flair 8000 iveco

HUTTUNEN HENRIK 31.01.2015 15:50

Morjens. onko kellään kokemusta moisesta yhdistelmästä. lähinnä ivecon koneesta. mutta myös korista ,olen vähän harkinnut moisen laittoa. Vm.2003 muuttuuko jokin radikaalisti jossain vuosi mallissa. onkohan tämä jo korkea paine ruiskulla.

KOTILAINEN ISMO 31.01.2015 17:16

Vuosimallin 2003 kone on kolmelitrainen ja vääntää tien päällä tuon auton painoille hyvin. Ruiskun mallista en tiedä. Minulla on 2007 iveco, käytännössä sama kun tuo 2003. Ei ongelmia, reilu satatuhatta mittarissa. Myös koppa on Flair. Siinäkään ei ole ongelmia. Ei edelleenkään natise eikä kitise ja puuosat pysyy paikallaan. Hintaahan noilla on, mutta täytyy myöntää, että se myös näkyy ja tuntuu laadussa.

VÄLIAHDE JUSSI 31.01.2015 17:18

Minä pidän ivecon moottoria muuten hyvänä,mutta en tykkää sen jokoremmeisyydestä.Yleensä iveco on takapotku vehe ja kori on mitä on sitä samaa Ivecon sähköt.

VÄLIAHDE JUSSI 31.01.2015 17:22

Tarkennan minä en tarkoittanut em.koppaa vain yleensä Ivecon peltiosia.

SUOMI SEPPO 31.01.2015 17:39

Oisko se Ivecon moottori sama kuitennii kun siinä paljon parjatussa Ducatossa ? @seppo

Käyttäjän lisäys viestiin 31.1.2015 klo 17:41:16 En tidä millainen se "jokoremmeisyys" on mutta Ducaton 3.0 on ketjukone.

MYLLYRINNE KALERVO 31.01.2015 18:01

Kyllä Iveco on (tai ainakin oli) samasta konsernista kuin Fiat. CommonRail-konetta testattiin ennen Ducatoa Ivecon (ja Alfankin) nokalla, olisko ollut -99 tai -98.

UUSITALO MARKO 31.01.2015 18:02

Vuosimallissa 2003 taitaa olla vielä 2.8 litrainen moottori. Kolmelitrainen tuli muistaaksen viuonna 2004 eikä matkailuatojen alustoissa ole yleensä sitä tuoreinta versiota.

HUTTUNEN HENRIK 31.01.2015 18:34

Jep kävin koe ajamassa auton. Yllätyin positiivisesti auton ajettavuudesta. Jotenkin vain suomessa pidetään ivecoa vähän Huononpana merkkinä. Oli tässäkin pohja pansarin alla vähän kosteutta. En ajanpuutteen takia vielä kerennyt perehtyä Autoon vielä tarkemmin. Ivecossa on joskus kuullut näitä stefa ongelmia. Liekkö vain huhuja. Täytyy tulevalla viikolla syventyä tarkemmin. Kytkin tuntui ettei irroittanut kunnolla kun ihan pohjassa Liekkö näissä säädettävä kytkin vai onko ominais vika.

VÄLIAHDE JUSSI 31.01.2015 18:59

Henkka Olet väärässä kyllä monet pitää Ivecoa Takapotkun takia paljon parenpana kuin, Fiiattia.(sama tuote erikorsenni).Tuohon kytkin asijaan en osaa sanoa hyvin on minulla aina pelannut.

HUTTUNEN HENRIK 31.01.2015 19:05

Niin siinä oli muuten se 2.8 kone. Mulla on kyllä pelannu entinen 2.8 ihan hyvin Nyt ajettu 112000 kaks suutin johoa olen Laittanut uutta mikä on dukaton tyyppivika. Liian tiukalle laitettu murtuu suuttimen vierestä. Rupeaa nykimään ja moottorin vika valo palamaan.

LEPOLA SAKARI 31.01.2015 19:12

Iveco on takavetoinen ja Fiat etuvetoinen. Siinä niiden ero, muutoin samoista osista tehtyjä. Moottoreista vain 3,0 on jakoketjulla, muut hihnalla kuten Fiatissakin. Sinällään hyviä moottoreita kaikki. Ivecon kuorma-autot ovat myös joidenkin suurten asuntoautojen alustoina.

KARJALAINEN ALPO 31.01.2015 19:16

Jos pohjaratkaisu on tarpeittesi mukaan, niin sanoisin, että siittä vaan kaupoille.

