Ducaton laatikko
HEIKKILÄ JARMO
29.01.2016 20:20
Nyt on hyvä ajella kun on vaihdettu 19% tiheämpi välitys laatikkoon.
ESKOLA JUSSI
30.01.2016 11:19
Mitä toimenpide kustansi? Itsellä sama harkinnassa
HAAPANEN TIMO
30.01.2016 15:08
Laskennallisesti tuntuisi liian tiuhalta. Ei ole kuin pikkuisen nelosta isompi.
@timppa
VAINIKAINEN ARI
30.01.2016 17:08
Minkäkokoinen kone?Ei ainakaan mun 2.8 turdo tarviin laatikkoa muuttaa.
KAAKKOLAHTI TOIVO
30.01.2016 17:29
Onnittelut. Aikoinani minä myös vaihdatin rattaat. Kulkee kevyesti vitosella ,varmasti
kannatti.Nämä kuusi vaihteiset laatikot erikseen.Moottorin koko ei mielestäni vaikuta asiaan. Käy vain pienimillä kierrolksilla ja vaihelaatikko tykkää.
MANNINEN JUHA
30.01.2016 18:02
mullakin on 2.8 idtd ei varmaan tarvitse rueta välityksiä muuttamaan .jos se ei pelaa tai kulje vika on ratin ja penkin välissä.
HEIKKILÄ JARMO
30.01.2016 18:08
Kustannus oli vähän yli 300 euroo, kun itse vaihdoin. Kyllä se on nyt ihan hyvä. Vanhoilla rattailla tippu kierrokset 3000 tuhannesta 2000 tuhanteen kun laittoi vitosen päälle. Nyt kierrokset 80 nopeudessa reilu 2000.
EEROLA TEEMU
30.01.2016 18:50
Sama täällä. Alkuperäiset on ihanteelliset välitykset kun on 16 tuuman renkaat.
TERVO JARI
30.01.2016 19:05
Ducaton laatikko keskustelu käy kuin kuseminen vastatuuleen . . .
Huudellaan "mitäsattuu ja mistä sattuu" . . .
Vaihteistoja vuosien saatossa on tullut moneen lähtöön kuin moottoreitakin, ilman tarkempaa tietoa en kannata toisen tekemiä "siirtoja" mennä arvostelemaan . . .
Yksi "lootatieteen erikoisliike":
http://www.tamgears.com/
https://www.google.fi/search?q=yuotude+fiat+ducato+vexel&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=vOusVrfZB4S7swHviYbIAw#q=fiat+ducato+gearbox+problems+youtube
HAAPANEN TIMO
30.01.2016 20:24
Mulla alkuperäiset ovat aivan paikalla, auto on hyvä tuulenhalkaisija puoli-integroitu, ja ajan aina suunnilleen sataa. Pitkässä ylämäessä nelosen paikka tulee n. 85 vauhdissa.
@tijmppa
HEIKKILÄ JARMO
30.01.2016 20:39
Polttoaineen kulutus tippu melkein litran sadalla kilometrillä.
HAAPANEN TIMO
31.01.2016 08:44
Uskotaan, mutta paljonko nyt on kierroksia satasen vauhdissa? On 19% enemmän kuin ennen, voiko reilua sataa ajaa?
@timppa
HEIKKILÄ JARMO
31.01.2016 09:14
Voi ajaa yli sataa, mutta kierrokset ovat silloin melkein 3000. Niin auto on 2001 mallinen ja kone on 2,8jtd.
HAAPANEN TIMO
31.01.2016 10:03
Sitä arvelinkin. Rekkavauhtiin välitys on varmaankin oivallinen.
@timppa
AHJOS TIMO
02.02.2016 12:30
Ducatoni alkuperäisvaihteisto sopii erittäin hyvin Suomen nopeusrajoituksiin: Kun rajoitus on 10-30 km/t, ajan kakkosella, 40-50 km/t kolmosella, 60-70 km/t nelosella, 80 km/t viitosella ja 100-120 km/t kuutosella.
SAUKONOJA KIMMO
02.02.2016 21:30
Minä ajan kutosella 80km ja siitä 170km tunnissa, eimitään ongelmia tähän menestyä.
SAUKONOJA KIMMO
02.02.2016 21:36
Täytyy sanoa että Samsung tabletti on aivan paska , keksii kaiken näköistä olematonta tekstiä mitä et ole edes kirjoittanut. Lopetan pölhöilyn tähän.
VÄLIMÄKI JARMO
02.02.2016 21:38
LIPIÄINEN JARI
03.02.2016 12:35
Sehän meinaa vaan sitä että koneessa on tehot ja laatikossa välitykset kohdallaan, jos jaksaa sataaseittemääkymppiä vetää. Alustakin on kyllä oltava melko hyvä ettei rupee hirvittää.. ;)
HAAPANEN TIMO
03.02.2016 14:32
Avoautolla mennään varmaan jo tuossa vauhdissa, hupikoppi on jo lentänyt tien varteen.
@timppa
LEPOLA SAKARI
03.02.2016 15:12
Kyllä Ducato kulkee, Puolassa moottoritiellä ajoin kerran navigaattorin mukaan 151 km/h, auto täysintegroitu ja kone 3,0. Puolassa saa moottoritiellä ajaa 140 km/h alle 3,5 t autoilla. Olisi se voinut enempikin kulkea mutta tämä riitti kokeiluksi minulle. Tie oli erinomaisen hyvää ja auto hämmästyttävän vakaa siinäkin vauhdissa. ALKOn alustalla on oma merkityksensä.