Auttakaa miestä mäessä!

TOIVONEN MARTTI 12.03.2016 17:11

Ducato 2.8 JTD. Käy hiukan turhan kylmänä ainakin mittarin mukaan. Ostin uuden termostaatin ja yritin tutkia missä sen pesäpaikka voisi olla.

Pitkän etsimisen jälkeen päädyin moottorin kuljettajanpuolen päätyyn jossa näyttäisi olevan usean vesiletkun lähtöpaikka. Nyt kiinnostaisi tietää olenko aivan ns. hakoteillä vai onko alla tukeva asfaltti? Siinä jossain kytkimen yläpuolella, paksujen ilmaletkujen alla? Näyttäisi olevan jonkinlainen parin pultin kiinnipitämä yläviisto kansi, sekö auki?

Nimim. Neuvosta kiitollinen

BACKMAN JUHANI 12.03.2016 17:25

Minulla 2,8 koneella lämpömittari noin puolessavälissä , talvella nokka unessa niin lämpöä tulee paremmin ja pohja panssari auttaa hommasin Virosta noin 70 firma advil noin 10 min homma kun hakee pultit valmiiksi 10+10tai15 meni muistaakseni 8kpl

Käyttäjän lisäys viestiin 12.3.2016 klo 17:25:48 Siis mummosta ei unessa

Käyttäjän lisäys viestiin 12.3.2016 klo 17:26:33 Siis ummessa

POKKINEN TAPANI 12.03.2016 17:54

Juhani, olisit vain antanut mennä kolmannen kerran, pani jo toinen korjaus hymyilyttämään.

Mitä tulee noihin Hiivattien lämpömittareihin; ne joilla olen ajanut, niin liki aina on mittari jäänyt enempi vähempi täyden moottorilämmön alapuolelle, kesälläkin. Jotenkin muistan, että dieselmoottorin optimalinen käyntilämpötila on noin 88 astetta. Edellinen Iveco vaati talvella pohjalevyn lisäksi nokan peittämistä ja jos pakkasta yli -10 ja käytti Alden lämmönvaihdinta niin koko keula umpeen. Sen mittarianturin paikkaa en tiedä.

-tapani-

HAAPANEN TIMO 13.03.2016 11:36

Eikös kannattaisi katsoa OBD lukijalla oikea lämpö. Mulla Transporterissa mittari näyttää 90° ja lukija 80°

@timppa

JANHONEN MATTI 13.03.2016 11:51

Kannattaa kyllä aloitta tuon Timon neuvon mukaan.

Se fiiun mittari on vähän semmonen..

TOIVONEN MARTTI 13.03.2016 13:17

Timo ja Matti, olette varmaan oikeassa. Lueskelin brittien matkailuautoforumia ja siellä tuo tuli esille. Monet on epäilleet moottorin käyvän alilämpöisenä ja vika on ollut mittarissa tai sen anturin johdon huonossa kontaktissa. Joku kertoi vaihtaneensa termostaatin ilman mitään vaikutusta.

Tuo OBD-lukija taitaa tulla hankittavaksi kun tuo Scenickin on päättänyt olla käynnistymättä. Sopiikohan sama vehje molempiin, toivottavasti.

mot

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.