Lisäeristys

JOKINIEMI PETRI 11.10.2014 10:27

Mulla on renu alutainen byrsneri, muuten olen ollu autooni tyytyväinen. Mutta ohjaamon ja asunto- osan lattian liitos on mua monesti miettyttänyt, miks se kohta on jo pikkupakkssella niin pirun kylmä. Nyt sitten lapinreissun jälkeen tuli mittatäyteen sitä kylmää kohtaa. Viikolla sitä rupesin tutkii ja otin siittä sellasen 30cm leveen pellin pois mikä oli ihan vaan ruvveilla kiinni. Ei ollu yllätys. sielähän ei ollu mitään eristettä. Pelkkä renun ohjaaamon pohjapelti. Teinpä siihen itse eristeen 3CM uretaani levyn leikkelin muotoon ohjaamon penkkien etureunasta asuntoosan sauman ylitse 3cm. Uretaani kiinni peltiin leveellä 2 puolteipillä. Uretaani levyn sain hienosti istuun siihen jonka jälkeen levy verhoiltiin 1cm paksusella palamatolla, Tuli kyllä hieno ja hyvä vaikka itse kehunkin. Kumma kun asunno ja ohjaamon liitoskohdan on tehty jotenkin puolihuolimattomasti. Tosin eihän autokaan ole mikään hymer tai arto.

KARJALAINEN ALPO 11.10.2014 13:43

No kätevä mies osaa. Hienoa!

Minulla kanssa falskaa jostain ohjaamon ja asuinosan välistä. Kuljettajan takana, kun istuu asunto-osan sohvalla niin noin hartioiden ja päänkohdalta käy veto. Pitänee minunkin tehdä sinun konsti ja katsoa, että mitä se on syönyt.

NYBERG JYRKI 11.10.2014 19:21

Oletko varma että siinä kulmapilarissa on ollenkaan eristeitä, mulla yhdessä puoliintegroidussa autossa oli se tukipalkki täysin ontto ja ilman mitään eristeitä. Lykkäsin palkin täyteen uretaania, auttoi hieman vedontunteeseen, korjatessa varmaan pirunmoinen homma.

LAUKKANEN MAURI 11.10.2014 19:52

Minulla on sellainen kuva että ei tuo Hymeri tai mikään muukaan ole sen etupään osalta hyvin eristetty.

Minäkin ratkaisin ongelman asentamalla lisälämmittimen etupäähän,siis Truma 2400 lämmitimen.

Se on hyvä apu kun aamulla istutaan kahvilla tai aamupalalla ,yön siellä yläpukunkalla voi nukkua hyvin,vaikka minukin Hymerissä sen takaosan ja etupään lämpötila ero on noin 2 astetta,riippuen mistä mittaa.

Oletan että sama ongelma on kaikissa erityisesti integroiduista autoissa johtuen suurista ikkunoista joihin ei ole tuplalaseja kuin sivuikkunoihin.

Mutta minukin reissut siellä kovissa pakkasia ajatellen ovat rajallisia eli jos lähden reissuun sydäntalvella -30 pakkasessa pitää jo lähtiessä tietää että lämpötilat as,autossa oli merkki mikä hyvänsä ovat vain lämmitysteknillisiä kysymyksiä,siis paljonko sitä kaasua tai sähköä käytetään lämmitykseen,eli lämpöä riittää jos vaan on kaasua tai sähköä käytettävissä ,mutta se maksaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.