Fiatin uudet kuviot

AHJOS TIMO 18.02.2015 19:29

Tänään tulleen Caravan-lehden sivuilla 66-67 on artikkeli, jolla on sama otsikko kuin tällä viestillä. Siinä luetellaan Fiatin uuteen huoltoliikeverkostoon kuuluvat liikkeet. Pistää silmään, että siinä ei ole enää yhtään Delta Autoa, mutta ei myöskään pääkaupunkiseudun parhaana Ducato-huoltona yleisesti pidettyä Raskone Espoota (joka oli aiemmin Delta Trucks Oy). Mitähän tuosta uudesta verkostosta pitäisi ajatella?

KOISTINEN TOIVO 18.02.2015 19:46

Kemisä, ja Rovaniemellä kaiketi on delta häipymässä kai pois. Ajako ne sen alas Toivopoika

AHJOS TIMO 18.02.2015 23:05

Espoon Raskoneessa pitkään työskennellyt, tällä foorumilla monta kertaa mainittu ja kehuttu työnjohtaja Kimmo Sorja on näköjään siirtynyt Raskone Airport palvelupisteeseen, jonka osoite on Toinen savu 8, 01510 Vantaa. Suora puhelinnumero on ennallaan. Hänen vastuualueekseen on nyt merkitty "matkailu- ja pakettiautot". Samassa paikassa on myös matkailuautojen ja kevyen kaluston varaosamyyjä. Yritystiedoissa ei sanota enää, että Raskoneella olisi Fiatin valtuuttama merkkiedustus.

Käyttäjän lisäys viestiin 18.2.2015 klo 23:08:06 Myöskään Delta-auton sivuilla ei ole enää sanaa "Fiat", mutta siellä sanotaan: "Delta tarjoaa lisäksi huoltopalveluita kaikille merkeille ja korjaa korivauriot kolarin sattuessa. "

KOISTINEN TOIVO 19.02.2015 06:48

Mikähän se sitten on fiatin maahantuoja. Toivopoika

MYLLYRINNE KALERVO 19.02.2015 08:33

Maahantuonti: Fiat Group Automobiles Finland. Tämä kuuluu osana Fiat-Chrysler Automobiles emoon.

AHJOS TIMO 19.02.2015 11:39

Sivuston http://www.fiat.fi/ mukaan Fiatilla on nyt jälleenmyyjä vain seuraavalla seitsemällä paikkakunnalla: Espoo, Huittinen, Lahti, Lohja, Pori, Porvoo ja Savonlinna.

TURUNEN HEIMO 19.02.2015 12:16

Jälleen myyjä on eri asia kuin huoltokorjaamo. Itse en kantaisi huolta noista, mm Oulussa huollot ja takuut hoitaa Wetteri. Eihän Minillään ole enää kuin yksi myymalä Suomessa.

AHJOS TIMO 19.02.2015 13:59

Niin, ei matkailuautoja ole ennenkään myyty Fiatin jälleenmyyjien toimesta, mutta minä olen aina tykännyt Fiatin henkilöautoista ja olen pahoillani, kun niiden myynti Suomessa on tyrehtynyt. Alfa-Romeo oli 1980-luvulla monien juppien kulttiauto ja myös "Kahden keikassa" Matula ajoi aina sellaisella ihan sarjan viimeiseen jaksoon saakka. Mutta on se kyllä outoa, jos edes Ducato-pakettiautoja ei myydä kuin em. seitsemällä paikkakunnalla.

AHJOS TIMO 21.02.2015 11:52

Yllättävän vähän näyttää Fiatin asiat täällä keskustelua herättävän, vaikka omassa lehdessä oli aiheesta koko aukeaman artikkeli ja melkein jokainen meistä Fiatilla ajelee!

KORHONEN PAULI 21.02.2015 12:56

No eihän meillä ole tarvetta tietää korjaamoja. Ne on muut merkit, jotka korjaamolla lojuu.

pkk

HIETAVUORI JUHA 26.02.2015 07:31

Hyvä Pauli ! Huumoria kehiin !

Käyttäjän lisäys viestiin 26.2.2015 klo 07:31:55 Kirjoitti Transitmies !

KORHONEN PAULI 26.02.2015 08:17

Ei ollu humoria. pkk

VÄLIAHDE JUSSI 26.02.2015 10:41

Eihän se kummenpi kuin, muutkaan ole korjata,turhaan sitä pelkää ettei, sille huoltoa saisi ATOYASI joten, näin korjaamot sen tekee myöskin ja kaikki pikkupajat.Se on sitten,imitsiasia ajaako uuden HYMERIN nyrkkipajaan jossa, pihalla on Ladan raato ja Farppurin jäännös jossain nurkassa,mutta työ onnistuu sieläkin ihan hyvin.

