Uudemman Hymerin peilit.

LAUKKANEN MAURI 21.11.2015 18:20

Kävin maalla,renkitten vaihdossa ja se kitinä tuli mukaan,ei se ollut eukon kitinää mutta aikani pähkilin ja testasin niin kitinän ääni tulee vasemasta peilistä.

Siinä on sähköinen säätö ja se toimii,pitäisi olla myös vastus sekä radioantenni.

Mutta kun en ole sellaista ennen purkanut,jokin siellä sisässä on irti. Siis onko viisaita miehiä saitilla joka on purkanut ko.peilin. Räjäytyskuvia en löydä vaikka kuinka yriritin,mutta kyllähän sen palasiksi saa mutta ?.

Käyttäjän lisäys viestiin 21.11.2015 klo 19:01:15 Ei tuo vika,tai ääni matkantekoa haittaa tungin sinne peilin ja kuoren väliin vaahtomuovia ja ääni vaimeni!.

POKKINEN TAPANI 21.11.2015 20:06

Itellä nykyisin vastaava peli, mutta peilit eivät onneksi VIELÄ kitise. Vaan peilien sijainti on kyllä enemmänkin kuin syvältä. Ja kun vielä kulmissa ovat paksut palkit, verhojen kotelot niin ei ole rapiat näköalueet risteyksissä. Olisivat laittaneet aivan tavalliset peilit alas, samaan tyyliin kuin Fiateissa on niin näkisi paljon paremmin risteyksissä. -tapani-

SUOMI SEPPO 21.11.2015 20:08

Ole varovainen purkaessasi peiliä. Suomesta ei saa siihen osia. Edustajan hinta-arvio oli yli 1000€ kun kysyin paljonko maksaisi se pikkupeiliosa jonka peililasi irtosi itsekseen kesken ajon. @seppo Pikkupeili on kiinitetty vain painamalla se paikoilleen mutta siellä on sellainen hevosenkengän muotoinen lukkorengas tiukentamassa sitä. Näkyy kun taivuttaa peiliosaa ulospäin. Enenpää en ole vielä purkanut.

Käyttäjän lisäys viestiin 21.11.2015 klo 20:12:23 Jatkan vielä Tapanin sadatteluun: Liikenneympyrään tulo on hengenvaarallista peilien varjostuksen takia. Pitää kurkkia peilin alta ja sivusta onko muita ympyrässä.

POKKINEN TAPANI 21.11.2015 20:32

Meillä oli pelkääjänpuoleinen pikkupeili pudonnut kerran alas sepelille, siis itsekseen, on jonkunlaisella liimalla kiinni ja alla vastukset. Noh rikki kolmena kappaleena tietty. En lähtenyt uutta ostamaan vaan löin korikittiä pisteen sinne/tänne ja peli paikoilleen, saa luvan kelvata. Vaan onko kukaan yrittänyt entrata sitä kulkuovea, päivä vähän paistaa oven ylä/ala-laidoista lukon puolelta. Vai lieko laatuhymerin tyyli korvausilman ottoon. Samoin tässä laatuautossa aika mielenkiintoinen tapa vetää lämmitysputket eristämättöminä auton alla. Laitoin nippusiteillä telttapatjat ympärille, tokko ne niin kuumenevat jotta teltapatjat sentään sulavat? Monen monta paikka on saanut lämpö sekä äänieristää tehtaan jäljiltä. Pikkuhiljaa alkaa auto olla sellainen, että ei tule hirveää lämpötilaeroa iltaa istuessa siihen kuljettajan käännettyyn penkkiin versus sohvallaistuja. Itse olisin jättänyt sen kuljettakan oven kokonaan pois. Hovesportista sain hyvän tarroilla kiinnitettävän lämpöpeitteen siihen koetauluosaan. Peite lähtee pelkääjän kulmasta ja peittää koelaudan alas jalkatilaan ja peite loppuu sinne kuljettajan oven taakse, peittäen myös nousukotelon ja menee reippaasti lattialle poistaen pahimman vedontunteen. ' B-mallin hymeri, etenkin pieni,lyhyt B-504 lämpiää trumalla tosi nopeasti ja lämpöä taatusti riittää kovemmillekkin pakkasille, mutta niitä kylmäsiltoja ja vedon aiheuttamia paikkoja oli turhan paljon. Samoin poistin puskaparkkilaisena koko harmaavesisäiliön ja laitoin tilalle vararenkaan, teline tuli kätevästi kiinni säiliuön kannatinpantoihin. Söiliö oli aika hyvin eristetty, mutta tuskin olisi toiminut pakkasilla kun sulkuhanat kuitenkin jäätyvät. Nyt emme voi tietty taajamissa vesiä käyttää, mutta puskissa hiekka ja maa suodattavat kyllä hammaspesu ja suihkuvedetkin. -tapani-

