itse kiihdytystehossa ym ei kuitenkaan paljoa eroa. Kolmilitrainen oli vaan ilmalämmitteinen ilman sähköpatruunaa siksi vaihtui. Ei sopinut pitkille Euroopan matkoille keväällä/syksyllä kaasupullojen kanssa pelaamisen vuoksi kun useita maita mukana.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.