Huono ostos...

KARPPINEN JORMA 15.08.2015 19:27

http://homeautontarina.blogspot.fi

KARJALAINEN ALPO 15.08.2015 20:14

Ahaa, tämä on siis joka osiossa??

HESSE PAAVO 16.08.2015 10:19

Jos tosiaan vielä homeessa ja myynnissä, eikö olisi jonkinlaisen tutkintapyynnön paikka?

JANHONEN MATTI 16.08.2015 13:10

Tuohon Jorman tapaukseen enää sen enempää. Riittää kun toteaa, että Jorma on voittanut juttunsa ja saanut rahansa. Ei kun uutta autoa etsimään.

Minä ihmettelen sitä, että miten vaiteliaita näihin Jormaan ja vastaaviin juttuihin täällä ollaan. Ei edes yleisellä tasolla juttu kiinnosta.

Se joko kertoo siitä, että ko. tapaus on ainutkertainen tai sitten karavaanarien edunvalvonta yhteisenä asiana ei vieläkään kiinnosta.

Silloin kun karavaanari kuvittelee istuvansa samalla puolen pöytää matkailukulkimien myyjän kanssa, ikään kuin kumppanina, niin siinä kyllä karavaanarin ajatus vähän harhailee.

KAASINEN PERTTU 16.08.2015 16:13

Vuosien varrella on kuultu monenlaista tarinaa matkakulkine kaupoista erilaisilta karavaanareilta toiset kehuu toiset taas haukkuu kauppiaita mutta suurin osa on hiljaa. Harva taitaa mennä niin pitkälle että vetää kulkine kauppiaan tai huoltoliikkeen oikeuteen saakka. Etenkin tuosta ex soliferista puhuttiin laidasta laitaan erilaisia lähinnä huonoja kokemuksia. Jotkut oli todistettavasti saanut jopa uuden vaunun vesivahinkojen takia mutta kauppias varoitteli älä kerro kenellekään että olet saanut uuden vaunun tilalle! Omakohtaista kokemusta vuosien takaa on myös tämä miksi juuri sinulla on nuo kaikki viat kun kenelläkään muilla ei ole. Eihän se tietenkään pitänyt paikkaansa kun leiritulilla juteltiin niin löytyi monta muuta joilla samat viat ja samoin ihmeteltiin liikkeessä siitä.

VÄLIAHDE JUSSI 17.08.2015 13:12

Olen samaa mieltä Janhosen Matin kanssa meillä on periaatteelinen puute olla tukemassa toista karavaanaria näissä taisteliussa,näissä asijoissa näytelee isoa osaa, yrittää olla,vahingosakaan puutumatta meidän monin näkösiin ongelmiin,meidänkin taloyhteisössämme olleet karavaanarit ovat vuosien varella pyytäneet apua SFC:tä näissä parikkipaikka kysymyksissä,mutta minä en ole edes kysyny mitään apua ,mutta parkkipaikkani ongelman ratkaisee ravattikaulaiset herrat ihan muut kuin,meidän aliitomme aiempi puheenjohtaja jolta nämä paikalliset eivät,saaneet mitään apua. Aloittaja antoi rehellisen kuvan lestaadiolaisten toiminnasta,lienekkö entinen puheenjohtaja kuulunut heihin en tiijä. Mutta outoa on tuo SFC väistely,näissä karavaani asijoissa. Aloituksessa tuli nimijäkin reilusti näkyviin eikä,ollut niinkuin takavuosina ostin eräästä tunnetusta karavan liikestä SFC suosima keskiaukeaman mainos ym paskaa,mutta ei asiaa eli nimejä

PUSSINEN JUKKA 17.08.2015 20:19

Mielestäni on hyvä, että ongelma-auto on selkeästi yksilöity. Oikeustajuni mukaan julkisuudessa nyt olevien dokumenttien perusteella kauppiaan pitäisi esittää ostajalle ennen kaupantekoa Jorman sivulle linkitetty tarkastustodistus ja kertoa autoon tehdyt korjaukset.

