Renault

LEHTO PEKKA 06.05.2015 12:45

Hei. Onko kenellä kokemusta Renault (08) / Detlefs automaatti puoli-integroidusta asuntoautosta; esim. vaihteesta, moottorista ym. Jos on, niin toivon saavani tietoa niin hyvistä kuin huonoistakin puolista. Kiitos etukäteen. T. pele

HALINEN HARRI 06.05.2015 13:44

Mikä Rellun moottori? Varmaan 2,5 l diesel. On kokemusta manuaaleista 3,0 ja 2,5 litraisten koneesta puoli-int Dethleffeissä.
Pidin enemmän tuon 3 litraisen ominaisuuksista, lähinnä sitkeyden vuoksi moottoritiellä kuutosvaihteelle ja kaupunkiajossa. Molemmat siis 4 sylinterisiä. Isommassa korjaamista yksi hehku 40000 km ajalta (n 300 €), pienemmässä enemmän hv (muistaakseni 6 kpl) mutta enempi kierroksista tykkäävä. Pienemmässä meni myös 40000 km matkalla 2 hehkua ja laatikko joka säätää polttoaineen/ilman seosta (yht alle 2000 €). Molemmat teetettiin Renault/Volvo -huollossa. Polttoaineen kulutuksissa ei merkittäviä eroja eli n.10-11 l/100km. Loput ominaisuudet enemmän mielipiteitäni, kuitenkaan ei huonoja ominaisuuksia. Ajo-ominaisuudet huomattavasti miellyttävämpiä kuin edellisessäni (Ducato 2,3 -03 myös Dethleff)

Käyttäjän lisäys viestiin 6.5.2015 klo 13:47:02 Nykyään taas 2,3 Ducato MultiJet Maxi, Kabe joka hyvin miellyttävä myöskin ajossa.

LEHTO PEKKA 06.05.2015 18:27

Kyselen vielä tuosta automaatti(robotti?)vaihteistosta. Onko sen suhteen ollut ongelmia. Mitenkä hyvin se toimii. Onko se yhtä toimiva kuin ns. perinteinen automaattilaatikko.

VÄLIAHDE JUSSI 07.05.2015 18:25

Mulla on yhdellä kaverilla ja hän on kehunut sitä hyväksi.Rodottia nimenomaan. Muuta en jos, johonkin mersu vaihtuu niin Renun Arobottiin.

VALLIUS REIJO 08.05.2015 08:59

Minulla kokemus MB-vito:sta -05 automaattina ja toimi todella hyvin ,kaipaan sitä edelleen. Nyt Renault -07 robottivaihteistolla noin 20000 km . Toimii aivan hyvin mutta ei ole oikean automaatin veroinen . Tekee silti ajosta vaivatonta .

Käyttäjän lisäys viestiin 8.5.2015 klo 09:03:58 Auto on Renault/ Adria puoliintegroitu .

SIREENI LEO 08.05.2015 18:10

Robotti vaatii hieman erilaisen ajotavan, mutta siihen oppii kyllä ( esim. raskaankäytön kytkennän). Vanhemmissa roboteissa ollut paljon vikoja. Omassa autossa vaihdettu sekä robotti, että kytkinsylinteri osa. Hinnat n.4200 ja 3400 euroa. Kilometrit 140 tkm ja 110 tkm Ison ambulanssi yhtiön kaikkiin autoihin korjattu robotti. Olen käynyt Italiassa asti manuaali ajolla enkä suosittele esim. stau tilanne ei onnistu. Hehkun rikkoutuminen laittaa järjestelmän sellaiseen tilanteeseen jossa automatiikka on osittain autom. ja manual tilassa. Muuten mukava, mutta ei vastaa automaattia.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.