Transit 2.2 tdci lastutus??
HEINONEN PASI
09.04.2015 10:14
Tällä sivustolla on paljon linkkejä Ford transitin 2.2 tdci 140 hp moottorin heikosta alaväännöstä.
Itsellä on samaa ongelmaa. Lukemattomia kertoja on sammunut liikkeelle lähdettäessä 2,5 vuoden aikana. Kaikki alaväännön parannukset on ilmeisesti tehty optimoimalla, esim. merkkiliikeessä.
Hinta olis lastulla huomattavasti vähemmän kuin optimoimalla. Ebay sivuilla esim. CR-box 170hp/ 431nm 69£ noin 95€ kotiin toimitettuna.
Netissä on paljon tarjolla kaikenlaisia teholastuja. Tehoa ja vääntöäkin löytyy, ainakin mainosten mukaan, parhaat lupaa jopa 200hp ja 444nm!!
Onko joku laittanut teholastun esim.Transittiinsa??
Auttaako alavääntöön??
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-Box-Ford-Transit-7-2-2-TDCI-140-HP-Chip-tuning-diesel-/140931502815?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20d02c12df
KOKKONEN AATOS
09.04.2015 13:43
oulun wetterillä tehtiin moottorin ohjausyksikön päivitys. maksoi 50€.ennen sitä sammui melkein aina liikkeelle lähdössä,,päivityksen jälkeen ei ole sammunut kertaakaan.olen todella tyytyväinen.
SAARI RISTO
09.04.2015 14:43
Transit 2.2 tdci -07, Aloitin täällä aikaisemmin keskustelun alaväännön heikosta tehosta, jonka minäkin koin kiusallisena vikana tai oikeastaan heikkona ominaisuutena. Merkkiliike Autokeskus ei katsonut aiheelliseksi tehdä ohjelmapäivitystä. No, toinen liike Helsingissä Malmilla hoiti homman puolessa tunnissa hintaan 120€ ja tulos oli oikein hyvä. Nyt ei sammu enää lähtiessä liikkeelle. Mitään lastutusta ei mielestäni ole ollut tarvis edes ajatella tehtäväksi. Tehot riittävät muutenkin ihan hyvin.
NEVALAINEN SIPPO
10.04.2015 12:59
Kyllä minulle riitti Foordin tekemä päivitys. Auto lähtee nyt nätisti liikkeelle ja tehoja siinä on alkuperäisversionakin ihan riittävästi normaaliliikenteeseen. Kokoonpano on puoliintegroitu LMC 654. Tilannehan voi tietenkin olla toinen jos vetää esim. raskasta peräkärryä.
Sippo
KORHONEN ARTO
10.04.2015 15:51
Laitoin lastun ja ei vaikuttanu liikkeelle lähtöön,muuten kyllä piristy.Pitää käydä keväällä hoitamassa asia kuntoon.Jos joku tietää Lappeenrannan seudulla muun firman kun autokilta,niin kertokaa.
HYPPÄNEN KARI
10.04.2015 18:43
Suosittelen kyllä ensin tota päivitystä. Itsellä oli 08 mallinen ja tekivät sen normaalina päivityksenä takuuseen kun kävin kyselemässä. Minusta auto tuli ihan hyväksi ja mielestäni voimakin riitti.
JOKINEN REINO
10.04.2015 19:47
Mahtaako tuohon päivitykset auttaa, kun kytkimen vauhtipyörä on paska mikä paska.
Liekkö tuohon etuvetoon mahdollista vaihtaa normaali vauhtipyörä?
Velmies vaihtoi samalla kylällä asuvan kaverinsa ransittiin kiinteän rautakiekon, tuon lelukiekon tilalle,ja siihen loppui alaväännön puute ja sammumiset liikkeelle lähtiessä.
Kyseessä oli takavetoinen Ransu.
RAINA EERO
11.04.2015 20:13
Ihan merkkiliikkeen ojelmointi, maksoi 50€ ja auto pelaa kuten pitääkin,olen todella tyytyväinen, ajossa voimaa ja vääntöä on mielestäni ollut riittävästi aina. Kyseessä 09 transu hobbyn kopalla.