Eiköhän tuosta asiallisella remontilla ole mahdollista saada vielä käyttökelpoinen matkailuväline.

VÄLIMÄKI JARMO 17.08.2015 20:37

Ja pikkasen tarkistaa hintaa. ,JV

HAAPANEN TIMO 17.08.2015 20:43

Jos ostajat tutkisivat autot jonkun asiantuntijan kanssa tälläisiltä välttyttäisiin. Aika lennokas tarina muutenkin, kaik män.

@timppa

MÄKELÄ MIKA 19.08.2015 18:11

Niin kun toi kosteusjuttu on niin yleinen asia ei saa luottaa myyjän tarkastuksiin vaan kaupan loppumetreillä tehdään oma tarkastus itse valitulla tarkastajalla. Vaikka auto jäisi ostamatta tarkastuksen jälkeen on tarkastusmaksu pikkuraha tuonkin ikävän tarinan luettua. Tai sitten tinkii ja ostaa ja laittaa heti kuntoon tarkastusraportin pohjalta. Kymmenien tuhansien ostos itelle vuosiksi eteenpäin kestää jo korjauskuluja heti oston jälkeen kunhan tietää mitä on tehtävä ja kuka tekee ja saa tekijän sanomaan että tuo osataan korjata.

Hyvä että näitä ikäviä tarinoita julkaistaan niin saavat sentään muut oppia.

POIKULAINEN ESA 19.08.2015 19:01

Mulle osu harvinaisen rehellinen mies. Soitin matkalta mennessäni vaunua katsomaan liikkeeseen niin kysyin onko se kuiva jota ajattelin ostaa. Vastaus oli että näistä yli 5-vuotiasta ei mikään ole kuiva. Isäntä oli kuulemma jonkun vaunun katolla ihmettelemässä vuotavaa kattoluukkua. No säästy 200km + rahat kun heitin ympäri. No se nyt ei päde kaikkeen mutta olipa odottamaton vastaus mulle.

TURUNEN HEIMO 19.08.2015 19:13

Tuo siis tarkoitta ettei yli viisivuotista vaunua kannata ostaa. Eli vaunu kannattaa vaihtaa viimeistään joka neljäs vuosi. Miten ihmeessä sitten on jopa parikymmenvuotiata kuivia vaunuja. Sama kai koskee autoja, koppateknikka samanlaista. Tietty huolenpito ja suojaaminen estävät turhat ongelmat. Minusta tuntuu että puotipuksua tais jokin jurppia raskaasti tai oli kaupat vaunusta kesken jonkun muun kanssa.

POIKULAINEN ESA 19.08.2015 19:17

Juu sillä taisi olla maanantai keskellä viikkoa. Oli miten oli niin syytä en tiedä miksi vastasi mulle näin.

POKKINEN TAPANI 19.08.2015 20:33

Jos huonon haluaa ostaa ni se on melko helppoa, valitsee vain Hymerin.

Joo ja ei tarvitse ostaa edes yli viisivuotiasta. Itekki typeryydessäni sorruin vanhaan maineeseen ja ostin 3v vanhan jossa oli täysi tehtaan ohjelman mukainen huoltokirja. Vaan kuinkas ollakkaan, jääkaapin taus oli vuotanut uudesta asti ja Hymerin kosteusmittauksia tekevä huolto sanoi kaiken olevan kunnossa ja kehui rakenteen kyllä kestävän sen 5v. Noh toinen vuotopaikka oli pelkääjän puolen eturenkaan takana, vuoti rengassuihkusta pullokotelon ja korin väliin, siis sisäseinän sisäpuolelle, tosin muovikotelon taakse ja eihän sitä sieltä olisi heti huomannut jollen olisi alkanut paikkaamaan olematonta ääni ja lämpöeristystä. Tuli ostettua kaksi Hymeriä kerralla, ensimmäinen ja varmasti viimeinen.