NYYSSÖNEN KAJ 26.02.2015 15:42

Ensi heinäkuussa alkaa FCA tuoda Fiat, Crysler jeep ja Alfa-Romeota maahan. Suomen yrityksen perustamisesta artikkeli HS:ssa

http://www.hs.fi/autot/a1423807278631

HYTÖNEN RAIMO 28.02.2015 13:27

Voi olla melko takkuista olla hiivatin (ja rinnakkaismerkkien) maahantuoja. Viime vuonna Suomessa myytiin Fiat -merkkisiä pakettiautoja jotain 150 kpl mikä on kaksikymmentä kertaa vähemmän mihin luokan myyntijohtajat (VW ja Ford) ylsivät. Sitikan ja Pökötin myyntiluvut ovat vielä surkeammat, mikä kertonee yleisestä suhtautumisesta merkin haluttavuuteen.

TM:n muuttuneesta tilastoinnista johtuen noissa luvuissa ei ole matkailuautojen alustoja, joka muuttaa hieman tilannetta.

AHJOS TIMO 28.02.2015 22:05

Mitä tarkoittaa "kaksikymmentä kertaa vähemmän"?

HALINEN HARRI 01.03.2015 10:19

Sen kaksikymmentä kertaa enemmän kai pitäisi olla 3000 autoa äkkiä laskien, jolloin 150 autoa olisi tuon 20 kertaa vähemmän. Täytyy käydä tarkistamassa määrät kun mielikuvani on koko luokkaa alle 1000/merkki.

HAAPANEN TIMO 01.03.2015 11:12

Ei voi olla kuin yhden kerran vähemmän. Kaksikymmentä kertaa enemmän voi kyllä olla.

Ei voi olla edes kaksi kertaa vähemmän. Mitähän sekin tarkoittaa, luultavasti puolet.

@timppa

AHOLA JARI 01.03.2015 14:38
| | Markkina- | | Markkina- | Kumulatiivinen Merkki 01/2014 osuus (%) 01/2013 osuus (%) muutos (%) 1. VOLKSWAGEN 276 27,5 233 24,2 18,5 2. FORD 176 17,5 231 24,0 -23,8 ,, 8. FIAT 30 3,0 34 3,5 -11,8

http://www.aut.fi/files/673/Ensirekisteroinnit_tammikuu_2014.pdf

Delta-Auton myyjä sanoi messuilla, että heidän kauttaan tulivat Ducato pakut viime vuonna - oliko vain yksi virall. maahantuojan kautta..

Käyttäjän lisäys viestiin 1.3.2015 klo 14:40:09 Menipäs hienosti tuo taulukko :( Täällä näkyy olevan "tyhjänsiivooja" ..

HYTÖNEN RAIMO 01.03.2015 21:42

Ollaanko täälläkin ja matematiikan uusavuttomia? Alkaa kummasti muistuttaa marketin kassaneitiä, jolle palautin kuusi juomatölkkiä (palautusautomaatti epäkunnossa) ja sanoin, että sehän on 90 senttiä. Ei uskonut vaan piti laskea taskulaskimella. Sai kyllä saman tuloksen.

Eli Volkkari ja Ford myivät kumpikin viime vuonna himpun verran alle 3000 pakettiautoa.

AHJOS TIMO 01.03.2015 22:08

3000 - 20x3000 = - 57000

HAAPANEN TIMO 01.03.2015 22:51

Juuri näin!

@timppa

AHJOS TIMO 02.03.2015 10:37

Kiitos selvennyksestä. Fiateja myytiin vain siis noin kahdeskymmenesosa (1/20-osa) Fordien tai Volkkareiden myynnistä.

HYTÖNEN RAIMO 02.03.2015 11:06

Matematiikan lyhyt oppimäärä:

3000:20 = 150 eli hiivatin myyntimäärä verrattuna völyymimerkkeihin 4000:150 = 20 hiivatin myyntisuhde verrattaessa volyymimerkkeihin (1/20)

Käyttäjän lisäys viestiin 2.3.2015 klo 11:07:31 lipsahti po. 3000: 150 = 20,,,,

KNAAPI JUHA 02.03.2015 11:23

Onkos joku tehnyt havaintoja, josko tuota uutta Toyota Pro Acea on runsaastkin myyty? Sehän on kaiketi myös suden sukua?

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.03.2015 11:30

"kaksikymmentä kertaa vähemmän mihin luokan myyntijohtajat (VW ja Ford) ylsivät."

Matematiikkaa:

Jos Fiatteja myytiin 20 kertaa vähemmän kuin esim. volkkareita jota myytiin 3000kpl kerrotaan tuo kantaluku 3000kpl eli volkkareiden myynti 20:llä joka vähennetään volkkarin myynnistä jolloin saadaan negatiivinen lopputulos.

