Mersu 316 CDI
AHONEN KAI
13.12.2014 21:39
Kellään tietoa mikä vika, kun kone ei kierrä kuin 3200, ja voima täysin pois, starttaa ja kä muuten ihan hyvin. Samalla vakionopeussäädin lopetti toimensa.
Paikallinen Veho sen tietäis, mutta yksi paikallinen kertoi, että jos sen sinne vie, niin siihen tehdään kaikkea muutakin kuin korjataan pelkästään tuo vika, jonkin täkäläisten säädösten ja paragraaffien mukaan, On tää uskomaton maa näitten paperin pyöritysten ja erilaisten Boletiinien kanssa.
SOINI ARI
13.12.2014 22:12
Ihan kaikkia "paikallisia" ei kannata uskoa. Monet puhuu mitä sylki suuhun tuo vaikkei asiasta mitään tietäisikään, vakuudeksi vielä keksitään muodikas arina byrokraateista ja Brysselin papereista.
Ajat sinne mersun huoltoon ja pyydät lukemaan vikakoodit. Ei ne mitään korjaa jos et anna lupaa. Toinen vaihtoehto on että pyydät jotain harrastajaa lukaisemaan ne koodit. Osaava harrastaja on parempi kuin pussillinen merkkihuollon kavereita, merkkihuollon star on näet hieman rampautettu vs tehtaan ja harrastajien star testerit. Mese.fi foorumilta varmaan löydät apua, tai kerrot missäpäin majailet niin jos nurkilla olet niin saatanhan minäkin asiassa auttaa.
VÄLIAHDE JUSSI
13.12.2014 22:43
Ite sinä sen sanoit anturit ei pelaa Vie Autosi korjaamolle,raskoneelle tai veholle.
Mersun on Mersu eikä,mikään jääköön sanomatta.
KARJALAINEN ALPO
13.12.2014 23:00
Kai taitaa olla kaukana Raskoneelta?
HAKALA JYRI
13.12.2014 23:22
Vikakoodin luku ja vian korjaus.(arvailemalla missä vika ei onnistu, kaasupoljin,
tai anturit niitä on esim kierros rajoitus vapaana käytölle ym, tuo rajoitus kierr/teho
voi olla ns suojelu,, vika on "jossain muualla ") jos 2010 vm auto kannatta mennä
mahd pian tarkistukseen.
Aina kannattaa sulakkeet tarkistaa ja tuleeko koelautaan jotain infoa viasta.
jyrih
VÄLIAHDE JUSSI
14.12.2014 01:22
Jyrki onhan se kiva arvailla mersu kun on kysymyksessä ja alku tiedot noin hataria.
Siis itse mielessään, löysynyt kaasu vaijerin ruuvi tai joku muu vastaava pikkuvika.
Jos se olisi myydyinmerkki matkailuautonalustoina en olisi sanonut tätäkään.
AHONEN KAI
14.12.2014 02:47
Joo, vissiin paikalliseen "Vehoon" Jussille kun innoissaan taas on, Mersuissa ei ole kaasuvaijeria.
Mutta Jussi, miten nuo matkailuautojen testaukset, ihanko viturallaan kääntösäteet ;)
Käyttäjän lisäys viestiin 14.12.2014 klo 02:53:30
Joku läppävika imupuolella tiesi joku kertoa, ja tosiaan huhu kertoo, että vian lisäksi käydään läpi koko moottori, jonkun hiton paikallisen jutskan takia, kerron miten se meni aikanaan.
LEPOLA SAKARI
14.12.2014 07:36
Minulla ei ole Mersua( ja tuskin tuleekaan) mutta olen huollattanut toisen merkkistä Vehon myymää henkilöautoa Veholla ja saanut erinomaista palvelua. Usein nämä jutut merkkihuollon kalleudesta ja turhien töiden tekemisestä ovat perättömiä. Vaikka tuntihinta on kalliimpi kuin jollakin nyrkkipajalla niin laskutettavien tuntien määrä on ratkaisevaa kokonaishinnassa.
Käyttäjän lisäys viestiin 14.12.2014 klo 07:40:05
Mitä tulee "koko moottorin läpikäyntiin" niin tarkoitetaan varmaan sitä että luetaan vikamuisti ja testataan kaikkien toimintojen toimivuus. Niin se korjattava vika löytyy, ei sitä konetta purkamaan aleta vikaa haettaessa.
JOKINIEMI PETRI
14.12.2014 10:14
Mulla oli aikana tollanen 316 työ pakuna. Ilmamassa mittari, Hajios ja oireet oli juuri tuollaset. Mutta niinkun on sanottu auto testeriin ja vika löytyy. Tosiaan se vikakoodien lukeminen ei maksa montaa kymppiä.
MERIKALLIO VELI-PEKKA
14.12.2014 14:23
Petrin kanssa samanlaiset kokemukset.
Kone lähtee normaalisti käyntiin, käy jouten tasaisesti, vaan ei vejä.