HYPPÄNEN KARI
12.04.2015 22:20
Oikeassa olet, se kyllä riittää ja kysehän oli etuvetoisesta.
RAINA EERO
14.04.2015 19:09
On etuveto ja vähänkin märkä tie, niin risteyksestä lähtiessä kakkosella alkaa luistonesto pätkiä, kun meinaa pito loppua ulkokaateen pyörältä.
Käyttäjän lisäys viestiin 14.4.2015 klo 19:11:25
Katohan kirvoitushirvettä.. ulkokaarteen :)
TURUNEN HEIMO
14.04.2015 19:40
Miten vauhtipyörän rakenne vaikuttaa alavääntöön?
JOKINEN REINO
15.04.2015 18:20
Kaksoismassavauhtikiekko on kilotolkulla kevyempi, kuin umpirauta kiekko.
RAINA EERO
20.04.2015 20:10
Nyt olen tuota ransua seurannu ja tuo päivitys taitaa olla ainoastaan kierrosten pieni ohjelmallinen nosto, kun vaihde on päällä ja nostaa kytkintä ylöspäin, vaikka jalka ei ole ollenkaan kaasulla moottorin kierrokset nousee noin 1500 paikkeille ja auto lähtee ihan nöyrästi matkaan. Jos vaihde on vapaalla ja nostaa kytkintä ei kierroslukumittari tiedä siitä mitään. Kytkinhän siinä on vähän äkkinäinen, se nyppää todella helposti. Tuo massavauhtipyörä taitaa olla tänäpäivänä vähän joka auton "ongelma" mulla huyndain maasturis se tapaa tulla katsomaan käyttäjäänsä noin 70 tuhannen kilsan välein, tosin sillä vedellään lievästi liian raskasta kärryä ;)
JOKINEN REINO
21.04.2015 15:06
Käytin ransun päivityksessä, ja myöntää täytyy erilailla käyttäytyy liikkeelle lähtiessä .
Nyt pitää opiskella uudet ajotavat .
111.euroa otti merkkiliike.
RAINA EERO
27.04.2015 20:17
Nämä huoltoliikkeet ovat yksityisiä yrityksiä, joilla näyttää olevan omat hinnastonsa, eipä voi syyttää kartellista :)
Ari Mikkonen
14.07.2020 15:26
Käytin Fordin merkkihuollossa ja tuo ohjelmapäivitys kuuluu tehtaan kampanjoihin, eli on ilmainen. Ohjelma liittyi johonkin männän halkeamisen estoon, mutta siinä tuli samalla tuo vääntö kuntoon liikkeelle lähtiessä. Käytännössä toimii siten, että nostaa kierrokset 1500 k/min kytkintä nostaessa ilman, että tarvitsee koskea kaasupolkimeen. On aivan kuin eri auto. Ei enää sammu valoissa, eikä ylämäkeen lähtiessä tarvitse huudattaa kytkintä luistattamalla.
Ilkka Vänttinen
15.07.2020 15:16
Minulla on 2.0 tdci 125hv 92kw joka optimoitiin Joutsenon Dieselasennuksella. Auto parani huomattavasti ts.alavääntö ja mäkien nousukyky. Polttoaineen kulutus on ennallaan.
Esa Jäppinen
17.09.2020 12:57
Transitin alavääntö parani selvästi, kun tein Forscan-ohjelmalla pumpun opetuksen ja ruiskunohjaimen korjausarvojen opetuksen. Yksinkertainen homma windows-läppärillä, ilmaisella ohjelmalla. Jouduin tekemään opetukset railpaine-säätimen ja -venttiilin vaihdon jälkeen, humppaavan tyhjäkäynnin takia. Yllätys oli suuri, kun samalla korjautui se huono alavääntö. Suosittelen Forscan-ohjelmaa kaikile Transitin omistajille, lukee vikakoodit ja tiedot antureilta ym ja voi tehdä opetukset ja muita huoltotoimia. Löytyy myös puhelimelle rajallisempi appi.