Webaston kytkennät

NÄRHI JUHA 15.11.2014 15:06

Moi

Vaihdoin auton. Uudessa mukana Webasto, mutta kytketty 'hieman' eritavalla; toimiakseen on vähintään sytytysvirta oltava kytkettynä. Tämän kytkennän saa varmaankin muutettua seuraavassa huollossa. Kysymykseni onkin se, että onko suoranaista haittaa jos pidän sytytysvirran kytketynä Webastoa varten luokkaa 20 min ennen varsinaista starttia. (joo, akku tietysti hieman purkautuu, mutta muuten..)

Kenellä on faktatietoa, kerro ihmeessä.

Kiitos

LAUKKANEN MAURI 15.11.2014 15:54

Eipä se autoa riko,mutta kun m-autot ovat diesel autoja se mootorin hehkutulpat Menevät päälle x-ajaksi ja se kulutaa niitä ja vie paljon virtaa,minusta muuta haittaa ei ole jos ne ajovalot saa pois päältä.

Se että webasto on kytketty noin on pieni työ tehdä se muutos kytkemällä kiinteästi akkuun,työnä noin 1h aikaa vievä toimenpide.

LAUKKANEN MAURI 15.11.2014 16:30

Tuossa yksi esimerkki kuinka se kytketään; http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?getfile=TopEC_Einbau.pdf&d=sh

NIEMELÄ PASI 17.11.2014 07:55

Kysymyksestä ei selviä, mutta varmaan Webastossa on kello tai kaukosäädin?

Noita kun on vain lisälämmitin käyttöönkin laitettuja ja silloin siinä on vähän enemmän laittamista.

TURUNEN HEIMO 17.11.2014 13:11

Tuo on varmaan niitä malleja jotka on tarkoitettu vain lisälämmöksi ajettaessa. Ilmeisesti sinulla ei ole siihen ajastainata yms. Tuo rakenne on yleinen henkilöautoissa mm Toyota. Webastot ovat tavallaan moduulirakenteisia joten on mahdollista muuttaa se itsenäisesti toimivaksi tai sitten ei. Varmaan omatoimisella tuunauksella voi ainakin virtasyötön muuttaa.

LAUKKANEN MAURI 17.11.2014 16:08

Tuossa kopio meneysyydestä; Väylä Webastot/Eeberit 25.2.2011 klo 18:43:35 LAUKKANEN MAURI Tuli pantua kädet paskaan; Ostin WW T5 Transportterin ,pari vuotta vanhan ja oli kallis.

Auto on kuin uusi;pakasta vedetty,mutta on suuri vika;se WEBASTO se on ns,väyläohjattu laite,eli se auton kompuuteri ohjailee sen käyntiä ja pysäytystä.

Siis miksi se kompuuteri on tyhmenpi kuin ihminen?. No se käynnistää aina sen laitteen kun jäähdytysveden lämpö on alle +5astetta. Mutta eikö sen pitäisi ollakkiin niin?.

No ei,kun minä ajan lyhyitä keikkoja koko päivän niin se Weba sammuu ja käynistyy ehkä sata kertaa päivän kuluessa. Ja sekös syö miestä,ei kun webastoa.

Ne ei kestä kuin sen jonkun vuoden ,kun takuu loppuu,niin sinne korjaamolle ja 1000€ lasku;uusia osia ja paljon työtä asentajalta.

Jos minä olisin se käynnistäjä ,siis webaston niin se kävis koko ajan ja aina vaan tarvitaessa;olisin viisampi kuin tietokone!!!. Se Eeberi toimii aivan samalla tavalla!. tuumasi WW T5 mies m laukkanen

Käyttäjän lisäys viestiin 29.11.2011 klo 07:48:27 Taas asiaan ,kun on ajankohtainen;kuka tietää väylästä?????

Ei webastossa ,kun se on väylässä ole iloa,kuin korjaamon miehille,häirössä ja savutaa,siis nokinen ja karstoittunut,sen pätkäkäynnin johdosta,mutta Laakoselle

Käyttäjän lisäys viestiin 17.11.2014 klo 16:11:25 Niin nyt jälkikäteen tuohon ei ole muuta lääkettä kuin vaihtaa se webaston ohjainkortti,taitaa maksaa paljon se alkuperäinen,mutta eBayssa on ns,piratti kortteja ja hinta on muistaakseni 50€ tietämillä.

Käyttäjän lisäys viestiin 17.11.2014 klo 16:13:53 Se tärkein unohtui,kyllä niihin se ohjaukellon saa kytkettyä,mutta se väylä?.

NÄRHI JUHA 17.11.2014 19:45

Moi

Kaukosäädintä ei ole. Käyttöpaneeli on ratin vieressä, jonkinmoinen kellon härpäke sisältyy vehkeeseen, mutta se siis nollautuu aina kun moottorin sammuttaa.

LAUKKANEN MAURI 17.11.2014 20:50

Kyllä se on väyläohjattuja laite ja kellon pitäisi käynnistää laite kun pinaa sitä Liekin kuvaa. Siinä on tietysti ajatus mahdollisuuskin,mutta kannatta lukea tai etsiä se kellon ohjekirja.

NÄRHI JUHA 18.11.2014 07:42

Moi

Käynistyy kyllä heti - kunhan on vähintäin sytytysvirta päällä. Sen 'liekki' kytkimen vieressä on toinen keinukytkin, jolla saa valittua kuvituksen mukaan lämmityksen joko moottorille tai sisätilaan.

No, tunnustan tässä oman tyhmyyteni ja annan huollon poikien pähkäillä asiaa jos siihen löytyisi ratkaisu.

KOSKINEN JANI 18.11.2014 08:16

Jälkiasennuksena laitettu kello mikä on kytketty katkeavaan sähköön. Jälkiasennuksista ei kukaan tiedä mitään ja on vain tehtävä armotonta tutkimusta että mihin piuhat menee ja muutettava kytkentää, eli yksi johto vaihtaa eri sulakkeen taakse.

TURUNEN HEIMO 18.11.2014 11:02

Ihan näin sivusta sanottua. Webastoon varaosat on kokonaisuuksia mutta Eberiin saa irto-osia.

KARJALAINEN ALPO 18.11.2014 16:31

Minulla on kytketty Webasto akulta ohi virtalukon ja niinpä ei tarvitse virran olla päällä virtalukosta. Tarvitseeko muuta kun johtoa, liitimiä ja sulakkeen.

LAUKKANEN MAURI 19.11.2014 15:44

Jos tarkkoja ollaan kyllähän sinne webastolle pitää mennä kaikissa malleissa se sähkö suoraan akulla ,jälkipuhalluksen takia,mutta se ohjaus on kuten on tullut Ilmi auton tietokoneen takana nykyautoissa,mikä ei ole hyvä asia.

Toisaalta nykyiset Webastot kaikki on väyläohjattuja,mutta se ero on siinä että sitä webastoa voi(väylää) ohjata myös sillä webaston omalla kellolla,ilman että sitä liitetään auton tietokoneeseen,mikä on yleensä tehdas asennus ja väylä on merkkikohtainen ja samoin se webastossa.

Eli dataväyllät hallitsee autoa ja sen laiteita tänään ja tulevaisuudessa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.