-tapani-

KÄNSÄLÄ JUHA 20.08.2015 09:03

Täytyy myöntää että ikäviä nuo jutut ovat kun ks. on uudehko kulkupeli ja vielä arvokaskin kuten em Concorde yleensä on.

Käsittääkseni kun ks. tämän kalliin tyyppinen auto , joiden myynti Suomessa vähäistä - lienee myyjän vaikutusmahdollisuudet vähäiset eli ainoa oikea keino purkaminen varaosiksi .

Syyte olisi pitänyt ehkä kohdistaa valmistajaan eli auto pitännyt palauttaa tehtaalle ?

Jos auto olisi valmistettu Suomessa ( valmistaja lähellä) , ehkä kuntoon saattaminen olisi helpompi vaatia ... mene ja tiedä ?

LAUKKANEN MAURI 20.08.2015 09:26

Kun on noita as,autoja ja vaunujakin useampi ollut niin minun kaikissa niin vaunuissakin sekä autoissa on ollut puutteita .

Mutta taas kerran,me ihmiset olemme erilaisia ,jokin pieni asia sattaa vaivata toista vaikka sillä ei ole merkitystä laitteen toimintaan tai sen elinikään.

Nyt ei ole vielä olemassa DIN-normeja minkä laatuinen vika tai laatupoikkeama vakava tai valmistajan korvattava.

Kuten kirjoitin viatonta as,auto tai vaunua ei ole valmistettu ,se on utopiaa ,sillä oletuksella että jos niitä vikoja etsitään niin etsivä löytää.

Kun jäin eläkkeelle niin nyt on aikaa ja ensimmäinen suuri työ on tuo Hymeri. Siis käyn sen läpi,aloitin sisältä,laskettavasta etuvuoteesta joka kitisi joskus,purin koko systeemin,irroitin myös toisen kaasujousen ,iso ja vaarallinen homma kun jousen voima on 240 Nm siis noin 240kg. Rasvaisin kaikki puslat,kiristin ruuvit,lisäsin niitä jne.

Tästäkin olisi voinut joku herkkähipiäinen vetää herneen nenään,mutta ruoste syö ja koi raiskaa, sanotaan ja sitä sanontaa ei kaikki ymmärrä.

Hymerin huolto jatkuu,kun käy läpi koko auton alustaa myöten tietää millä ajaa ja Hymerikin on kasattu osista jotka kuluvat tai osa ruostuukin alustan osalta,siis sekin vielä,mutta laatu auto se Hymer on,kaikesta huolimatta!.

SUOMI SEPPO 20.08.2015 15:46

Olikohan kaasujousi noin voimakas ? Jos jousessa oli 240 N niin se on noin 24,47 kg. @seppo

LAUKKANEN MAURI 20.08.2015 15:59

Anteeksi,tuli desimaali virhe: oikea arvo sille kaasujouselle on 2400nm,eli noin 240kg.

LAUKKANEN MAURI 20.08.2015 16:10

Tuossa se pakollinen kuva:

Käyttäjän lisäys viestiin 20.8.2015 klo 16:16:41 En suosittele kaasujousen irroitusta jos ei ole kokemusta,irti sen saa, mutta kun rupeaa asentamaan takaisin konstit on vähissä ,paikka ahdas,hirveä puristusvoima kaasujouselle ,mutta kyllä se sinne meni takaisin .

Käyttäjän lisäys viestiin 20.8.2015 klo 16:30:04 Tuossa yksi esimerkki kun rupeaa as,autoa purkamaan tai huoltamaan,vaikeita kohteita tulee vastaan kuinka ne voi korjata.

Olen usein todennut: jos minulla olis peukalo keskellä kämmentä en pitäisi as,autoa koska se on niin teknillinen laite ja en maksa mistään mitään,kuten kunnon karavaanarin ei pidäkään maksaa.