Käyttäjän lisäys viestiin 31.1.2015 klo 19:16:29 Niin ja tietenkin hinta.

HUTTUNEN HENRIK 31.01.2015 20:27

Joo jussille siitä että minustakin niin sanottujen Isojen autojen tulee olla takapotkuja. Mut haluis kumminkin saada vähän faktaa kun On mulle isoista rahoista kysymys. Tämä nykyinen on ollu kuusi vuotta mulla. Malli 6971 detfles. SE OLI ENSINMÄINEN AUTO. VÄHÄN ISOMPAAN OLISI MIELI JA ITEKROITUUN. TYKÄTÄÄN MYÖS TALVIMATKAILUSTA EIKÖS FLAIR PITÄIS OLLA AIKA HYVÄ SIINÄ TARKOITUKSESSA.

HUTTUNEN HENRIK 31.01.2015 20:35

Niin muuten siitä koneesta vielä. Eikös jos 03 on viimeiset 2.8 . Niin yleensä mitkä on markkinoilla on ollut pitkään Niin ne on niitä varminpia. Jos 04 tuli ne kolmilitraset. Aina tahtoo olla niitä laps tautia aluSsa vai Onko kopio jostain vanhasta moottorista.

VÄLIAHDE JUSSI 01.02.2015 08:58

Henkka Talvi matkailussa lämmitys järjestelmä on minunusta etusijalla sekä,lattia lämmitys se millä lattia lämpiää on ihan maku asia minä suosi lattiassa sähköä muuten vesikeskus lämmitystä en ole oikein saanut hyvää kuvaa noista keskus ilma lämmityslaitteista. niissä tahtoo ilma ihanperillä olla viileetä johtuu heikosta putken eristyksestä eli pitkään autoon ehdottomasti alde ja senkin putket eristämättöminä tahtoo jäätyä liikaa.Saksalainenlaatu tuote kyllä sillä passaa ajella siinä talvi käytössä on ristiriita toisaalta tarvitaan tilaa,mutta turhaa tilaa on tyhmää lämmittää.tuo etu teltta on talvella hyvä huolta sekin vain aiheuttaa lumesta johtuen. On noita ivecoja ollut jakeluautoina ijät ajat kyllä niissä eiei enään pitäisi olla mitään ongelmaa.Mutta kun puhutaan Fiiat korsennista ei siihen niin voi luottaa kuin Saksalaiseen korsenin tuotteeseen.Siinäkin se hinta ero näkyy.

UUSITALO MARKO 01.02.2015 09:45

Noista moottoreista vielä. Tuon ikä- ja kokoluokan (kok. paino 5000-6000kg) matkailuautoihin on tarjolla käytännössä kaksi moottorivaihtehtoa riippuen alustan merkistä.

Ivecolla on tuo mainittu 2.8 JTD, joka on pitkän kehityskaaren viimeisimpiä. Se on luotettava, pitkä-ikäinen ja suhteellisen helposti huollettava. Huonoina puolina on kokoluokassaan heikohko teho (146 hv), suurehko kulutus ja jakopää vielä hinhalla.

Toinen vaihtoehto olisi MB ja 2.7 CDI. Se oli tuolloin kehityskaarensa alkupäässä, mikä ilmeni lastentauteina. Esimerkiksi suutinremonit ovat kalliita. Mutta se on tehokkaampi (156hv), käynniltään sivistyneempi ja kulutukseltaan pienempi. Ja jakopää on ketjulla. Ivecon neljän vuoden välein tapahtuvan hihnanvaihdon hinnalla tekee Mersuun jonkin verran pikkuremonttia.

En ota kantaa kumman alusttavaihtoehdon itse laittaisin etusijalle, mutta omalla kohdallani alusta kuitenkin ratkaisee. Asunto-osa ja lämmitusjärjetelmä ovat sivuseikkoja. Kun auto on rikkoontuneena italialaisen moottiriten varressa kesähelteillä, on yksi hailee mikä lämmitysjärjestelmä siellä on. Jos taas auto on tarkoitus hankkia seisomaan hiihtokeskuksen kausipaikalle, asunto-osalla alkaa olla suurempi merkitys.

PULKKI MARTTI 01.02.2015 11:27

Vesikiertoinen lattialämmitys on number 1. Pelaa silloinkin kun et ole piuhan päässä. Toinen tietysti on kaksoispohja jossa on tarpeeksi pattereita.

