Ducaton startti

BACKMAN JUHANI 18.09.2015 11:08

Heippa onko kelään mennyt korjattu startti 1,5 vuodessa romuksi mulla kävi näin ostin täysin korjatun startin ja nytse jymähti menin sähkökorjaanoon josta ostin ja startti avettiin oli täysin ruostunut hiili jouset osin poikki saakka ja hiilet täysin jumissa siinä sitten ihmeteltiin että miten voi olla mahdollista kysyttiin oonko pessyt painepesurilla jota en ollut tehnyt kun ei ole tarvinnut pestä koskaan ja sitten onko pohjapanssaria jota ei ole sähkäri ei ymmäärtänyt mistä johtuu. päästiin kohuulliseen sopimukseen koska vika ei ollut hänessä nyt uusi kojattu jossa reikä mistä lähtee lyhyt kumi letku että pääsee vaikka hikivesi ulos auto 2000 2,8 konella.

NORVIA ERJA 18.09.2015 11:36

Ei kokemusta Ducatosta, mutta Boxterista. 40000 km ja kolmas starrimoottori menossa. Kaikki olleet tehdasuusia. Tämä kertoo laadusta. Moottori 2.2 d.

UUSITALO MARKO 18.09.2015 12:01

Edellinen Ducato vm 2003 myytiin 240 000 km ajettuna ei starttiin koskettu kertaakaan. Pohjalevy oli uudesta lähtien.

Nykyisellä 2,5 td:llä ajettu 180 000 km eikä siinäkään starttiin ole koskettu kertaakaan. Pohjalevy ollut uudesta lähtien.

Joten hankkikaa ihmeessä moottorin alasuoja/pohjalevy, ellei sitä ole.

ETELÄ PENTTI 18.09.2015 22:17

Mulla Ducato Maxi 2003 ,ajettu 304000. Sartti ja laturi alkuperäiset,toimineet moitteetta. Alasuoja on.:-)

NIITTYARO TAPANI 20.09.2015 10:35

Kuten muutkin vastaajat joita katselin niin suosittelen sen pohjasuojan asentamista varsinkin jos ajaa muulloinkin kuin keskikesällä. Suolaroiskeet kun turmelevat alaosassa kaiken mihin yltävät.

Olen kaikkiin autoihini sen laittanut jollei sitä ole entuudestaan ollut. Eikä ole starttiin eikä paljon laturiinkaan tarvinnut koskea. Ensimmäisen 1997 mallin Dukatossa tosin laturin hiilet jumittuivat ja piti putsailla jotta päästiin jatkamaan, tai näin asia ainakin minulle selitettiin joskus viime vuosituhannella, muistaakseni.

BACKMAN JUHANI 21.09.2015 18:20

No heippa oisko kelään tietoo mitä löytäisin pohjapanssarin 2000 malliseen 2,8 koneella olen yrittänyt hakea netistä purkaamoista turunseudulta ja muualtakin mutta ei hahdo löytyä KIITI VIHJEISTÄ .

LEPOLA SAKARI 21.09.2015 18:37

Ainaki Italia-Motor Tampereella myy ja asentaa niitä.

Käyttäjän lisäys viestiin 21.9.2015 klo 18:38:34 http://www.italia-motor.fi/Italia-motor/POHJAPANSSARI.html

HAAPANEN TIMO 22.09.2015 08:38

Virosta muutamalla kympillä ko. autoon.

http://alvadi.ee/fi/varaosat/fiat/ducato-230-1994/moottorin-pohjapanssari/

@timppa

NIITTYARO TAPANI 22.09.2015 11:38

Aikoinaan vuosituhannen alussa ostin täältä

http://www.hoverfin.com/Pohjapanssarit/

tuon panssarin Ducatoon 2,8l koneella. Linjurilla tuli ja paikallinen huoltoyritys laittoi alle.

BACKMAN JUHANI 24.09.2015 13:14

NO heppa timppa kiiti viron vinkistä mutta 4 eri mallia mistä osasit tilata oikean mallin mulla 2,8 kone ja vuosimalli2000 osaavatko suomea jos soitan soitan avaldille ja tilaa panssarin

HAAPANEN TIMO 24.09.2015 16:45

Kolme eri mallia siellä on. Jokainen sopii sun autoosi, ovat vain eri valmistajan tuotteita. Kallein malli ( Polcar )näyttää laadukkaalta.

@timppa

HJELM ARTO 26.09.2015 13:25

Tehdaskorjattu tarkoittaa että startti kokeillaan, jos toimii hyvin niin laitetaan myyntiin.

Vältämättä tehdaskorjatuissa ei vaihdeta osia, vain tarpeen mukaan.

Tieto on Klaukkalan dieselin perustajalta, hän on arvostettu diesl korjaaja pääkaupunkiseudulla.

Jelmi

BACKMAN JUHANI 27.09.2015 11:05

ei min startit ole tehbaskorjattuja vaan pienen autosähkö pajan korjaama ja sanoi että kun ei ole pohjapanssaria niin paska ja suolavesi roiskuu suoraan starttiin kun on siinä edessa. pohjapanssari tilattu AVALALDILTA virosta 70€ kotiin tomitettuna
kiitos vielä Tipalle vinkistä

LAUKKANEN MAURI 27.09.2015 11:51

Kun olen nuorna miehenä ammatikseni tuota autosähkötyötä tenyt,eli korjatiin tai tehtiin niitä vaihtoliteita

A- ensimmäisenä vaihto-osa puretaan ja pestään automaatti pesussa. B- osien tarkistus/testaus c- laiteen kokoaminen,testaus,maalaaminen

Noin yksinkertaista se on,eli paljon riippuu tekijästä,kun ei ole DIN normeja osissa voi olla käytön jälkiä,ruostetta,hapetumia jne, asentaja päättää mitkä osat uusitaan selvää on että starteissa kollektori sorvaraan,hiilet vaihdetaan laiteen pitäisi olla uutta vastaavassa kunnossa joka todetaan sitten testipenkissä kuorman kanssa.

Laturien kohdalla samanlainen menettely,liukurengas ja hiilet vaihdetaan ja koeajo penkissä taas.

Mutta oletan että nämä autosähkö korjaimooiden korjaukset ovat jäämässä pois,vaihtolaite lähetetään tehtaalle joilla on oma järjestelmä vaihtolaitelle kuinka siellä toimitaan, en tiedä mutta olettaisin että tehtaan vaihtoliteet ovat laadullisesti parempia kuin ns, nyrkkipajojen vaihtolaiteet.

Käyttäjän lisäys viestiin 27.9.2015 klo 12:24:23 Pieni kevennys autosähkö hommista: Noissa amerikan autoissa oli siihen aikaan omalaatuiset laturit/startit ja kerrampa oli ameerikan mallia oleva ruumisauto laturi rempassa,onneksi en se ollut minä joka korjasi laturin,mutta jälkeen päin kuulin tarinan kuinka tämä ruumisauto oli syttynyt palamaan kesken ruumiin kuljetuksen,sitä ei varmaksi todettu oliko syynä tämä larurin korjaus ,ehkä oli ,ehkä ei mutta tälläista taphtuu.

HALINEN HARRI 27.09.2015 13:19

Voi Mauri, menetit yhden ammattinimikkeen: kremarorionhoitaja. Olisikohan vaikuttanut eläkkeeseen?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.