Muilla laskutavoilla saisi matikan kokeissa kysymyksestä 0 pistettä.

JANHONEN MATTI 02.03.2015 12:50

Fiat merkkisiä pakualustaisia autoja oli viime vuoden lopussa Trafin rekisterissä lähes 50.000 kappaletta. Tätä ennen on ykkösenä Toyota ja toisena Volkkari. ja Ford on mitä ilmeisemmin vasta Fiatin jälkeen.

Eiköhän se kiinnostus merkkiin tule myös tästä syytä, eikä vain uusien rekisteröintimäärästä.

LEPOLA SAKARI 02.03.2015 15:20

Toyota Pro Ace on Made in PSA eli valmistetaan Sevel Nordin tehtaalla Ranskassa ja on tasan sama auto kun Peugeot Expert/Citroen Jumpy/Fiat Scudo. Varustelussa on merkkikohtaisia eroja.

HYTÖNEN RAIMO 02.03.2015 21:35

No kun se niin kovasti kiinnostaa, niin tässä tämän vuoden tammikuun pakurekisteröinnit:

1: Ford 257

Volkswagen 253 Mercedes-Benz 116 Toyota 81 Opel 55 Citroen 48 7, Nissan 40 Isuzu 27 Renault 25 Peugeot.16

Fiat ei mahdu kymmenen eniten myydyn joukkoon, eli lukumäärä on pienempi kuin 16. Eikä kehumista ole henkilöautopuolellakaan, sillä tammikuussa rekisteröitiin peräti kolme Fiat -merkkistä henkilöautoa.

Tammikuussa rekisteröityjen matkailuautojen määrä oli 58.

AHJOS TIMO 02.03.2015 21:45

Käsittämätön tuo Fiatin markkinaosuuden romahdus Suomessa! Eihän sillä konsernilla kai maailmanlaajuisesti kuitenkaan hirveän huonosti mene. Vanhempi väki muistaa vielä ajan, jolloin Fiat 124-125 oli Euroopan yleisin automalli, kun otetaan huomioon myös kaikki lisenssivalmistajat (Lada, Seat, Polski Fiat ym). Minullakin oli 1970-luvulla Lada 1500S ja 2000-luvulla Fiat Brava. Kumpaankin olin hyvin tyytyväinen. Yhteen aikaan haaveilin Fiat Mirafiorista, joka muistutti Opel Vectraa, mutta oli tyylikkäämpi. Fiateissa on aina ollut tyylikkyyttä, kun taas saksalaisissa (esim. VW Passat) on ollut lujempi tekninen laatu, mutta mahdottoman askeettinen ja tylsän näköinen sisustus.

JANHONEN MATTI 02.03.2015 21:55

Ford on keulapaikalla, mutta se on ymmärrettävää, onhan se eniten Suomen teille levinnyt auto.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.03.2015 22:33

Jos ei ole maahantuontia, niin ei ole jälleenmyyntiäkään.

SIRKIÄ MATTI 03.03.2015 16:21

Lainaus: "Espoon Raskoneessa pitkään työskennellyt, tällä foorumilla monta kertaa mainittu ja kehuttu työnjohtaja Kimmo Sorja on näköjään siirtynyt Raskone Airport palvelupisteeseen, jonka osoite on Toinen savu 8, 01510 Vantaa. Suora puhelinnumero on ennallaan. Hänen vastuualueekseen on nyt merkitty "matkailu- ja pakettiautot". Samassa paikassa on myös matkailuautojen ja kevyen kaluston varaosamyyjä. Yritystiedoissa ei sanota enää, että Raskoneella olisi Fiatin valtuuttama merkkiedustus."

Tammikuussa Loppiaisen jälkeen siirtyi Espoon Koskelosta Raskoneen Fiat pakettiauto huolto Raskone Airport tiloihin Vantaalle.

KORHONEN PAULI 03.03.2015 18:57

Montako noista 58 matkailuautosta oli Fiat alustaisia?

pkk

HYTÖNEN RAIMO 03.03.2015 19:16

Sitä ei Tekniikan Maailman tilasto kerro sen enempää kuin oman lehtemmekään (Caravan) rekisteröintiluettelo.

Eikä myyntimääräkään ole varmaan tuo 58, koska nykyään auto rekisteröidään jo liikkeeseen saapuessaan. Määrää nostaa vielä sekin, että kiristyneet päästömääräykset pakottivat rekisteröimään myös myymättä jääneitä edellisvuosien malleja.

HAAPANEN TIMO 03.03.2015 19:55

Ei viime 2014/2015 mitään päästörekisteröintejä ollut. Viime vuoden (2014) tammikuun tilastoja ne muuttivat. Alaspäin.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.