Ilmaläppäkotelo
KOCK REINO
31.05.2015 18:04
Tän näköinen Fiat ducato,n ilmaläppäkotelo on 100tkm jälkeen
TURUNEN HEIMO
31.05.2015 18:46
Eikä pelkästään Ducatossa vaan muissakin on vastaavaa. Nykyään tuota voi helpottaa kemiallisesti.
INGMAN JENS
16.06.2015 14:23
Millä tavalla se kemiallinen puhdistus tehdään ja millä aineella?
Minulla alkoi moottorin varoitusvalo palamaan Saksassa jonka jälkeen irroitin akkukaapelin miinusnavan 1/2 tunniksi. Varoitusvalo sammui mutta syttyi taas n. 100 km ajon jälkeen. Sen jälkeen välillä palaa ja välillä sammuu. Korjaamo täällä Suomessa teki diagnoosin ja totesi että ilmaläppä pitää vaihtaa. Uusi maksaa 760 € + työt. Saksasta saisi ebaystä vähän päälle 200 €. En ole vielä vaihtanut koska nollauksen jälkeen näyttää toimovan. Lienee kuitenkin ajan kysymys. Ducato on vm 2010 mutta vain vähän päälle 20 tkm ajettu.
Tämä taitaa olla aika tavallinen vika Ducatossa?
HAAPANEN TIMO
16.06.2015 18:01
Tutustu tuohon keskusteluun.
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=115160681
Augustilta aika monet ovat kotelon tilanneet, myyvät myös ebayn kautta. Huomaa johtosarja tarvitaan myös.
@timppa
Urpo Virta
10.09.2017 14:05
N.450,-€ töineen Unkarissa. Tilalle Magneti Marelli vanha oli Wahleri.
Matti Asikainen
10.09.2017 16:37
Parivuotta sitten Axel Augustinilta tilattuna Magneti Marellin kaasuläppäkotelo johtoadaptereineen ja tiivisteineen 260 € kotiin tuotuna viikossa. Helppo vaihtaa vaikka kotipihalla, kun käytettävissä on S:n tai U:n muotoinen 12 mm:n lenkkiavain ja 1/4 tuuman vääntiöllä varustettu hylsyavainsarja. Takavuosina tällä palstalla oli menettelyohjeet valokuvien kera. Löytyneekö enää asiasanalla hakemalla. Ensikertalaiselle haastavinta on erikoisin kiinnittimin kasatun maskin purku, jotta pääsee käsiksi varsinaiseen työhön. Jäähdytintä ei tarvitse irroittaa. Edellä kirjoitettu koskee mallia 2007.
Torx-avainta myös tarvitaan.
muokattu: 10.9.2017 16:40
Urpo Virta
11.09.2017 14:14
Onko Matto sinulla tuo joko tulpattu EGRn alip.utki tai laitettu plankko pelti ennen ilmaläppää? Näytäisi jaksavan imeä kuitenkin jotain EGRn läpi ( alip.tulpattu) koska ilmaläppä kuitenkin ihan märkä moskaa täynnä vaikka jo puolitoista vuotta ja 15tkm takana tulpattuna. Nyt alkoi tuolla MMn venttiilillä soutaan tyhjäkäynnillä kuten joku kolleeka joskus sellaisesta kerto. Näyttäisi tuo MM antavan erilaista takaisinkytky tietoa kuin Wahleri, koska vanhalla ei mitään vaikutusta oli tulpattu tai ei. Pitänee varmaan ottaa tuo ECU ohjauksesta pois ja samalla ne lastuttajat pakkomyy sen tehon noston
Anteeksi Matti piti kirjoittaman
muokattu: 11.9.2017 14:18