HUTTUNEN HENRIK 01.02.2015 11:59

Tulee ajeltua ympäri vuoden , myös pohjois-suomessa. sen takia meillä lämmitys järjestelmä on oltava hyvä. nykyisessä on alden vesikierto jutska se on hyväksi todettu. vähän enemmän kaivattaisiin tilaa autoon, nykyinen auto on 7,2 pitkä, flair ois kait joku 8,3. Sen kyllä huomas reilun metrin lisätilaa sisällä . tietysti tämän hetkinen on alkovi auto ja flair olisi intekroitu. siinä olis muutenkin kaikki rensseet jo paikollaan mitä kaipaa. en tiedä tästä lämmön vaihtimesta , kumpi olisi parempi tämä vai webasto, tämän hetkisessä autossa on webasto.

VÄLIAHDE JUSSI 01.02.2015 12:29

Minä pidän tuota jako remmiä liian löyhänä systeeminä se vaihto väliksi korkeintaan 3vuotta kilometreistä välittämättä. Alkovi auto on hyvä talviauto siinä mielessä kun lämpö menee aina ylös. Kokeile etu teltaa pitäisi minun mielestä 7,2m riittää, mitä lisä renseitä sinä kaipaat?

Käyttäjän lisäys viestiin 1.2.2015 klo 12:31:56 Tämä olikin täällä avoimella saitilla menen jäsen sivuille.Ei täällä tarvii vastata.

MYLLYRINNE KALERVO 01.02.2015 17:06

Ivecon alustasta 35C13 vuosilta n.1998-2000 kerron kokemuksen. Uusi auto (Mobilvetta Opera) tuolla Ivecon alustalla halusi aina välttämättä ojaan oikealle. Tuntuisi helpolta korjata, mutta ei. Auto oli takuukorjauksessa toistakymmentä kertaa (tosi juttu), apurunko vaihdettiin, sitä asennettiin vinoon asentoon, rengaspaineita muuteltiin yms. - tuloksetta. Autoa korjattiin aluksi Kuopiossa valtuutetulla korjaamolla ja lopulta maahantuojan huoltopäällikkö henkilökohtaisesti haki auton kahdesti Espooseen Ivecon pääpaikalle käsittelyyn: Auto vaan puolsi. Sitten nostivat kädet pystyyn ja totesivat sen puoltamisen ominaisuudeksi (niinpä tietysti). Auton myyjä ei suostunut kaupan purkuun, mutta lopulta saatiin aikaan kohtuu sopimus uuteen Euramobiiliin vaihdosta. Jonkinverran myöhemmin kuulin, että joku toinen oli taistellut saman asian kanssa (eri autoyksilö kuitenkin) ja oli saanut Ivecon maahantuojan myöntämään, ettei ko. alusta sovi matkailuautokäyttöön. Omanikin painoi 3500 kg sijasta lähes 3900 kg...Siinä luultavasti oli osasyy,

UUSITALO MARKO 01.02.2015 17:40

Kalervon tapauksessa syy ei ollut Ivecon alustassa vaan korinvalmistajassa, joka oli valinnut liian kevyen alustan matkailukorilleen. Tämä on yleinen virhe monilla korinvalmistajilla riippumatta valitun alustan merkistä.

Tuossa ketjun aloittajan Flairissa ei ole 35-sarjan alustaa, vaan todennäköisesti 50- tai 60-sarjainen. Ivecon alustoissahan kaksi ensimmäistä numeroa kertoo painoluokan ja kaksi viineistä teholuokan.

Itselläni on 35-sarjainen, joka kantaa mukisematta yli 4 tonnin painon. Vaihdoin siihen vain kantavamman mallin takajouset.

KARJALAINEN ALPO 01.02.2015 19:29

Minulla ei ole ollut lämmönvaihdinta omissa kulkimissa, mutta jos uskon, että sellainen on hyvä.

Nykyisin on minulla Webasto ja se on myös hyvä. Mutta jos on lämmönvaihdin niin silloinhan ei tarvii Webastoa.

Ainahan on kaikissa vehkeissä yksilöita, jotka eivät pelitä. Mutta minä uskaltaisin ostaa tuon kuvaamasi vehkeen. Jos hinta on kohallaan.

