Käytä webastoa

KATEISTO EERO 30.01.2016 17:49

Autoni on ollut seisonnassa ulkona katoksen alla marraskuun alusta alkaen. Kokeilin tänään webastoa ja säikähdin, kun savua alkoi nousta konepellin alta. Avasin konepellin ja savua tuli aika paljon, mutta se ei oikein haissut palanneelle, 6-7 minuuttia savua tuli, ja sen jälkeen se loppui ja laite toimi normaalisti. Luulen, että palokammiossa oli pölykerros, joka sieltä sitten paloi pois.Tai oiskohan se ollutkin vesihöyryä? Näköjään kannattaa vaikka kuukauden välein käyttää Webastoa, etenkin jos auto seisoo lähellä pölyttävää tietä. Kokeilin tänään laitetta vielä toisenkin kerran ja laite toimi normaalisti.

KARJALAINEN ALPO 30.01.2016 19:04

Webastoahan tulisi käyttää noin kuukauden välein, myös kesällä.

VÄLIMÄKI JARMO 30.01.2016 20:45

Aivan oikein, ,JV

SUOMI SEPPO 31.01.2016 17:07

Samoin kuin ilmastointilaitteita kun ei ole pakkasta.

LAUKKANEN MAURI 31.01.2016 17:37

Tuossa vielä lisää, eli jos ei käytä, niin se kerran kuukaudessa päälle on hyvä ohje. Polttoainelämmittimen käyttöaika: •Alle 10 minuuttia käyttöaikoja kannattaa välttää. Lyhyt käyttö karstaa lämmitintä ja seuraa ongelmia. Sama koskee Diesel autoja joissa on polttoainelämmitin joka käynnistyy vain ajon ajaksi.. •Käyttöaika lauhoilla keleillä 15-20 min. Kovemmilla esim. -20 astetta 30min •Kesälläkin kannattaa muutama kerta käynnistää polttoainelämmitin. Syksyllä lämmityskauden alettua saattaa vastassa olla muuten epämieluinen yllätys. Lämmittimessä jo oleva polttoaine olla niin väljähtynyttä, että lämmitin ei käynnisty

AHJOS TIMO 31.01.2016 22:44

Autoni asunto-osan diesel-lämmittimen olen yhden kerran nähnyt toimivan samalla tavalla kuin tämän keskustelukejun aloittaja kuvasi (muutin ilmiön keston): "savua tuli aika paljon, mutta se ei oikein haissut palanneelle, ehkä pari minuuttia savua tuli, ja sen jälkeen se loppui ja laite toimi normaalisti.". Autoni oli pysäköitynä marketin P-alueelle. Savun ilmestyessä olin lähestymässä ostoskärryn kanssa autoani. Menin heti haistamaan sitä. Ei se haissut ollenkaan diesel-polttoaineen pakokaasulta. Hajusta tai pikemminkin hajun puutteesta päättelin, että sen täytyi olla vesihöyryä. Olisikohan mahdollista, että palotilan ilmanottoputkesta oli mennyt vettä polttimeen?

AHJOS TIMO 02.02.2016 12:34

Tai lunta!

YLITALO ASTA 02.02.2016 12:54

Yleensä näissä diesellämmitimissä on pakoputken alimmassa mutkassa pieni reikä jonka kautta kondessiovesi poistuu. Viittaisi siihen että tuo reikä on tukossa.

T : Masi

AHJOS TIMO 02.02.2016 21:26

Autoni Webasto-moottorilämmittimen asentajalta oli unohtunut porata pakoputken alimpaan kohtaan edellä mainittu reikä. Se ongelma ilmeni ihan toisella tavalla. Pakoputkeen kertynyt vesi jäätyi ja tukki pakoputken. Sen vuoksi Webasto pysyi käynnissä pakkasella vain hyvin lyhyen aikaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.