Ducaton helmakotelon korjaus

MÄKI JUKKA 08.11.2014 17:54

Ei mennyt vm.2004 Ducato katsastuksesta. Etulokasuojan suojakuppi oli lähtenyt pois oikealta puolelta, josta seurasi veden vapaa pääsy oven kohdalla olevaan koteloon. Meni meisseli läpi. Onko tämä pakko korjata hitsaamalla vai riittäisikö joku muu tapa? Kantavalta rakenteelta tuo ei näytä. Ei tullut kysyttyä katsastusmieheltä...

ASIKAINEN MATTI 08.11.2014 17:57

Parasta kysyä katsastusmieheltä. Hänhän se tietää, millaista korjausta hän edellyttää. Eipähän tule tehtyä väärällä tavalla.

SUOMI SEPPO 09.11.2014 09:36

Näin yleisellä tasolla ,näkemättä autoa, sanoisin että nämä itsekantavalla korilla olevien ajoneuvon vauriot täytyy aina korjata hitsaamalla. Perusteet saa parhaiten kysymällä TrFi:n tarkastusinsinööreiltä. @seppo

ESKOLA PENTTI 09.11.2014 10:18

.. "itsekantavalla korilla olevien ajoneuvon " ..

Itsekantavalla? Mites asunto-osa ja Fiatin ohjaamo ovat itsekantavia? Ellei kyseessä integroitu malli?

POHJANTÄHTI JORMA 09.11.2014 11:23

Eiköhän tuohon löydy tarvikkeena uusi kotelo jonka peltikorjaamo vaihtaa jos omat taidot ei riitä. Hitsaamalla sen toki voi korjata, mutta ei se siitä uutta vastaavaa tee. Siellä kotelon sisällä on varmasti sitä rapaa ja sinne se jää muhimaan jos päälle hitsataan paikkalappu.

MÄKI JUKKA 10.11.2014 09:53

Saako tähän tarvikkeena uuden kotelon? Auto on maxi -alustainen puoli-integroitu.

Käyttäjän lisäys viestiin 10.11.2014 klo 10:05:30 Kantavaa rakennetta taitaa kuitenkin olla...soittelin huoltoon. Varsinaista koteloa ei taida tarvikkeena löytyä.

HAKALA JYRI 10.11.2014 10:27

Näin olen ymmärtänyt: -rungollinen autoalusta = kori on erillisen rungonpäällä -itsekantava alusta = runko kotelot integroitu pohjalevyyn.

Asunto-a onkin jo vaikeampi tulkita jossa al-kon takaosa onko se runko vai osa itsekantavaa koria. (kun rakennetta katsoo olettais että ainakin lattia kuuluis ns"itsekantavaan koriin") tämä ei liity ko korjaus- työhön.

Aloittajan kysymykseen varmin vastaus työnhyväksyjältä=kats mies, kuten jo ehdotettukin ,,,oletan tulkinta kuten henkilöauton kynnykset kuuluu "kantaviin osiin" ja sama pakettiautoissa joissa ei erillistä runkoa.

terv jyrih

Käyttäjän lisäys viestiin 10.11.2014 klo 10:32:52 Unohdin jos ei korjauspalaa tai osaa saa, kannattaisko purkaamolta etsiä kolariauton kynnyskotelo, niin hitsaukset vois siirtää esim suoiriile pinnolile?

Olisko tuo osa kaikissa samanikäisissä korimalleissa samanlainen selviää varaosa numerolla....

t jyrih

KOISTINEN TOIVO 10.11.2014 10:47

Leikkaa reiluusti entisestä pois, että on terve pelti. uutta muokkaa pellistä, ellei valmista palaa saa. Tarpeentullen voi useasta palasta muotoilla. Hyvä mig on apu. Kunnon tila tehhä, ja kunnon palontorjunta kalut paikalle. Tulityökortti varalta, jotta pärjää vakuutuksen kanssa, jos itse tekee. Suosittelen kunnon kolarikorjaus pajaa. Toivopoika

VÄLIAHDE JUSSI 10.11.2014 14:31

Vie lähinmälle Raskoneelle tai Autoysi korjaamoon, niin kuntoon tulee.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.