Mikä maksaa?
HÄKLI HANNU
24.08.2014 10:43
Tämä ei ole mikään provokaatio tai muuta sellaista vaan ainoastaan kysymys ja vain kysymys. Mikä tekee Clou merkkisistä käytetetyistä noin 30 vuotta vanhoista autoista 30 jopa yli 400000 € hintaisia. On varmaan sen arvoisia mutta mikä on se juttu mikä näissä maksaa??
Nyt älkää missään nimessä Cloun omistajat suuttuko, ei ole mitään moitetta vaan ainoastaan kysymys.
Käyttäjän lisäys viestiin 24.8.2014 klo 22:10:14
Tuohon 400000€ luikahti yksi nolla liikaa, pyydän anteeksi vaan tulihan huomioiuta sekin.
Mutta kuitenkin??
KOISTINEN TOIVO
24.08.2014 11:00
Status. glou on saanut sellaisen. Ihmiset tekevät tuotteille hinnan.
Eikös joku Norma Jean Mortensonin hamonen maksanut maltaita.
Mikä tekee jostain vuosikerta viinipullosta kymmenien tuhansien arvoisen.
Järkeä.....
Onko saman verran, kun meidän asuntoauton kaupoissa.
Lukenevatko gloun omistajat palstaa
Kymmene tuhannen vuoden päästä tuskin pohtimisen arvoista.
Toivopoika
JANHONEN MATTI
24.08.2014 11:01
Mielikuva maksaa.
Mielikuva siitä, että Clou on laadukas ja kestävä matkailuauto - vanhanakin.
Se on sitten eri asia mistä ja miten tuo mielíkuva Clousta on syntynyt ja kuinka hyvin se vastaa todellisuutta.
Vaan kovin on ryhdikkään näköisiä vielä vanhanakin.
Clout näyttääkin olevan myyty ihmisille, jotka pitävät autostaan hyvää huolta.
KARJALAINEN ALPO
24.08.2014 14:28
Missähän Hannu on nähnyt tuon ikäisen ja hintaisen Cloun?
JOKINIEMI PETRI
24.08.2014 14:35
2006vm hinta 115 000e. Ohan tossakin hintaa vanhalle autolle. Auto kuopiossa larvannolla.
KARJALAINEN ALPO
24.08.2014 14:47
Niin 115 000 €:a on aivan toista kuin Hannun kertoma hinta; yli 400 000 €:a.
Käyttäjän lisäys viestiin 24.8.2014 klo 14:48:11
Niin ja ikä 30 vuotta.
PÄIVINEN UNTO
24.08.2014 18:38
Se Clou on varmaan tehty kullasta joka noin paljon maksaa.Olen nähnyt monen moisia autoja eihän Clou ole autoa kummempi.Erään autokauppijaan toteamus on
" Autoja on Mosseja ja Mersuja".Terv.UP.
HJELM ARTO-VEIKKO
24.08.2014 21:45
Minulla on vanha flair vm 96.
On se ducato voimistunut ja hiljentynyt vuosien varrella mutta asunto osa on kyllä kiitoksen ansainnut, eristys ja tukevuus.
Painavahan se on,yli 4t , se on mahdollistanut kunnon materiaalit ja rakenteet.
Jelmi
HÄKLI HANNU
24.08.2014 22:06
Hannu pyytää anteeksi aloituksessa tekemäänsä lyöntivirhettä, luikahti yksi nolla liikaa tuohon hintaan.
VALTONEN MARTTI
25.08.2014 08:38
Onko se Jelmin Flair sama jossa on 2-akselia takana ja näkyy silloin tällöin vierailevan Kärkkäisellä Lahdessa?
HJELM ARTO-VEIKKO
25.08.2014 09:09
Ei, mutta Kouvolassa on kuulemma samanlainen, olisikohan heidän auto.
Jelmi
VALTONEN MARTTI
25.08.2014 09:39
Jelmille: näin se varmaan on. Ja jos on niin hieno asillisen näköinen laite sinulla.
ENQVIST RAIMO
25.08.2014 10:17
Moi meidän Flair vierailee Kärkkäisellä kyllä useasti tankkaamassa.On laatuauto korissa ei mitään vikaa on koriltaan kun uusi.Ostaessa maksaa enemmän mutta ei tarvitse olla jokavuosi vaihtamassa,sillä on neljästoista vuosi menossa ja ajettu 260000km.