KOISTINEN TOIVO 21.11.2015 21:07

Raskaassa liikenteessä on tuo peittävä peilisysteemi arkipäivää, ja vaatii huolellisuutta risteyksessa. Mutta valitettavasti ainoa konsti mihin peilit pistää. Linja autoissa näkyy olevan semoista, että lupakorvat ovat etuviistossa, jolloi kuski kai näkee ne tuulilasin kautta Tuo lämmitysputken ulkona käynti oli yllätys, kun olen luullut että se on tetlesissä ainoastaan.

ASIKAINEN MATTI 21.11.2015 21:32

Ne voi eristää muovikaupasta saatavalla pari tuumaa halkaisijaltaan olevalla pehmeällä solukumiputkieristeellä, jota ostin muutama vuosi sitten parin metrin pätkän viidellä eurolla. Sopiva pätkä vain halki ja kontaktiliimalla limiin liimaten lämpöputken ympärille. Hyvin on kestänyt alustassa ilman banduit-siteitä.

SUOMI SEPPO 21.11.2015 21:37

Jos ovi on kolmella lukkosalvalla varustettu niin kuljettajan ovi pitäisi olla lakisääteinen. Meillä asunto-ovesta ei päässyt sisälle jos ensin ei painanut kovasti ovea polvella sisään päin. Tällä tultiin toimeen jonkin aikaa. Sitten ei päässyt sisään ollenkaan kuin kuljettajan ovesta. Vähän myöhemmin ei ovesta päässyt sisään eikä ulos. Silloin oli tyytyväinen että oli kuskin ovi jotta pystyttiin jatkamaan reissua. Kun purin lukon niin lapsellisia muoviosia sisässä ja kumma kyllä mielestäni siellä oli vielä osat yksikielisestä lukosta. Ovi on käsittääkseni Seitz merkkinen ja löytyy muistakin kun Hymeristä. @seppo

VÄLIAHDE JUSSI 21.11.2015 22:48

Mauri eikö sinun hovihankiasi varoittanut tuosta miinasta lämitetytpelit ja antenni,kyllähän sinun hovihankiasi se Fiiatin alihankian teettämä yhdistelmä pitäisi hänentietää ettei,se pelaa.Laittaisin silikoniin ne johdot,mutta noin uusi"auto" panisi huoltoon enkä,rupeaisi itse värkäämään,saat siihen työ ja tuotetakuut. Minulla vasta kävi niin,että,Mese ei lähtenytkään käytiin ja me jäätiin siihen kaupan eteen autohinattiin korjaamolle ja 0€lasku koska se oli saman korjaamo- ketjun vika he laskuttivat toisiaan.Älä kajoa siihen itse anna hevosten murehtia. Onhan siinä takuut sen verran uusi se on.Muistan aloituksesi Nyt se on kotona.