Sähköt ,kaasu,mekaniikka ja minullakin on se kuuluisa Fiat alusta mutta onneksi alustan jatkona hyväksi todettu Al-ko siis niinä se eläkeläisen tulevaisuus on.

POHJANTÄHTI JORMA 20.08.2015 16:24

15v uudehko hah haa

POKKINEN TAPANI 20.08.2015 18:43

15v uudehko hah haa

Vai on hymeri laatuauto? Noh 30v matkailuautokokemuksella= Salli mun nauraa, laatua siinä ei ole muuta kuin hinta ja vanha maine. Otetaan vaikka esimerkki; liki kaikissa B-mallin hymereissä halkeaa kuljettajan oven jalkanousu, levikeosassa pelkkä musta muovikotelo ilman mitään vahvistusta saati lämpö tahi äänieristystä, siinä sitä on 80cm tiiliseinää? Samoin takapyöräkotelot?????

Voi Äiti sanon teidän laatuautojen kanssa, etten pahemmin kehtaa kertoa.

Atsa myy täällä Haukiputaalla juuri 50.000 alta 40 ajettua laatuautoa, 3L koneella ja kaikilla herkuilla, uutena reilu 100.000 ja nyt paska lähtee puoleen hintaan, vaan miksi ei ole mennyt kaupaksi???

-tapani-

LAUKKANEN MAURI 20.08.2015 18:57

Tapanille voin sanoa: Jokainen on uskossaan autuas ja jos se helpottaa kun haukkuu Hymeriä niin halvaksi ja terveellisiksi tuonlainen elämäntapa muodostuu!.

Käyttäjän lisäys viestiin 20.8.2015 klo 19:00:55 Eikös tämän viestiketjun aloittajankin as.auto kuulu tai pitäisi olla ns.laatuauto Concorde!.

POHJANTÄHTI JORMA 20.08.2015 19:07

Pokkinen tästä autosta on kyse. 1999 valmistettu. Ei ole Hymer !

JANHONEN MATTI 20.08.2015 19:15

Se tuosta kuvasta pisti silmään, että paikka jossa kuva autosta on otettu sopii asuntoauton seisotuspaikaksi hyvin huonosti. Toivottavasti ei ole ollut siinä kauan.

POHJANTÄHTI JORMA 20.08.2015 19:40

Laitoin kuvan palauttakseni jutun oikeille uomille. Pokkinen puhuu Hymeristä ja Känsälä kuin pikkupoika karkkiaskista vai mitä se ks. tarkoittaa ...

KOSKINEN OLLI 20.08.2015 20:19

Estonian upottua radiotoimittaja kysyi onnettomuustutkijalta uppoamisen syytä.Tähän tutkija jotenkin näin sanoi: Näyttää siltä että jostain syystä laivaan on päässyt riittävän suuri määrä vettä. Hieman samalta näyttää tuo homevaurioinen osuus. Jostain siihen on päässyt riittävö määrä vettä. Koska ja mistä syystä, siitä ei liene selkoa?

POKKINEN TAPANI 20.08.2015 20:34

Tapanille voin sanoa: Jokainen on uskossaan autuas ja jos se helpottaa kun haukkuu Hymeriä niin halvaksi ja terveellisiksi tuonlainen elämäntapa muodostuu!.

Ja että halvaksi, ei ainakaan omassa tapauksessani- Annoin hyvän Iveco Burstnerin vaihdossa ja hullu mikä hullu, vielä 30.000 euroa väliin.

Tottahan toki tiedän aloituksessa olevan eri auton, mutta se ei tee hymeriä sen paremmaksi ja itse puhun 2012 vuosimallista ja sen opin tänä keväänä, ettei noilla kosteusmittauksilla ja tehtaan koritakuilla ole mitään merkitystä, kuin rahastus.

