Hehkujen vaihto
KARJALAINEN ALPO
12.09.2015 13:53
Hehkujen vaihto matkakulkimeen oli tämän päivän ohjelmassa. Vaihto suoritettu. Mutta kyllä se on vaikeeta näillä nakkisormilla.
Kellähän autonasentajalla on niin pienet kädet ja ohuet sormet, että ei olis ahdasta.
Kyllä minä suuresti ihmettelen niitä autojen suunnitteluinsinöörejä, kuin he kuvittelevat huolto- ja korjaustyöt tehtävän.
Eikö autoa voisi suunnitella niin, että sen pystyisi kohtuudella korjaamaan ilman, että pienenkin jutun takia pitää purkaa melkein puoli auroa.
JANHONEN MATTI
12.09.2015 14:49
Ooot helpolla päässy kun et puhu mitään jumalattoman kalliista erikoistyökaluista, joita joissain autoissa tarvitaan hehkujen vaihdossa.
Huoltotyöt on niitä jälkimarkkinointituotteita, joiden ostoon (monelle pakko-ostoon) asiakkaat sitoutetaan työn vaikeudella ja erikoistyökaluvaatimuksilla.
Täytyyhän siitä autosta auton elinkaaren aikana muutakin tuloa myyjäliikkeelle olla kun auton myyntiprofikka.
Autot suunnitellaan tuotannon ehdoin, ei huollon. Tästä elävä esimerkki on matkailuauto. Voi kuinka helppo vaikka esim. integroidun keula olisi rakentaa avattavaksi jolloin huollot olisi helpompia, mutta ei.
Myyvä "keulahymy" on tärkeämpi asia kun auton hyvä huollettavuus.
KOISTINEN TOIVO
12.09.2015 14:50
Sama juttu sitikan kanssa, ja syö niitä kun leipää.
Olen antanut itseni ymmärtää, jotta nykyisisää autoissa on määräys polttimoiden helpohkosta vaihdosta, jotta ei tarvitseisi jonottaa korjaamoille sen takia.
Tahtoo yksisilmäisiä olla liikenteessä.
Toivopoika
KARJALAINEN ALPO
12.09.2015 15:12
Kyllähän siinä pikkusen oli ongelmaa työkalujenkin suhteen. Normaali hylsy on vähän liian lyhyt hehkulle, mutta ratkasin asian siten, että en antanut hylsyn mennä alas asti vaan jätin huulelle. Näin sen pituus riitti.
Kyllähän sitäkin piti jossain vaiheessa ihmetellä vaihtaessani jarrupaloja, että liukutappien avain pitää olla 7 mm:n kuusikulma-avain.
No eihän minun työkalussa ollut kuin 6 ja sitten 8 mm:ä.
Piti sitten tehdä yhdestä vanhasta 8 millisestä 7 millinen.
Se on varmaankin sitä jälkimarkkinointia.
VÄLIAHDE JUSSI
12.09.2015 16:05
ALPO
Minkä vuotinen sinun autosi on ja onko se 2,7 TDI kilometrit olsi myöskin
ihan uteliaiseedesta kiva tietää.Nillä ei ole mitään tekemistä kilometrejen kanssa.
Fiiatti 1,9 TD oli helppo huoltaa kaikki näkyvillä kuin,vanhassa B mallin Kadetissa ja oikeastaan vielä paremmin kun, vaihde laatikokin öljytikku oli hyvin esillä jos
se olisi ollut automaatti niin se olisi saanut jäädä taloon.
Käyttäjän lisäys viestiin 12.9.2015 klo 16:09:45
Alpo jos,minulle tulee se homma eteen tällä nykyisellä kulkimella jätän
sen korjaamon hommaksi varmasti sinun autosi keulassa on enenmän tilaa
kuin, tässä tehdä remppaa.
HAAPANEN TIMO
12.09.2015 16:52
T-4 Transporterissa on pikkuisen uhrattu ajatusta tälläiseen. Maski pois ja sen jälkeen syyläri nousee ja kääntyy linkkujen varassa kallelleen niin paljon kun letkut antavat myöten.
Näin kymmenen vuotta sitten, T -5 ei taida tälläistä tuntea.
@timppa
TOIVONEN MARTTI
12.09.2015 17:56
Vaihdoin Espacen laturin ja siinä näkyi olevan myös valmistajalla ajatus siitä että joskus pitää jotain korjata. Syyläri on tosi helppo irrottaa, letkut pitää tietty avata ja päästää nesteet pois mutta sitten tuleekin hyvin tilaa kun nostaa syylärin pois.
Mutta katselin tuossa muutama päivä sitten kaverin ostamaa 50 v. vanhaa Volvo Amatsonia. Kyllä oli tilaa koneen ympärillä!
mot
SUOMI SEPPO
12.09.2015 18:17
Rellu on ollut realisti - paljon on vaihdettava elinkaaren aikana -
@seppo
KARJALAINEN ALPO
12.09.2015 18:21
On rekisteröity -98 ja valmistunut autotehtaalta toukokuussa -97 ja mennyt sitten LMC:lle.. Moottori on 312 D ja 2,9 litrainen.
Käyttäjän lisäys viestiin 12.9.2015 klo 18:22:56
Niin ne kilometrit, nyt 114 712 km.
JANHONEN MATTI
12.09.2015 18:47
Se viitosen hehku vallankin on hyvin "nautinnollisessa" paikassa.
KARJALAINEN ALPO
12.09.2015 20:27
Se on oikein vaihtajan ihanne paikka! Pitää olla pitkä, laiha mies ja yli pitkät käsivarret, joiden päässä pianistin tai taikurin pienet pitkä sormiset notkeat kädet.
Ja mitään näitä ominaisuuksia minä en omaa.