JUSSILA SEPPO 22.11.2015 16:10

Suomi Sepolle: Kolmisalpaisen oven muuttuminen vähitellen sellaiseksi, että se ei avaudu ulkoa eikä sisältä johtuu kolmesta alumiinivalusta tehdystä osaparista, jotka kuluvat jokaisella oven avauksella. Kun kuluma on millin luokkaa ovi ei enää aukene. Jotkut huoltajat näyttävät tekohengittävän lukon viilaamalla liikkuviin kolmeen tappiin kolon. Tämä aiheuttaa raon oven lukon puolelle ja se pitåisi korjata siirtämällä pidätinlevyjä sisäänpäin. Kuulemma lukkoa ei voi korjata kuin hankkimalla uuden lukkosarjan hinta 500€ luokkaa. Omassa autossani korjasin lukon kolmella n 16 mm(tai sinne päin) putken pätkällä, jotka korvasivat putken paksuuden verran kulumaa. Ovesta ei tarvitse irroittaa enempää kuin nämä 3 oven sivussa olevaa salpalaitetta. Kun niitä katsoo avattuna, niin ymmätää heti mistä on kysymys. Korjaukseni ei kestä sen kauempaa kuin alkuperäinenkään. Käytöstä riippuen korjaan varmaan sitä 4 vuoden kuluessa.

KOISTINEN TOIVO 22.11.2015 16:46

Ettäkö aika kalliiseen autoon ei kunnollisia ovia, ja lukkoja saa saman hintaan. Kumma juttu, kun 50-100000 maksaa kapinesta, ja alkaa rakentaan, tai riteleen takuista. Tuohan on kun kiasman museo, että takuu korjauksiin jo ennenkun valmis oli rakennus. Toivopoika

POKKINEN TAPANI 22.11.2015 18:18

Meille ei asuinovessa ole kuin yksi lukkokieli keskellä ja ovi takeltelee avatessa, väliin saa rynkyttää jotta salpa aukeaa. Vanha automme Byrsner v2003 oli kahdella lukkosalvalla ja ylhäällä vielä ovipumppu estämässä mahdollista tuulen repäisyä avattessa. Toistaiseksi meillä on vielä lukkokielen voiteleminen tuonut avun joksikin aikaa mystisiin avausongelmiin. Arveluttaa kuitenkin se, että uskaltaako ovea yrittää voimakeinoin suoristaa ja saada näin vedon, pölyn, kylmän ja päivänpaisteen pysymään ulkopuolella?

Taannoin kerroin kuinka LAATU?-automme oli vuotanut jääkaapin tuuletuksista aivan uudesta asti sisälle ja kun viralliselta kosteus/koritakuun mittaajalta aloin penäämään korjausta niin sain kuulla sisäänvaluvan veden olevan aivan normaalia ja auton olevan aivan kunnossa. Noh sisäpuolen vaneri oli jo alkanut irtoamaan eristeestä, mutta kyllä se olisi varmaan voinut pysyä kasassa takuuajan, etenkin kun säilytämme matkamökkiä lomamatkojen välissä katoksessaan.

Asikaisen Matti oli näköjään tehnyt laillani parannuksen auton alla vapaasti tuulettuviin lämpöputkiin.

Moni kuuluu myös laillani eristelleet kuljettajan porrasnousua ummistaen sen lämpövuodon kokonaan lattiatasoon yltävällä eristelevyllä talvisaikaan. Samoin taitaa olla enempi sääntö kuin poikkeus, että alaosan ohut eristämätön musta muovipohja halkeaa. Tuossa koria levittävässä porrasnousun pojassa ei todellakaan ole mitään vahviketta, saati lämpö/äänieristettä. Vuorasin koko porrastilan ensin äänieristen, jonka päälle solumuovia liimaten ja sen päälle eristettyä muovimattoa pintaan, siis sisäpuolelle. Asuinosan porrasta ei kannattanut sisäpuolelta kaventaa ja sen eristin ulkopuolelta. Asuinportaan eteen,auton alle oli pakko laittaa lumen/loskan ja ravan takia suojaläppä, nyt porras aukeaa ja ennen kaikkea myös sulkeutuu pohjaan asti. Pelkääjän seinänpuolen säilytyslaatikon alla on kaasupullokotelo ja sen suuri sisäpuoleinen muoviprofiili piti avata kun renkaskotelosta oli puutteellisen eristyksen takia päässyt vesi suikuamaan eturenkaasta korin sisäpuolella. Ja kuinka ollakkaan, kaasupuollokotelo on eristetty sisätilasta vain siitä ylhäältä irtonaisella eristeellä, muutoin suuressa kotelossa on pelkkä ilma ääni ja lämpöeristeenä, samoin etupyöräkoteloista paljastui paljaat peltipinnat ohuiden muovisuojuksien alta. Ei ihme, että renkasäänet lauloivat, eivät laula enää.