Jotain hymerin laadusta kertoo tänään sekin kun konsernilla ei ole Suomessa mitään ns virallista maahantuojaa vaan joka pulju on oma maahantuojansa. Tämän tiedon olen saanut nyt liki lahjaksi, oppi tuli kantapään kautta. En ole silti paskastani luopumassa, korjaan, korjaan ja rakennan mieluiseksi, juuri huomenna tulee moottorin uudelleenohjelmoija kotiin, poistaa egr venttiilin ongelmat ja laittaa alaväännöt kohdilleen.

näin se mennee

-tapani-

EKDAHL MARKKU 21.08.2015 11:03

Erinomaista, että joku uskaltaa tuoda julki näitä tapauksia, jossa kaikki ei ole mennyt ihan putkeen. Harva on valmis katsomaan pelin loppun saakka, tarvittaessa oikeudessa. Tuollaisen perusrakenteeseen liittyvän vaurion korjaaminen kun maksaa paljon, kuten aloittajan esimerkki ja Pokkisen tapaus osoittavat. Myyjällä on suuri kiusaus sutaisten tehtyyn korjaukseen tai tarjota pientä rahallista hyvitystä toivoen ostajan tyytyvän siihen. Minkä lopputuloksena ostaja on hiljaa ja laittaa vahingon kiertoon omat tappiot minimoidakseen.

Tuotteiden hinnan huomioiden on hämmästyttävää, miten huonoa laatua, ja palveluakin, asiakkaat joutuvat sietämään. Ja miten huonosti suunniteltuja ja valmistettuja tuotteita matkailuautot ovat. Kaikenlaista lasivitriiniä ja tingeltagelia kyllä riittää, mutta perusrakenteet ovat usein aivan kelvottomia. Osittain tähän ohjannee 3,5 tonnin painoraja, mutta ei se näytä raskaammassakkaan kalustossa aina onnistuvan, kuten aloittajan esimerkki kertoo. Jos 70 000 euron hintaisessa henkilöautossa olisi yhtä paljon ja vakavia vikoja, olisi julkisuus aivan toista luokkaa kuin matkailuautojen osalta.

Osaltaan tämän alan hevoskauppiasmaiseen toimintakulttuuriin Suomessa vaikuttanee markkinan pieni koko. On hyviä ja luotettavia kauppiaita ja sitten niitä ei niin hyviä. Maahantuojista tms. ei juuri ole apua kun niitä useimmilla merkeillä ei ole lainkaan markkinan pienuuden takia. Harvalla on viitseliäisyyttä ja kielitaitoa asioida suoraan valmistajan kanssa.

Toisaalta, ei voi olla niinkään, että kaikki maanantaikappaleet lähetettäisiin tänne Suomeen ja Saksassa myytäisiin vain priimaa. Saksalaisten nyt ainakin luulisi elämöivän laadusta. Saksalainen lehdistö ja järjestöt ovat tuskin niin riippuvaisia valmistajien ja kauppiaiden mainostuloista, etteivätkö uskaltaisi nostaa tarvittaessa kissaa pöydälle, toisin kuin täällä. Kaipa kauppiaat ja valmistajat hoitavat takuukorjaukset Saksassa paremmin, eivätkä valmistuksen huono laatu ja kelvottomat rakenneratkaisut kai aiheuta Keski-Euroopan leudommassa ilmastossa niin helposti ongelmia kuin Suomessa.

Mulla on varmaan ollut hyvä säkä oman -06 Eura-Mobil Conturan kohdalla. Fiat-alustaan on uusittu vasta yksi pallonivel, eikä asunto-osassa ole ollut yläkaappien kaasujousia ja paria irronnutta ruuvia suurempaa korjattavaa. Takapuskuri tosin kesii, kuten puolessa tuon ikäisistä Eura-Mobileista ja osassa muitakin merkkejä. Täytyy ruuvata syksyllä irti ja viedä maalarille lakattavaksi, jos tulisi edes vähän siistimmän näköinen.