Ei ota kierroksia ja ylämäkeen joutui kepittämään.
Pikkuinen egr-anturin vaihto ja jovain lähti laukoille.
Käyttäjän lisäys viestiin 14.12.2014 klo 14:25:14
Äläkä Kaitsu alennu pellejen perseitä lipomaan, siellä on senoritat sitä varten.
VÄLIAHDE JUSSI
14.12.2014 21:52
Ahonen sen takia käytinkin tuota termiä vastaava pikku vika jossain, ilmeiseti anturissa,muuta en lähde arvailemaan.
AHONEN KAI
15.12.2014 02:11
"Äläkä Kaitsu alennu pellejen perseitä lipomaan, siellä on senoritat sitä varten. "
Vaivaiset 20€ täysihoito, kakkosesta tahtovat kympin lisää jostain syystä, värin saa valita mustan ja valkean väillä.
Omaa rundiahan tässä, lipomiset swingersklubeilla, "elämä on laiffii"
Käyttäjän lisäys viestiin 15.12.2014 klo 02:14:40
Tuo on VP vissiin se vika, tällä viikolla paikalliseen Vehoon, katellaan missä mennään
JANHONEN MATTI
15.12.2014 09:52
Vikoja jotka noin vaikuttaa on hyvin monia.
En käy arvaan.
Mutta kun kone käy ja kukkuu, niin mitä ilmeisemmin jostain moottorinohjausanturista tulee ohjausyksikölle tietoa, joka rajoitta koneen tehoja.
Ja toisinpäin; Peruskone on kunnossa mutta sen säädöissä on vikaa.
Kuvaamasi vian voi aiheuttaa vaikka potentiometri, vakionopeudensäädin, ilmamassamittari, turbon paineanturi tai egr-venttiili. Muitakin on mutta tässä yleisimmät.
Mitä ilmeisemmin ohjauspoksi on tipauttanut koneen perussäädöille = teholle jolla voi liikata korjaamolle.
Mutta sen verran voit tehdä itsekin, että avaat konepellin ja käyt läpi kaikkien moottorin apulaitteiden kumiputkien (läpimitta n. 8 mm) liitokset, että ovat varmasti kiinni, eikä ole pahasta vaikka taivuttelet putkia liitoskohdista jotta voit havaita mahdolliset murtumat letkuissa.
Aivan edessä on mm. välijäähdyttäjän putkesta paineenmittausanturiin menevä pieni kumiputki ja jos se on irti - kiinni vain painamalla - niin tekee juuri tuon.
Mercedeksessä on se ominaisuus, että kaikki viat ei näillä tusinakoodinlukijoilla näy.
AHONEN KAI
15.12.2014 22:10
Jep, sen verran vois tuonne konehuoneeseen vilkaista noita letkuja.
Viimeksihän tuolla lähellä Länsi-Saharaa aavikkorotta kävi bilettämässä tuolla mutterilaaksossa, ensin pureskeli pissapojan letkun, ryyppäs ne mitä sai ja kännipäissään pureskeli webaston pakoputken ihan vituralleen, ja vielä sähköjohtojakin.
KANTOLA TIMO
17.12.2014 22:17
Onko kaikki lamput ehjiä? Mulle ainakin väitettiin, että rikkinäinen takavalolamppu on niin vaarallinen asia, ettei mersu kulje.
KLEMETTI SEPPO
20.12.2014 13:23
Oli sama vika taannoin, tosin eri autossa. Polttoainesuodatin tukossa.
MERIKALLIO VELI-PEKKA
22.12.2014 11:48
Kaitsu, päästä meidät pahasta...........
Joko vaihdoit egr-anturin, vai aloitko runsaiden ohjeiden avustamana purkaa autosi palasiksi?
PENNANEN KARI
22.12.2014 18:34
Minulla on vanhempi 412, mutta tekee joskus tuon saman homman.
Eli tehot on poissa ja kulkee vajaateholla.
Veholla lukivat vikakoodit mutta suoranaista vikaa ei löytynyt. Arvelivat moottorinohjausyksikköä syypääksi.
Vika korjaantuu minulla siten, että sammutan moottorin ja käyn heilauttamassa moottorinohjausyksikköä ja imusarjan päällä olevia johtoja. En edes irroita liittimiä. Sitten käynnistämään moottori ja kaikki toimii kuten pitääkin.
Joskus korjaus voi olla tällainenkin. Tuo vika ilmenee muutaman kuukauden välein joten en ole ruvennut summassa vaihdattamaan osia, kun vikakoodilla ei löydy mitään.
RYTKÖNEN MARTTI
23.12.2014 18:59
Sama vika rahikaisen 316 cdi:ssä 10 vuoden aikana tehnyt tehon menetyksen kaksi kertaa vuosia sitten.Konepelti ylös ,ravistelin vähän letkuja,johtoja,niin johan taas toimi.
MR