Tiiveystarkastus matkailuauto
TURUNEN PETRI
01.03.2015 18:31
Taas ensikertalaisen kysymyksiä...
Takuun jatkumisen vaatima tiiveystarkastus on tilattu huhtikuulle, mutta kiinnostaisi miten / mitä mitataan.
Kyseessä siis vain perustarkastus. Ei laaja.
Auto nyt kuivassa ja lämpimässä tallissa ja onko siis "liian kuiva"? Vai onko edes kysymys kosteusmittauksesta? Kysymys vain visuaalisesta tiivisteiden tarkastuksesta?
Tämmöisiä ekaa kautta odotellessa..
VALTONEN MARTTI
01.03.2015 18:41
Kyllähän se takuun edellyttämä 'tiiviystarkastus' on aina ollut oikea kosteusmittaus.
Olisiko tämä jotain uutuutta mutta visuaalisesti tiiviyttä ei voi tarkastaa. Paitsi jos on jo vesilammikoita lattialla...
TURUNEN PETRI
01.03.2015 19:45
Eli kastellaan auto ja mitataan sisältä kosteus? Siis vuotaako?
HAAPANEN TIMO
01.03.2015 19:57
Kyllä se kosteus siellä seinän sisällä pysyy vaikka auto kuivassa tallissa olisikin.
@timppa
VÄLIMÄKI JARMO
01.03.2015 20:26
Mulla auto kuivas tallis,ei tippaa vettä tullu tuohon biliteeman kerääjään, ,JV
KOISTINEN TOIVO
01.03.2015 20:58
Kosteus tarkastus tehdään kosteusmitarilla rakenteista jokapuolella ajoneuvoa.
Sisätilan ilmankosteudella ei ole sen asian kanssa tekemistä.
Toivopoika
VÄLIAHDE JUSSI
02.03.2015 14:45
Topi puhuu asiaa
Mutta itse en keväästä ja varsinkaan lämpimässä noita mittaa vaan,talvella
kylmissäolosuhteissa kaikki lämmmöt päällä lämpökameran kanssa se kertoo
tarkemminin olo suhde pitää huomioida tuuli lumisade ym.
-20 .minulla kun tämä kalusto on ollut aina vanhaa ja mielestäni ja joidenkin
muitten mieleen ei näitä ole tarvinnut hävetä kun,ne olen vaihdossa antanut
Kyllä olen saanut niillä aina mitä olen pyytänyt.Eikä näiden käytettyjen kanssa
aina tiedä mikä se niistä menee se voi olla joskus,korin ylättävä eläminen
ja sen takia pakkasella kantaa katoa noita lämpövuotoja.Tosin on toki asia
niin etten,tiedä asijoista yhtään mitään.
KOISTINEN TOIVO
02.03.2015 16:02
Se on tuon asunto-osan ehkä ongelma, että ne on rakennettu puurima konsvärkillä, ja eriste väliin, nykyään foam, aiemmin styroks, tai vastaava.
Seinät, ja katto ovat elementteinä kasattu, ja koottu alustalle.
Vanhemmiten se rakenne alkaa elämään, eli tavallaan kiertovääntyileen.
Siinä on vaara kosteuden pääsy rakenteeseen sisään, ja silloin, jos asiaa ei oteta kiinni, niin laho iskee suljettuun puurimaan.
Siksi vuosittainen kosteusmittaus hyvässä ammattiliikkeesä on tärkeä.
Tuo lämpövuoto kuvaus talvella antaa rakenteesta hyvän kuvan.
Miten se vuositain muuttuu.
Voihan sen mittauksen itsekkin tehä, jos hyvälatuisen pintakosteusmittarin hankkii.
Toivopoika
VÄLIAHDE JUSSI
02.03.2015 16:32
Mitähän tästä opimme?Eli näistä asijoista sittenkin,voin tietää jotain.
VEIJOLA ESA
02.03.2015 17:42
Kosteuden päästyä rakenteisiin lopputulos voi näyttää tältä.
VEIJOLA ESA
02.03.2015 17:47
isompi kuva mädästä seinästä
KOCH HANS
02.03.2015 22:29
Taas ensikertalaisen kysymyksiä...
Takuun jatkumisen vaatima tiiveystarkastus on tilattu huhtikuulle, mutta kiinnostaisi miten / mitä mitataan.
Kyseessä siis vain perustarkastus. Ei laaja.
Auto nyt kuivassa ja lämpimässä tallissa ja onko siis "liian kuiva"? Vai onko edes kysymys kosteusmittauksesta? Kysymys vain visuaalisesta tiivisteiden tarkastuksesta?
Tämmöisiä ekaa kautta odotellessa..
Eli taas jos jätetään ne MUTU vastaukset pois niin.
Tiiveystarkastus (kosteusmittaus) vaatiia AINA sen, että auto on ollut hyvin tuuletettuna ja myös lämmitettynä (talviaika) n. 3 vrk ennen mittausta.
Mittauksessa ei haluta tutustua mahdollisiin kondenssi yms. pintamittauksiin.
Mittauksen tarkoituksena on etsiä mahdollista kosteutta rakenteista.
terv
HooKoo