HUTTUNEN HENRIK 01.02.2015 21:36

Siinäpä sitä on vähän mietittävää,oishan siinä autoa taas muutamiksi vuosiksi eteenpäin. tämäensimmäinen auto on ollu 6 vuotta. Nyt vois satsata vähän parempaan. vuosien varrella kertyy aina kokemuksia mistä oppii minkälainen ois itelle paras auto, näitähän mielipiteitähän on juts sen verran kun on sanojia. kumminkin hyviä vinkkejä saa aina alan harrastelijoilta, saapas nähdä miten tässä käy.

HJELM ARTO 01.02.2015 21:47

Meillä vanha 96 flairi. Asuintila vahva ja lämmin, kaksois pohja jossa sijaitsevat vesisäilöt lämmitin ja lämmönvaihdin. Talvi matkailuun vaikea keksiä parempaa.

Jelmi

KARJALAINEN ALPO 01.02.2015 22:24

Henrik, kerrohan sitten mihinkä ratkaisun päädyt ja miksi. Olipahan ratkaisu mikä tahansa. Olisi kiva kuulla.

VÄLIAHDE JUSSI 02.02.2015 03:07

Siinä sen näkee Fiiatille hinta on laatua tärkeämpi monilla niistä on mielestäni sama ongelma sen takia mm.noita etuvetoisten etuakseleita paukuukin jo alta 200.000km.harvalla etuakselilla menään edes 120.000km korjaatta sitä

LEPOLA SAKARI 02.02.2015 07:37

Etuvetoisessa ei ole etuakselia, kuten ei nykyautoissa yleensäkään. Ei ne mitään hevoskärryjä ole.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.02.2015 10:07

Jussi tuntee nuo Ducatot kun hän on katsellut niitö ja jopa omistanut hetken.

Itsellä on ollut Ducato 25 vuotta eikä yhtään vetoakselia ole hajonnut. Tiukimmillaan on noustu Ducatolla 800 m matkalla 300 m, toki lumiketjujen avulla ja kokomatkan löysää raapien. Siinä olisi takatyöntö yhtä tiukilla

PÄÄKKÖNEN ESA 02.02.2015 10:14

Itsellä kaksi ducatoa ekalla ajettu 150 000 km ilman ongelmia ja tällä nykyisellä vm 97 125 000 ei ongelmia. Kysy mitä vain, kyllä Jussi tietää.

Esa

HAAPANEN TIMO 02.02.2015 10:54

Mulla on nyt tukaatissa 142 000 km, muutama pieni sähkövika ollut, kaikki itse korjattu.

Korjaamolla auto koko aikana käynyt vain nokkahihnan vaihdossa.

@timppa

LAUKKANEN MAURI 02.02.2015 11:05

Hämmenäpä soppaa minäkin,olen hakenut yhden auton;http://www.niesmann-bischoff.com, tuolta ,muuta valitettavasti se on Hymeri.

Siis Fiatti Hymeri eikä ongelmia.

Mutta se oleellinen asia ko ,tehdas valmistaa laatuautoja,kuten tiedämme ,FLAIRIN ja ARTON tekijöitä,mutta tuotanto taitaa olla Fiatin alustoilla koska näissä perus autoissa sitä ei käytetä,siis taas kerran tehdas tekee laatua mutta kuinka se on mahdollista Fiatin tai Ivecon alustoilla kysyn taas kerran?.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.2.2015 klo 11:07:28 Niin oli tarkoitus että perus autoiss ei käytetä MB-alustoja?.

PULKKI MARTTI 02.02.2015 14:42

Mulla on ollut kolme fiat koneella varustettua matkailuautoa. Ensimmäinen oli 2.5 tdi hymer sving ja kilometrejä yli 200tkm toinen oli 2,8 jtd Kabe ja vaihtaessa muistaakseni noin 90-100 tkm. Kolmas oli 3.0 koneella Kabe ja vaihtaessa ajettu yli 80 tkm. Yhdessäkään näistä autoista ei ollut fiat puolelta kuin yksi vika. Sekin oli takuukorjaus. Se vaan on niin, että suuriin tuotantoeriin mahtuu maanantain ja perjantain välille pirun monta piirongin moottoria ja alustaa. Toinen asia sitten on pitääkö olla etu vai takapotku. Itse sanoisin että etuveto sopii hyvin kevyempiin kulkimiin. Painon kasvaessa takapotku on erinomainen.

SOINI ARI 02.02.2015 19:30

Itsellä Fiatin alusta ei aiheuttanut luotettavuusongelmia, ja miksipä aiheuttaisikaan kun näillä ajetaan niin vähän kilometrejä.

