Fiatilla "hikka"

SUOMI SEPPO 17.07.2015 11:39

Jos olisi tullut uusia tietäjiä paikalle niin uusin kysymyksen kun en viitsisi viedä pajalle arvattavaksi mikä vaivaa ja tarpeettomien osien vaihtoon. Oire on kaikilla vaihteilla sama. Kierrokset noin 2100-2300 1/min. Auto saa kun hikan. Nikottelee ehkä noin 5-10 s välein. Tehnyt tätä viime syksystä. Ajettu silloin noin 50tuh. Kone 3.0. @seppo

AIRIKKA ISMO 17.07.2015 19:45

Kaasupolkimen asentotunnistin, eli kaasupolkimen takana.

ota nyt ensin liitin irti ja kontaktispreytä väliin.......................

Sieltä liittimen johdoista saa mitattua "katkooko" jossain asennossa.

Tekeekö vakkari päällä samaa???????

SUOMI SEPPO 17.07.2015 22:43

Tekee samaa. @seppo

JÄRVINEN URHO 18.07.2015 21:19

Mikä vuosimalli

Käyttäjän lisäys viestiin 18.7.2015 klo 22:30:47 Jos vuosimalli 2009-2010 niin on mahdollisesti sama vika,kuin meidän autossa oli

SUOMI SEPPO 19.07.2015 13:32

Voisitko kertoa mikä oli vika ?

JANHONEN MATTI 19.07.2015 15:51

Vaikka kysyjä kielsikin vastaamasta niin "kaukoparannan silti.

Fiat on joskus jopa väittänyt tuota ominaisuudeksi ei viaksi, takuuriitojen yhteydessä. Kun ei ole kaikissa niin ei ole ominaisuus.

Mitä ilmeisemmin on niin, että auton ruiskutuslaitteisto on ihan ok, koska toimii muuten koko kierroslukualueella. Tästä taas päättelen, että vika voisi olla jossain laitteessa joka antaa ohjausbox`lle tuolla mainitsemallasi kierroslukualueella väärä signaalia oletusarvoon verrattua.

Ensimmäisenä tulee mieleen viallinen kaasupolkimen anturi.

Seuraava osa samassa linjassa on anturin ohjaama ilmaläppäkotelo.+ kaapeli

Ja kolmantena EGR-venttiili

Nämä on ne yleisimmät tuon tyyppisen vian aiheuttajat

Onko muuten autossasi hiukkasloukku ja jos on niin milloin olet antanut autolle viimeksi "kenkää"`. 15-20 km kierrokset 4000, sillä pitäisi puhdistua.

Ja jos osia mene vaihtoon, eikä ole kiirettä niin kannattaa kysellä:

http://www.axel-augustin.de/shop2/Fiat-Professional-Ducato/Fiat-Ducato-Typ-250/1-Sofim-3-0-16-V-JTD-Alle-Artikel:::3_200002_204026:3.html

www.ebay.com

JÄRVINEN URHO 19.07.2015 21:31

Seppo jos auton vuosimalli 2009--2010 nykiminen uudesta asti seisoneella autolla 50--100 km ajonjälkeen nykimistä nykiminen ilmenee noin 2000--2400 kierroksilla alusta 3 litran moottorilla

Jos nämä tiedot täsmää teidän autoon niin

Osassa 2009 valmistetuissa ducatoissa virheellinen moottorin ohjausohjelma vain 3 litran moottoreissa

SUOMI SEPPO 19.07.2015 22:18

Alusta on lähtenyt tehtaalta 6/2007 Nykiminen alkoi vasta vuosi sitten ei aikaisemmin. MI-valo syttyi (kaasuläppäkotelo) vasta myöhemmin kun nykiminen alkoi. @seppo

JÄRVINEN URHO 19.07.2015 23:43

Kierroslukusidonnaisuus nykimisessä aivan sama ,kuin meillä oli toimiiko yön yli seissyt auto nykimättä noin 50--100 km

SUOMI SEPPO 20.07.2015 08:31

Toimii vähän aikaa paremmin mutta ei ihan noin pitkälle pääse. Tuntuu kun konetila tulisi kunnolla lämpimäksi niin nykiminen alkaa. Tällaiset oireet ovat siitä hankalia jos niitä ei ilmene niin sen puutetta ei noteeraa. Samakuin omat kolotukset, jos jalkaa ei kolota niin sen puuttumista ei noteeraa. Nykimisen kierrosluvun sijoittuminen on tosi ärsyttävässä paikassa 5-vaihteella 80-90 km/h. @seppo

JÄRVINEN URHO 20.07.2015 21:30

Seppo jos teetät moottorin ohjausohjelman uusimisen ,niin ota yhteys Autotalo Peittariin Huittisiin Pari vuotta sitten tyän hinta oli 50 euroo autotalo huittisten ABC tä vastapäätä

Käyttäjän lisäys viestiin 20.7.2015 klo 21:34:42 piti olla pelttariin

KRISTO LAURI 21.07.2015 06:31

Rajusti vain kenkää Fiiulle sillä lähtee noet ja hikat!

Lauri. K

SUOMI SEPPO 20.08.2015 21:46

Kiitos Urholle vinkistä. Olin itsekin uumoillut samaa mutta en uskaltanut sijoittaa rahaa uuteen ohjelmaan jos se ei parantaisikaan hikkaa. Nyt hiivatti pelästyi uutta ohjelmaa ja hikka katosi. Kilometrejä on tullut noin 700 ja eipä ole nikotellut (toistaiseksi) Parin viikon kuluttua lähdetään lappiin niin siinä matkassa pitäisi jotain tapahtua jos on tapahtuakseen. @seppo

Käyttäjän lisäys viestiin 12.9.2015 klo 12:05:53 Tuli käytyä lapissa. Nikottelu jatkuu ehkä hieman vähempänä. Softan vaihdon hyötynä oli kumminkin sai sen saastuttajan (EGR) poiskytkettyä. Jotenkin tuntuu siltä että vaiva on kytköksissä moottorin lämpötilaan ja kierroksiin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.