Käynnistyksen esto / varashälytin oikkuilee !

TOPPINEN JORMA 21.08.2015 22:42

Ensimmäisen kerran tapahtui pari päivää sitten kun pesin asuntoosaa ja vettä valui etupäähänkin ja huomasin että varashälytin meni päälle /ovet ei lukossa. En keksinyt muuta kuin ottaa - napa irti ja rupes pelittämään . No tänään sitten pesin etusan paremmin ja taas meni esto ja hälytys valmiuteen . Kävin sulakkeen F27 vasemmalla puolella ja F34 oikealla puolella ja kaikki ok .eikä -navan irroitus auttanut . Jossain vaiheessa painoin aukinappia kaukosäätimestä vaikka ovet eivät olleet lukossa ja yhtäkkiä sain ovet jo avaimella kiinni ja autokin lähti käynttiin. En uskaltanut panna kaukosäätimellä varashälytintä päälle .Voiko syynä olla kosteus vai joku muu :Auto vm.2005 ; 2,8 JTD Fiiatti .

ROSTEN MIKA 22.08.2015 08:02

Jorma, tarkista konepellin mikrokytkin joka haistelee onko pelti auki vai kiinni !

Putsaa hapettumat ja rasvaa se kunnolla, voi olla että nokkapelti kiinni asennossa se mikrokytkinen "rako" on niin pieni että kun siihen menee vesitippa niin laukasee hälyn päälle !! Tiedän koska olen asentanut kymmenittäin jälkiasennus systeemejä työkseni, laserline, defa, cobra hälyttimiä ! Käy samalla kaikki luukut ja ovet tarkastamassa, mutta veikkaisin kone peltiä !

Mika

TOPPINEN JORMA 22.08.2015 09:11

Näin aamulla rupesin etsimään mötykkää ja siellä luki BS46 Made in Poland ja kaukosäätimessä lukee Sheriff , mutta sielläpä on hälyttimen päällä pieni suojakotelo joka oli auki - olisko vesi mennyt siitä suoraan sisään . Pitää testata tänään - missä muuten se kannen mikrokytkin sijaitsee. Olisin ottanut kuvan tuosta hälyttimestä , mutta jostain syystä en saa sitä liitettyä.

ROSTEN MIKA 22.08.2015 09:37

Pikkuhetki niin otan kristallipallon esiin ja katson missä kytkin on !!

No eipä näyttänyt kristallipallo ! Mutta veikkaisin etummaista "runkopalkkia" eli samaa missa konepellin lukko on! Se on yleisin paikka, eli kun konepellin laittaa kiinni niin kytkin painuu "auki" asentoon !

Mika

TOPPINEN JORMA 22.08.2015 10:43

Siellähän se oli kun vain viitsii ottaa silmät käteen - laittelin VD:tä ja sama käsittely lukoille ja näytää olevan etupeltikin suorassa . No pistin vesihuuhtelun päälle ja nyt ei ainakaan oikutellut . Tutkin samalla noita fiatin avimenperiä ja niissähän pitäisi olla litteä patteri , mutta ei näyttänyt mulla samalta kuin ohjekirjassa eli meisselillä pitäis vääntää esiin - pitäiskö käyttää hieman väkivaltaa . Patterit kyllä antoivat pitkän punaisen valon eli ok, mutta onko siitä mitään haittaa vaikka patterit olis lopussa kun on erikseen kaukosäädin joka komentaa lukkoja ja hälytintä ?

TOPPINEN JORMA 22.08.2015 10:44

Tuossa se kuvakin siitä hälyttimestä !

ROSTEN MIKA 22.08.2015 11:18

Sen korkin alla joka kuvassa on auki, on avaimella (erillisellä) käännettävä pääkatkaisija eli on/off .

Yleensä noi on akkuvarmennettuja hälyttimiä eli akkukaapelin irrotus ei pitäs hiljentää hälytintä, saattaa olla ton mötikän sisäinen akku "kypsä" !?

Se on toi puolan elektroniikka melko "laadukasta", vissiin tehty wanhassa zastavan tehtaassa ?

Mika

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.