JANHONEN MATTI 21.08.2015 13:36

Se on vähän miten kukin ongelmiin reagoi.

Tuo Pokkisen tapaus on sellainen, että jos olisi sattunut minulle en olisi reagoinut mitenkään. Olisin irrottanut ritilän kehyksen, kuivannut taukuusen ja kiinnittänyt kehyksen uudelleen asianmukaisesti oikeaan paikkaan. Kehyksen asennusvirheestä oli alunalkaen kysymys. No nyt sitten koko Hymer on paska?

Tuon Markun kirjoituksen luettunani muistin joskus tehneeni kirjallisen ehdotuksen liiton johdolle siitä, että liitolla olisi saksankielen taitoinen tekninen asiantuntija avustamassa jäseniä heidän edunvalvontaansa liittyvissä kysymyksissä. Ehdotukseni torjuttiin kohteliaasti.

Meillä on kyllä telttojen väliä ja kaapelin pituuksia mittaavia toimikuntia, matkailuasiamies jne, mutta tärkein jäsenten edunvalvonta puuttuu edelleen.

KNAAPI JUHA 21.08.2015 14:49

Nythän Matti osuit todella toteuttamista vaativaan asiaan.

Mtenkähän pääsisi käsiksi tuohon liittokokouksen esityslistaan? Nämä kausipaikkayhdistykset eivät ehkä kiireiltään ehdi, mutta miten esim. Uusi Rutuyhdistys taikka Matkailuautoulijat.

Mehän olemme jo oppineet, miten Hämeenlinnan konttori vaikenee kuoliaaksi hyviäkin ajatuksia.

LAUKKANEN MAURI 21.08.2015 15:10

Vielä ehtii,Hymerin mainosko:http://www.camper.fi/testit/matkailuauto/hymerin-b-klasse

JANHONEN MATTI 21.08.2015 15:29

Juha

Olen esittänyt asian palkatulle henkilökunnalle. Asiaan on vastattu, mutta ehdotus ei ymmärtääkseni ole edennyt.

Asian taustaa sen verran, että ehdotuksen tekoaikaan liiton tulos oli vuosittain merkittävästi ylijäämäinen ja ehdotukseni lähti siitä, että sen sijaan että harjoitetaan kamreeriajattelua voiton voisi näin käyttää jäsenistön parhaaksi.
Liiton taloudellinen tilanne on noista päivistä merkittävästi huonontunut.

Yhdistys voi tehdä asiasta aloitteen liittokokoukselle.

Asiaan liittyy pieni mutta ja sitä en tällä avoimella puolella kerro.

POKKINEN TAPANI 21.08.2015 23:31

LAUKKANEN MAURI Lähetä yksityisviesti VIELÄ ehtii,Hymerin mainosko:http://www.camper.fi/testit/matkailuauto/hymerin-b-klasse

