Ducaton laatikko

HEIKKILÄ JARMO 29.01.2016 20:20

Nyt on hyvä ajella kun on vaihdettu 19% tiheämpi välitys laatikkoon.

ESKOLA JUSSI 30.01.2016 11:19

Mitä toimenpide kustansi? Itsellä sama harkinnassa

HAAPANEN TIMO 30.01.2016 15:08

Laskennallisesti tuntuisi liian tiuhalta. Ei ole kuin pikkuisen nelosta isompi.

@timppa

VAINIKAINEN ARI 30.01.2016 17:08

Minkäkokoinen kone?Ei ainakaan mun 2.8 turdo tarviin laatikkoa muuttaa.

KAAKKOLAHTI TOIVO 30.01.2016 17:29

Onnittelut. Aikoinani minä myös vaihdatin rattaat. Kulkee kevyesti vitosella ,varmasti kannatti.Nämä kuusi vaihteiset laatikot erikseen.Moottorin koko ei mielestäni vaikuta asiaan. Käy vain pienimillä kierrolksilla ja vaihelaatikko tykkää.

MANNINEN JUHA 30.01.2016 18:02

mullakin on 2.8 idtd ei varmaan tarvitse rueta välityksiä muuttamaan .jos se ei pelaa tai kulje vika on ratin ja penkin välissä.

HEIKKILÄ JARMO 30.01.2016 18:08

Kustannus oli vähän yli 300 euroo, kun itse vaihdoin. Kyllä se on nyt ihan hyvä. Vanhoilla rattailla tippu kierrokset 3000 tuhannesta 2000 tuhanteen kun laittoi vitosen päälle. Nyt kierrokset 80 nopeudessa reilu 2000.

EEROLA TEEMU 30.01.2016 18:50

Sama täällä. Alkuperäiset on ihanteelliset välitykset kun on 16 tuuman renkaat.

TERVO JARI 30.01.2016 19:05

Ducaton laatikko keskustelu käy kuin kuseminen vastatuuleen . . .

Huudellaan "mitäsattuu ja mistä sattuu" . . .

Vaihteistoja vuosien saatossa on tullut moneen lähtöön kuin moottoreitakin, ilman tarkempaa tietoa en kannata toisen tekemiä "siirtoja" mennä arvostelemaan . . .

Yksi "lootatieteen erikoisliike":

http://www.tamgears.com/

https://www.google.fi/search?q=yuotude+fiat+ducato+vexel&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=vOusVrfZB4S7swHviYbIAw#q=fiat+ducato+gearbox+problems+youtube

HAAPANEN TIMO 30.01.2016 20:24

Mulla alkuperäiset ovat aivan paikalla, auto on hyvä tuulenhalkaisija puoli-integroitu, ja ajan aina suunnilleen sataa. Pitkässä ylämäessä nelosen paikka tulee n. 85 vauhdissa.

@tijmppa

HEIKKILÄ JARMO 30.01.2016 20:39

Polttoaineen kulutus tippu melkein litran sadalla kilometrillä.

HAAPANEN TIMO 31.01.2016 08:44

Uskotaan, mutta paljonko nyt on kierroksia satasen vauhdissa? On 19% enemmän kuin ennen, voiko reilua sataa ajaa?

@timppa

HEIKKILÄ JARMO 31.01.2016 09:14

Voi ajaa yli sataa, mutta kierrokset ovat silloin melkein 3000. Niin auto on 2001 mallinen ja kone on 2,8jtd.

HAAPANEN TIMO 31.01.2016 10:03

Sitä arvelinkin. Rekkavauhtiin välitys on varmaankin oivallinen.

@timppa

AHJOS TIMO 02.02.2016 12:30

Ducatoni alkuperäisvaihteisto sopii erittäin hyvin Suomen nopeusrajoituksiin: Kun rajoitus on 10-30 km/t, ajan kakkosella, 40-50 km/t kolmosella, 60-70 km/t nelosella, 80 km/t viitosella ja 100-120 km/t kuutosella.

SAUKONOJA KIMMO 02.02.2016 21:30

Minä ajan kutosella 80km ja siitä 170km tunnissa, eimitään ongelmia tähän menestyä.

SAUKONOJA KIMMO 02.02.2016 21:36

Täytyy sanoa että Samsung tabletti on aivan paska , keksii kaiken näköistä olematonta tekstiä mitä et ole edes kirjoittanut. Lopetan pölhöilyn tähän.

VÄLIMÄKI JARMO 02.02.2016 21:38

Formula dukato, ,JV

LIPIÄINEN JARI 03.02.2016 12:35

Sehän meinaa vaan sitä että koneessa on tehot ja laatikossa välitykset kohdallaan, jos jaksaa sataaseittemääkymppiä vetää. Alustakin on kyllä oltava melko hyvä ettei rupee hirvittää.. ;)

HAAPANEN TIMO 03.02.2016 14:32

Avoautolla mennään varmaan jo tuossa vauhdissa, hupikoppi on jo lentänyt tien varteen.

@timppa

LEPOLA SAKARI 03.02.2016 15:12

Kyllä Ducato kulkee, Puolassa moottoritiellä ajoin kerran navigaattorin mukaan 151 km/h, auto täysintegroitu ja kone 3,0. Puolassa saa moottoritiellä ajaa 140 km/h alle 3,5 t autoilla. Olisi se voinut enempikin kulkea mutta tämä riitti kokeiluksi minulle. Tie oli erinomaisen hyvää ja auto hämmästyttävän vakaa siinäkin vauhdissa. ALKOn alustalla on oma merkityksensä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.