Fiatti vai Footti pohjaksi ?

PAIJA PÄIVI 20.03.2016 19:48

Olemme palamaassa matkailu-autokantaan, vaunu välillä, sitä ennen kaksi Fiiattia. Toinen toimi moitteettomasti vm-04 ja ja toisen kanssa oli paljonkin murheita sähköpuolella vm -07. Nyt olis transitin pohjalla sopivan mallinen, joten siksi kyselen. Mielipiteitä puolesta ja vastaan. Auto vm -06. Aldea olleet kaikki lämmitimet nyr tarjolla truma ja toisessa Diesel Webasto 3500 ilmalämmitys, käyttäjä kokemuksi ?

KOISTINEN TOIVO 20.03.2016 20:42

Jokaisessa mallissa murheensa huonolla tuurilla. Fordin ohjaamo on fiattia hieman kapeampi. Fiatissa on minusta parhaassa paikassa käsijarrukahva kuskin, ja oven välissä pois keskeltä kulkemisen tieltä. Pieni asia, mutta asuntoautokäytössä hyvä. Diesel vebasto on käynniltään hiljainen, paitsi se releen raskas nakutus. Sähkön syönniltä se on myös kovempi trumaa. joka paukahtele syttyissään. Toivopoika

JANHONEN MATTI 20.03.2016 20:50

Jos noissa vuosimalleissa pysyt niin suosittelen II-ryhmän 2,8 JTD.Ducatoa vm. 4/2002-2006 sitä facelif-mallia jos on parempi vaihdelaatikko.

Tämän alustan päälle on lähes kaikki varteen otettavat korinrakentajat tehneet m-autoja.

Se malli on parhaasta päästä Ducatoja.

VÄLIMÄKI JARMO 20.03.2016 21:12

Ja ilman muuta alde,hiustenkuivaajan saa erikseen,on toki hitaampi,huono kuuloisille ruumatikkukin menöö mutta jos haluaa nukkua ilman möhinää niin alde. .JV

VÄLIAHDE JUSSI 20.03.2016 21:45

Mersu se pitää olla minunkin autolla on ajettu jo lähemäs 300.0000km ja meni läpi katsastuksessa unohda nuo räppänät minä myyn Aldella olevan autoni sinulle alle torihintojen kato myynti mainokseni autoni katsastettiin viimeviikolla ja tällä viikolla ajan sinne etelään Porin seudulle jos, olet kiinostunut paa YV tai soita numeroon 040-7065881 niin jutellaan tarkemmin tästä asijasta.

KOISTINEN TOIVO 21.03.2016 06:58

Fiatin 2,8 kone oli minusta paras kone, ellei lasketa kolmilitraista. Toivopoika

JOKINEN REINO 21.03.2016 13:32

Toivo , siellä kuskin vasemmalla puolella , on se Fordinkin käsijarrukahva.

Muuten en ala kehumaan .

KOISTINEN TOIVO 21.03.2016 13:38

Aikaa kun ransittia olen ajanu, ettei muista. Nykyisessä on meillä penkkien välissä, ja huono asia on se. Toivopoika

KUJANPÄÄ MARKKU 21.03.2016 14:06

Hyvä kymysys aloittajalla. Itellä ollut neljä Fiat-autoa, joista kaksi kysyjän vuosimallin haarukoissa. Yhdessäkään ei ollut mitään vikaa.

Ensi viikolla noudan Transit-alustaisen 2010 mallisen parin vuoden vaunuilun jälkeen.

LAUKKANEN MAURI 21.03.2016 14:25

Minulla on ollut kolme fiattia sillä JTD 2.8 koneella ja nyton tuo 2,3JTD ja minusta se on parempi ,hiljaisempi ja taloudellisempi eli on uuden sarjan koneita. Minun tietääkseni ei tuossa 2,3JTD koneessakaan ole ollut lastentauteja ,vain niitä jäätyneitä huhotinputkia ,kuten 2,8 koneessakin on esiitynyt. Tuossa dataa vertailun vuoksi: Lainaus Model Engine Displacement Valvetrain Max. power at rpm Max. torque at rpm Years 2.3 JTD2 Iveco F1AE0481C 2,286 cc DOHC 16v 110 PS (81 kW; 110 hp) @ 3,600 rpm 270 N·m (200 lb·ft) @ 1,800 rpm 2002–2006 2.8 JTD/HDi Iveco 8140.43S 2,800 cc SOHC 8v 128 PS (94 kW; 126 hp) @ 3,600 rpm 300 N·m (220 lb·ft) @ 1,800 rpm 2002–2006 130 Multijet Iveco F1AE0481N 2,287 cc DOHC 16v 130 PS (96 kW; 130 hp) @ 3,600 rpm 320 N·m (240 lb·ft) @ 2,000 rpm 2006-2011

KUJANPÄÄ MARKKU 21.03.2016 15:54

Että semmosta dataa.

HIETAVUORI JUHA 21.03.2016 18:46

Me vaihdettiin juuri Ransiitti Viiatiksi , syystä siitä että mikään firma ei enään tee takapotku Ransiitin alustalle autoja . Saa nyt nähdä miten käy , onhan noita kyllä ollut Viiattejakin neljä kpl ilman isompia murheita ,

STRÖMMER HEIKKI 23.03.2016 06:24

Toivopojalle tiedoksi. Myös Foortissa on käsijarrukahva oven ja kuskinpenkin välissä, ja Vebastossa nakuttaa sen polttoainepumppu eikä mikään rele.

KOISTINEN TOIVO 23.03.2016 07:03

Kiitos tiedosta, Mutta pikkusen pirullinen on se nakutus Tuossa aiemmin kerrottiin fordin käsijarruvivun paikasta. Itse olen viimeksi ajellut transitilla joskun viime vuosituhannen lopulla, ja en tosian muista. Se jäi mieleen siittä, kuten muistakin se pakin nopeus joka on suoraansanoen älytön siinä. Kellä on niin pirun kiire takaperin. Raskaammassa paikassa siinä tahto sitten kone sammua, kun koitti kytkimellä luistattaa. Auton omistaja sitä noitu joka välissä. Toivopoika

SIIVOLA SEPPO 23.03.2016 10:20

Onpa noita ollut pakettiautona,Madza Europe,2 kpl Mb Vitoa ,Transporter nyt Matkailuautona Transit.Kaikissa on omat juttunsa,luotettavin aikanaan Madza oli 8 v eipä tarvinnut kun öljyjä vaihtaa.Surkeimmat olivat Mb Vitot.On toki autot hurjasti muuttuneet 1988 Madzan jälkeen.Nyt transitilla kuljettu 120t enkä voi moittia.

NEVALAINEN TIMO 25.03.2016 18:37

Onhan vielä Rellu. Siinä on käsijarru oikealla puolella ja kyllä se siitä luontevammin löytyy esim. mäkilähdössä, kuin Ducatossa joka oli vuokralla omaa autoa etsiessä. Ihan kuskin istuimen vieressä olevaan käsijarrukahvaan ei kompastu, kun se päällä ollessaankin on ala-asennossa ja integroidussa autossa on penkkien välissä riittävästi tilaa. 2,5 l 107 kW kone kuljettaa ihan mukavasti.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.