Lukasimpa tuon mainospläjäyksen ja olihan siinä ihan asiaakin. Nuo ohjaamon ja ratin värinätkin ovat jo tutut, mutta eiköhän ne ple alustan valmistajan tekosia. Vaan takeltelevät pyyhkimet on sitä hymerlaatua. Sen sijaa ihmettelen kun autoa sanottiin hiljaiseksi? Mielestäni melko karsea rengasmelu, moottori sen sijaan hiljainen, itellä Fiat 130 Multijet, joka juuri tänään muutettiin 170hp mja vääntö muutettiin 320--400, vanha huippuvääntö on nyt jo 1500rm. Onko itselläni sitten ns maanantaikappale kun rengaskotelossa ei ollut mitään eristeitä paljaan pellin lisäksi, ei sisä eikä ulkopuolella. Samoin liki kaikilla b.klass onnellisilla omistajilla on haljennut kuljettajan astinkaukalo, levikeosassa pelkkä musta muovi ilman ääni tahi lämpöeristettä, saati mitään tukea, vahvistusta. Nyt ovat kotelot eristetyt ja sen myötä mukavan hiljaiset, samoin eristin takapyöräkotelot, vesisäiliön purku oli aika haasteellinen. Paljon olen jo entrannut, mutta vielä hommaa riittää. Takana pn nyt 100l kahden ++ pakastin, 240W aurinkopanelia ja 225ah akku potkii inverterin kautta kylmää niin lhalle, kalalle kuin marjoillekkin. Ohjaamon koelauta on talvikäyttöä ajatellen haasteellisin, mutta siihen tuli oma sisäpuolinen peite joka karhuntarroilla kiinni, se yhdessä pyöräkoteloiden ja ohjaamon lattiaeristyksen kanssa antaa toivottavasti vedottoman oleleilun tulevilla kevätpilkeillä. En hymerin paskaa hävitä kun sisäratkaisu muuten miellyttää, korjaan ja rakennan mieluisaksi. Vaan olisivat tämän hintaluokan ropposeen voineet laittaa edes yhden sisä ja ulkolämpömittarin jo tehtaalla. Noh tämä on kait sitten harrasteauto. -tapani-

Vaan mitä olisi tuumannut Matti kun pelkääjän puolen korin levikeosasta suihkusi sateella vesi suoraan rakenteeseen???? Olisit varmaan senkin korjannut vähin äänin???, korjasin sen itsekkin ja laitoin vielä uuden sisälokasuojan päälle. 'Auton ostajallehan ne korjaukset kuuluu, Puol rakenne kestää varmaan sen 5.v yennen kuin kokonaan happanee ja sitä kait se hymerin takuu käytännössä takoittaa. Vaan minun tapauksessa ei ole enää mitään koritakuuta kun menin itse vuodot korjaamaan. Vastuun kantaa se jonka nimi on rekisteriotteessa.

VÄLIMÄKI JARMO 23.08.2015 17:56

Mulla toi detlessi ja oon totennu puutteita,mutta katoin yhtä hymeriä viikonloppuna tuala maailmalla,voi hettaperkule ,en viittiny sanoo mitä puuttuu ja mitä on,tuahan on jaloon tehty ,en huolisi ilmankaa,miks noita kehutaan ,auton irvikuvia sanon mä . ,JV

SUOMI SEPPO 23.08.2015 20:24

Siis aloittaisitko alusta. Mitä vikoja näit Hymerissä muuta kuin kateuden ? @seppo

VÄLIMÄKI JARMO 23.08.2015 20:30

En todellakaa karehdi,säälin vaan. ,JV

Käyttäjän lisäys viestiin 23.8.2015 klo 20:35:26 On toki puutteita retlessis paljonkin jos sillä silmällä katsoo,mutta normi tarpett,no anti olla,kehukaa mitä kehutte mulle riitti tää. ,JV

TURUNEN HEIMO 24.08.2015 21:03

Dethleffs on myös Hymer-konsernin tuote. Monen muun tunnetun merkin ohella. Minustakin muiden autoissa on kauheita puutteita ja vikoja ;-)

TERVO JARI 24.08.2015 21:14

Mitä tulee Hymer konserniin, kun lukasee tuota linkin sisältöä, käy ilmi että Hymer konserni "sisältää vaikka mitä " ja onko tänäpäivänä "kaikki tuossa" ? . . .

http://www.camper.fi/uutiset/matkailuajoneuvoalan-merkkihenkiloita-erwin-hymer-kuoli

Repii siitä "huumorii" . . .

Ps.

Janhonen tietää, hän laittaa jos viittii "apteekin hyllyltä" tämän päivän factaa . . .

POIKULAINEN ESA 24.08.2015 21:29

En ole varoissani joten Hymer on unelmaa mutta kysyn mikä siinä on niin erinomaista??

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.