Nykyinen on MB:n alustalla ja mainiosti sekin on pelannut, tietty samoista syistä. Silti eroja noiden välillä on erittäin paljon enkä aivan vähällä vaihtaisi takaisin Fiat/Iveco alustaan.

Ajomukavuus on huomattavasti parempi (3500kg integroitu 416CDI alustalla), moottori värinätön ja hiljainen mitä tuosta italialaisesta ei todellakaan voinut sanoa. Takaveto on ehdoton plussa koska käytän kalustoani ympäri vuoden. Etuveto ei mielestäni ole hyvä matkailukulkineissa jos sillä on tarkoitus ajaa talvellakin, oli kapine sitten iso tai pieni. Sillä pärjää, mutta elämä ja liikkuminen on vain paljon helpompaa takavetoisella.

Ilmalämmityksellä pärjää talvessa mainiosti, jos koritehdas on ymmärtänyt tehdä sen oikein ja liikaa säästämättä. Edellinen Saksan itäpuolelta tullut matkailukulkineeni oli siitä esimerkki, kuinka tehdään asia huonosti ja rahaa säästäen. Ilmasuuttimia oli vain kuusi koko autossa -> paljon melua, epätasainen lämmön jako ja suuri kaasun kulutus. Nykyinen kapine on suurempi mutta lämmitys toimii pienellä teholla kovemmallakin pakkasella, lämpö on tasaista ja kaasua menee alle puolet tuosta edellisestä, suosikkimerkistä... Ja oli vielä joku Nordic Edition :) Nykyisessä on 15 ilmasuutinta ja toki eristyskin aivan eri luokkaa.

HUTTUNEN HENRIK 06.02.2015 20:24

Joopeli joo!!! Tässä vähäntellen edetään auton hankinnassa nyt kaks varteen Otettavissa flair 8000 -03 ja carthago e-line 44 -09. Siinäpä sitä miettimistä. Toinen ois metsun 318 alustalla ja toinen ivecon, Mersu 7.1 pituus ja iveco 8,5. Toinen niinSanotulla uudellamma tekniikalla ja toinen sillä Perus varmalla????? Toinen eli iveco 6 hel. Ja toinen 4 hel. Tarvittais kuus paikkaist. KAtotaAn mihin vaaka kallistuu.

LAUKKANEN MAURI 06.02.2015 20:53

Tulipa tuossa Fiatilla ajellessa mieleen kun tätä Fiattia nuo mersumiehet ja naiset pyrkivät kaikin puolin haukkumaan.

Kun meitä as,autojen omistajia on viimeisimpien tilastojen mukaan vähän yli 40 000 tuhatta rekisteröityä as,autoa.

Oletetaan että näistä on Fiat alustaisia on se 35 000 kpl ja mersu alustaisia se oletettu 4000 kpl.

Siis oletetaan taas että niillä ajetaan noin 15 000km per vuosi.

Siis Fiat kalustolla ajetaan 525 000 000 km/vuosi. MB kalustolla taas se 60 000 000 km/vuosi. Eli jos se Fiatti vikaantuu ,tuossa sitä faktaa,kun taas ne mersu intoilijat väittävät varmaan että ajettujen kilometrin tulisi olla päinvastoin!. Ford alustaisia ei ole huomioitu ja muutkin luvut ovat arvioita,mutta suhteessa suhteessa ajomääriin ,kilometreihin per /merkki on ajomäärät veranollisesti oikeita.

HUTTUNEN HENRIK 06.02.2015 21:30

Joo mulla oli viime vuonna työ auton vaihto sama pätee siellä. On jo viideS samaa merkkiä tarjous kilpailussA on ollu Aina myös johtotähti!? Mutta faktat puhuu saman merkin puolesta. 24 vuotta ovat kertoneet raakaa totuutta. Virman puolesta on aika tarkat tiedot, sen takia vähän Mietityttää tämä valinta.

LAAKSO MATTI 06.02.2015 23:53

joo meinaan vaan että ei persaukisten ajoneuvo fiat sillä ajan minäkin.

SUOMI SEPPO 07.02.2015 11:06

Näin on, ei persaukisille jos meinaa ajaa. Onneksi Saksasta saa tilaamalla osia vähän edullisemmin. Ducatolla minäkin ajan (ja pikkuhiljaa tulen persaukiseksi ja sitten on pakko vaihtaa meseen). @seppo

Erkki Pellikka 21.09.2017 18:16

Talviauton pitää olla Flair 8000.


Miksi ei myös Flair 7100.
muokattu: 22.10.2017 09:25

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.