Knaus matkailuautot.
JUNTUNEN TOMI
18.10.2015 21:49
mukava huomautus ennen auton tilaamista. Suoraan tehtaan sivuilla olevassa esitteessä.
"Mitat ja painot voivat vaihdella +/-5% koska auton raaka-aineet ovat luonnon materiaaleja."
Mietinpä vaan, että minkähän mittaisen auton sieltä mahtaa saada ?
Jos sattuu tilaamaan. Noh tässikin tapauksessa vastuu on tilaajalla :)))
Tomppa
Käyttäjän lisäys viestiin 18.10.2015 klo 21:53:04
Niin ja vaikuttakohan se hintaankin +- 5 rosenttia :))
TERVO JARI
18.10.2015 21:58
3000 kg:n autoon tuo 5% on 150 kg, kantavuutta muutoinkin hintsusti tämänpäivän kulkineissa...
Repii siitä huumorii... Pitää saada agrekaatti mukaan niin ja polkupyörät ym:t vermeet...
Markiisi ja ilmastointilaite ?
Loppuu kantavuus 3500kg, koerotetaan kokonaispainoa, kuorma-autokortti pitää ajaa ja menetetään niin paljon "tykätty 100 km/h nopeus" . . .
Semmosta se karavaanarin "arki" . . .
VEIJOLA ESA
19.10.2015 09:56
100 nopeuden menetys lienee uhrauksista pienin ja lompsakin tykkää;-))
AHJOS TIMO
19.10.2015 10:23
Harkitsin vuonna 2008, että tilaisin eräänlaisen Knausin ensimmäiseksi matkailuautokseni suoraan tehtaan vähittäismyynnistä. Sen olisi saanut sieltä ehkä noin 10.000 euroa halvemmalla kuin Suomesta. Kaikki ystäväni rohkaisivat minua ostamaan Saksasta ja noutamaan sen itse sieltä. Onneksi kuitenkin ihmettelin netissä, miksei Suomessa mikään liike myy sitä mallia. Silloin yksi turkulainen kauppias soitti minulle ja sanoi, että hän voi sellaisen minulle kyllä hankkia, mutta sen kattoa täytyy Suomessa korottaa tai maksaa autovero, koska sisäkorkeus on 2 cm matalampi kuin mitä verovapaus edellyttää. - Kannattaa siis olla tarkkana sisäkorkeuden suhteen!
JANHONEN MATTI
19.10.2015 11:06
Knaus on nyt korpivaelluksensa jälkeen hyvissä käsissä.
Mallit pantu uusiksi ja kauppakin näyttää taas käyvän
Tuo +-5 % poikkeamajuttu on käytännössä kaikissa autossa.
Asiakas ostaa auton raksi ruutuun menetelmällä ja jo se tuo eroja omaan massaan jo ennen auton varsinaista varustelua. Isompi moottorivaihtoehto, automaattivaihteisto, polttoainetankin koko vaikka 120 ltr ja jne. vaikuttaa omaan massaan.
Ja taitaa se olla niinkin, että muualla ei olla niin nökönuukia tuon painon suhteen.
Ei edes Suomessa siitä olla nuukia kun ei autoja punnita eikä sakotella.
Tuo sisäkorkeusjuttu on eri asia, koska se ratkaisee sen onko ko. auto matkailuauto vai ei.