Tästä viisastuneena avasin myös keittiökaapiston pohjalevyn ja sama täysin eristämätön muovikotelo tuli esiin. Nyt alusta alkaa olemaan yhtä hiljainen kuin auton moottorikin ajossa, talvirenkailla vielä hiukan humina kuuluu.

Toki tehtaalla voi joku paikka jäädä huomioitsematta, mutta hävyttömän huono on hymerin laatu, puhumattakaan miten suhtaudutaan jos suoranaisista virheistä alat reklamoimaan takuuaikana. Ensimmäinen ja viimeinen hymeri. -tapani-

ASIKAINEN MATTI 22.11.2015 21:12

Kaasupullokotelon huono lämpöeristys sisälle voi olla kovalla pakkasella myös etu; sehän antaa kaasuuntumiseen tarvittavaa lämpöä pulloille. Tämä tulee tietenkin tarpeeseen vasta jossain 30 pakkasasteen tienoilla.

LEHTO PEKKA 28.11.2015 20:50

Olen katsellut samanlaista Hymeriä, v.malli. 2010, kuin sinulla on. Voitko kertoa kokemuksia merkistä; hyviä ja huonoja puolia. yst. pekka

LAUKKANEN MAURI 31.07.2016 12:46

Hymerin korjaus jatkuu;

Eli irroitin peilit,siis molemmat se on helppo homma kun iroittaa ne neljä ruuvia joilla peili on kiinni rungossa.

Siinä pitää olla varovainen peili painaa paljon ,siinä on pikaliitimellä oleva johto sekin on helppo iroittaa.

Seuraavana peilien purku; Alempi laajakulmapeili on kiinni lukkosokalla varustetulla nivelen tapaisessa kolossa jakun iroittaa sen lukkosokalla ensin,irtoaa helposti siitä meiselillä, jolloin peilin voi nostaa pois.

Se ylempi suuri peili on helpompi iroittaa,kun kallistaa väkisin peiliä ääriasentoon niin toisella puolella on noin 5cm pitkä aukko josta näkyy muovinen lukitus-salpa kun sen kääntää auki peili irtoaa helposti vai moororiosa jää peilin pohjalle.

Minulla oli peilin metallinen kehys irti molemmilta puolilta ja siitä se ääni tuli. Lisäksi oikeanpuoleisen pikkupeilin sähköjohdot olivat irronneet tärinästä,ne oli tinattu siihen peilinvastuksen kantoihin.

Lisäksi huomasin että auton radion kuuluvuus parani merkittäväst,oletan en tiedä että siinä oikenpuoleisessa pikkupeilissä on se radion antenni myös sen vastuksen kanssa?.

Mitä tästä opimme,kaikki on korjattavissa myös Hymerissä vaikka hyvin vähän siinä on korin siin Hymerin vikoja ollut.

Käyttäjän lisäys viestiin 31.7.2016 klo 13:51:31 Eipä nuo uudet peiltkään sitä 1000€ maksa eli kohtuu hinnoissa ovat;

http://www.diy-camper.de/mcvan/artikel.php?kat=45

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.