Ducaton ohjaustehostin
JOKINEN MIRA
13.07.2015 20:04
Moro
Meillä on tuollainen vm-05 Ducato 2,8JTD, noin 100tkm ajettu ja tuossa reissulla alkoi häviämään ohjaustehostimen neste.
Ducato (ei kuski) pääsi pukille Kouvolassa ja oli pahasti syöpynyt painepuolelta tuleva noin 10mm rautaputki johon tulee kumiletku juntturalla kiinni mistä jatkuu ohjaustehostimelle.
Eli TARKISTAKAA liitos kun joskus on mahdollisuus kontata auton alle.
Hieonoa palvelua Kouvolan Vaunu oy:ltä kun kiireen keskellä kurkkasivat auton alle ja sain alkaa tilaileen Tampereelle aikaa korjaukseen.
Korjauksen hoiti ammattimaisin ottein Italia Motor , Tampere. Iso käsi niille miähille.
Auto taas kunnossa ja matka jatkuu kohti uusia murheita. Tarttis saada muija kunnon hommin niin pystyis ostaan Mersun...;)
Jussi
EEROLA TEEMU
13.07.2015 21:47
Pari viikkoa sitten uusittiin samanlainen pumpulta hammastangolle menevä metalliputki-kumiputki-metalliputki "roikka" ei sen puristusliitoksen ja metalliputken tarkastelemisella paljon voi ennakoida, koska putki ryhtyy vuotamaan. Siellä on sen verran painetta, että oikeaan eli väärään suuntaan ruiskuttava reikä voi pilata siellä alhaalla olevia hihnoja.
Syynnä siinä on korroosio ja ilmeisesti myös liike, mikä johtuu siitä kumiputki- metalliputki yhdistelmästä, mikä rasittaa metalliputkea, jos siihen kertyy ruostetta. Kumiputki kun liikehtii ja metalliputki on lujasti kiinni.
Minulla kesti 115 tkm. Sillä "letkulla" hinnat vaihtelee väillä 330- 130 e firmasta riippuen.Otin sen halvemman ja toisesta päästään hankalan vaihdon tekivät reippaan tunnin veloituksella. Meikäläisen vm 2000 Ducatoon putki tuli nopeasti Hannoverista. Ts. jos siirtymäkohdassa metallista kumiinon ruostetta, niin kannattaa noilla kilometreillä vaihtaa ennen puhkeamista.
KRISTO LAURI
14.07.2015 05:56
Ruosteiset putket kannattaa aina vaihtaa ajoissa !
Lauri. K
UUSITALO MARKO
14.07.2015 07:42
Ducatoon - ja miksei muihinkin autoihin - kanattaa aina asentaa moottorin alasuoja estämään maantiesuolan ja kuraveden pääsyä moottoritilaan. Sillä ehkäisee monta pikkuvaivaa.
Ihmettelen, miksei maahantuoja asennuta noita alasuojia jo uutena. Talvella pysyisi käyntilämpötilakin paremmin oikeissa lukemissa.
TURUNEN HEIMO
14.07.2015 09:18
Matkailuautoilla on niin kovin monenlaista maahantuojaa ja ytenäinen käytäntö puuttuu. Suojan kyllä saa kun maksaa kuten kaikista muustakin lisävarusteesta.
EEROLA TEEMU
14.07.2015 23:35
Ei se moottorin alasuoja estä ainakaan sen takaosassa olevien metalliputkistojen ruostumista. Ducatossani on ollut tehtaan alkuperäinen alasuoja alusta lähtien. Toisaalta, kosteus aiheuttaa aina ruostumista myös suojan alle. Tärinä ja eri materiaalien väliset liike- erot lisäävät murtumisriskiä. Minusta 15 v on lopulta aika hyvä kestoikä ko. putkelle - omassa tapauksessani ainakin.
MÄKI JUKKA
17.09.2015 11:15
Löytyyköhän tuota letkua tarvikkeena mistään?
EEROLA TEEMU
17.09.2015 11:31
Sitäkin etsittiin, mutta ei löytynyt. Uudempiin malleihin saattaa löytyäkin, en osaa sanoa. Eräässä korjaamossa kertoivat, että hydrauliputkia puristelevat firmat ovat tehneet myös noita kumi-putki yhdistelmiä ohjaukseen kunhan niille on toimitettu alkuperäinen malliksi. Mega- auton n. 130 e hinta alkuperäisestä oli mielestäni kohtuullinen. Tilattiin Saksasta ja tuli 3 päivässä.
MÄKI JUKKA
25.09.2015 11:22
Käyköhän nuo miten ristiin? 8140.43s -konetta löytyy monesta alustasta.
Letkuvialtahan tämä näyttäisi minullakin. Kuvassa näkyy tippa takimmaisen letkun alla. Metalinen osa on totaalisen ruosteessa. Onko tämä painepuolen letku? Lienee..koska menee tangolle.
AHJOS TIMO
25.09.2015 12:28
Teemu Eerola kirjoitti: "Ducatossani on ollut tehtaan alkuperäinen alasuoja alusta lähtien."
Se Ducaton alkuperäinen taitaa peittää vain osan. Kun asennutin vm. 2005 Ducatooni koko moottoritilan levyisen kotimaisen alasuojan, asentaja jätti ohjaamon lattialle sen alkuperäisen, joka oli paljon pienempi.