säiden vaihtelut ja vesi konehuoneessa
07.02.2015 17:29
10.02.2015 12:02
10.02.2015 19:25
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Hei. Konehuoneeni on Hobby-transun keulassa. Sää vaihtelee plussalta miinukselle.Kaksi vuotta sitten peruutin parkista, ohjaus muuttui jäykäksi. Hoksin hangella kumiremmin, joka oli pudonnut konehuoneesta. No, onneksi oli Karavaanarin autoliiton kortti, ja kuormuri nouti automme ja vei sen Maanautoon (Tampere). Huolto laittoin uuden remmin (varoilta) kiilapyörille. Sanoivat, että jääpala vissiin oli kammennut hihnan. Sama toistui kotipihassa viime viikolla. Peruuttelin ja ohjaus jumiutui, edessä oli hihna hangella. Nyt katsoin itse konehuoneeseen. Mikä jään jylitys isomman ja pienemmän etummaisten kiilapyörin päällä. Iso hihna oli pysynyt paikoillaan, mutta taas pienempi (joka pyörittää vesipumppua ja avittaa ohjaustehostinta) oli pyörähtänyt pois. No, veistelin isommat jäät pois, mutta urat olivat jäästä sileät. Tuttu korjaamoyrittäjä hoiti auton sulamaan, venytteli remmin sulaneille urille. Kehotti katsomaan huonoilla keleillä konehuoneeseen, sillä transun kylmää koneen kylkeä vesi valuu suoraan remmisysteemiin, ja kohta jylittynyt jäähän. Voisiko viritellä jonkin peltisuojan? En tiedä. Menköön ilmastonmuutoksen piikkiin nämäkin kokemukset.
Käyttäjän lisäys viestiin 7.2.2015 klo 17:59:19 Tarkennus. Kun tuulilasin alla oleva lokero täyttyy lumesta, loskaantuu vedeksi lokeron liitos saattaa vuotaa tai tulvia yli. Selvä jäätymisjohtuma kulki konepellin lukkolaitteen kylkeen, ja siitä jakoketjun suojakuoren sivua suojaamattomaan ratashihnojen rulliin. Jylitys oli enemmän kuin nyrkin kokoinen + jää rattaiden urissa tekee rullista sileät. (Olispitänny ottaa kuva!)
Minulla eri alusta elikkä Ducato Maxi, mutta ongelma samantyylinen, kaikki lumi vesi ym loska valuu alkovin etulaidasta suoraan tuulilasin ja konepellin väliin, josta ottaa muun muassa lämppäriin ilman. Ratkaisin ongelman tekemällä pressun jonka ylälaita peittää sulat ja alalaita on noin puoliväliin konepeltiä. Kiinnitys näillä "mustekalan" kumilenkeillä, yläpuolelta peilinvarsiin alapuolelta vanteen reikiin. Ei kaunis mutta toimiva, pudottaa lumet pressun päälle josta helppo harjata pois.
Käyttäjän lisäys viestiin 10.2.2015 klo 14:30:13 Säiden vaihtelusta johtuviin kosteus/jäätymis vaivaanhan tuo minun viritys ei auta mitään.
Että tommostakin! Täällä myös Transit ja Hobby. Olen rullannut mopon suojapressusta pötkön tuohon tuulilasin alla olevaan kaukaloon ja reunoja vähän pyyhkijöitten alle siksi, että se ei täyttyisi lumesta. Ja niinhän se on toiminut ja helpottanut ajoon lähtöä. Mutta enpä tiennyt pelastavani konehuonetta tulvalta. Eipä siinä keulalla lumi kyllä kauaa kerkiä oleenkaan, kun jo syöksin harjalla niitä poistamaan. Minullako tylsää? Ehkä välillä:)
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.