2,8jtd-mootori nikottelee startin jälkeen

TIENVIERI SOILE 04.01.2015 23:18

kyseessä on siis 2,8jtd vm2001 yhteispaineruisku ja ajettu 170000 km. Parin vuoden ajan on kummitellut niin että startista pörähtää käyntiin ok mutta sitten alkaa rynkyttää käyntiä, kirrokset laskee, yleensä ei sammu, kaasupoljin ei aina tehoa ollenkaan, lämpötila ei vaikuta, ruiskun punainen valo saattaa palaa, kun saa houkuteltua kierrokset yli 1500 joksikin aikaa niin oire katoaa. Nyt tosin on pahentunut että kun hidastaa kierrosten laskiessa alle tuon n.1500 ruiskun valo saattaa palaa ja tehot ovat hukassa, ja kun saa 1500 kierrosta niin lähtee taas. Kesällä tuli paha nykiminen ja uusin suuttimet ja nykiminen korjautui, mutta vanha vika pysyi! Siirtopumppu sammui lokakuussa .. ei vaikutusta uudella, Ilmavaivoja ei pitäisi olla, laitoin kirkkaan putken suodattimen jälkeen. Anteeksi pitkä juttu mutta pitkään olen jo miettinyt. Ps: vikakoodeja ei löytynyt entisen RAS-koneen huollossa.Täällä varmaan on monta kokemusta. Auto tosin on Iveco Daily mutta moottori lienee tuttu, ainakin nämä polttoainelaitteet ovat tavallisia.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.1.2015 klo 23:31:51 kysyjä on tietysti Soilen autonkujettaja.Jos vaikka jollakin olisi ollut samoja oireita autossaan. Terveisin Kalervo

HAKALA JYRI 05.01.2015 11:04

Tärkeimmät testit on näköjään jo tehty (vikacod, "ilma",siirtopumppu, jne), varmaankin olis selvinnyt sähköpuolen viat esim box ym. Se vanhin vika että tankin huohotus ei pelaa kannattaa tarkistaa, helpoiten onnistuu kun ajon jälkeen löysää säiliön korkin ja seuraava käynnistys ?

Varmaa kannattaa kääntyä dieselhuolto liikkeen puoleen, saa selvitettyä korkeapainepumpun kunto, tai muu syy "pääkanavan painehäiriöihin " jos moottorin muut perus asiat kunnossa.

terv jyrih

TERVO JARI 05.01.2015 17:45

Saman tyyppistä vaivaa aiheuttaa ajoittainen suuttimien pistokkeiden huono kosketus.

Tarkemmin asiasta alla olevassa linkissä kuvien kera. . .

http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=68589116

HYTÖNEN RAIMO 07.01.2015 10:01

Vika voisi olla myös siinä paljon puhutussa EGR -venttiilissä, turbo ilmeisesti toimii, koska kone pelittää isommilla kierroksilla.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.