VALTONEN MARTTI
25.08.2014 11:20
No moi Raimolle! Teidän autoa sitten varmaan olen joskus siellä ihastellut, soveliaan kaukaa tietysti. Ilmeisesti on sitä miltä näyttääkin eli hyvä!
M.V
HÄKLI HANNU
27.08.2014 09:22
Alpolle Selailin nettikaravaania ja sieltä alaspäin rullaamalla gategoriat ja sieltä matkailuautot. Taisi olla silloin 7 kpl kaikki hintavia yksi VM90 hintaan 49000€
Ajattelin vaan että mikä niissä on niin hyvää, ei muuta tarkoitusta kyselyllä.
EEROLA TEEMU
27.08.2014 11:59
Noille vanhoille saksalaisille laatuautoille, kuten Cloulle, tehdään Saksassa perusteellisia 30- 50 tonnin hintaisia peruskunnostuksia, siis ikäluokalle 15- 30v . Enkä yhtään ihmettele.
Tammikuun Reisemobilissa oli tarina 16 v ikäisestä 230 000 km ajetusta Flairin 3- akselisesta alkoviautosta, minkä koriin vaihdettiin Ducaton uusi alusta Fiat-X250, 3 l koneella, ilmastoinnila, ABS ja ESP:lla Al-Ko alustalle. Muutoksen jälkeen polttoaineen kulutus laski 17,6:sta 12,8 l/100 km. Muutokset maksoivat kaikkineen n. 42 000 euroa. Uusi vastaava maksaa maksaisi liki 90 000 euroa. Pariskunta halusi säilyttää hienokuntoisena pidetyn ja tutuksi käyneen asunto- osan entisellään ja sai teknisesti uuden auton ajomukavuuden.
En oikeastaan ihmettele yhtään, että vanha matkailuautokin voi maksaa "paljon". Autossa pitää silloin olla ominaisuuksia, jotka tekevät siitä "arvokkaan" . Pelkästään siistinä pitäminen ei riitä, vaan myös teknisten ratkaisujen, tilankäytön ja rakenteiden laadun pitää olla ensiluokkaisia.
Olen itse vanhojen autojen ystävä. Esim. juuri katsastin uudesta asti pitämäni Citroen CX:n sen 30 vuotisviikolla. Edellistä, itsetehtyä matkailuautoa pidin 22 vuotta ja nykyinen tehdastekoinen Int. Knauskin on jo 14 vuotias. Kun mittarissa on vain 110 tkm, niin ei olisi nykyisillä käyttömäärillä mitään järkeä vaihtaa sitä uudempaan. Toinen tärkeä syy on, että nykyiset uudet, saman kokoluokan m- autot eivät ole mitenkään houkuttelevia turhine himmeleineen. Varmaan samaan perustuu joidenkin ihmisten kiinnostus hankkia "vanha, mutta laadukas" auto jonkin toisen mielestä kovalla hinnalla. Laadusta maksaminen ei ole koskaan tyhmää.
KARJALAINEN ALPO
27.08.2014 17:14
Hannu, Kaippa ne ovat hintansa väärttejä. Ainakin omistajiensa mielestä.
En ko merkkiä tunne muuten kuin muutaman kerran tavannut joillakin kämppäreillä.
Omistajat tuntuu tykkäävän niistä, jotkut tuntuneet oikein rakastuneen kulkimeensa.
Hyvä niin, kait pitävät sitten hyvää huoltakin "rakkaastaan".
HAAPANEN TIMO
27.08.2014 19:13
Tuosakin -80 mallin Clou, aivan ryhdissään, ja kulmalistoissa käytetty järkeä.
https://www.google.fi/search?q=Old+timer+wohnmobil&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-wL-U43TJPD64QTI7YGoCw&ved=0CB0QsAQ&biw=1920&bih=955#facrc=_&imgdii=_&imgrc=3cKK8Fe979_uUM%253A%
Ei viisi tonnia tuosta paha ole.
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 27.8.2014 klo 19:14:39
Se on se mersu, neljä riviä alas ja yksi oikealle
HUOVINEN TUOMO
27.08.2014 19:58
On ne matkakulkimet ollut tyylikkäitä ennen. Kiitos mahtavista kuvista. T. Tuomo
HAAPANEN TIMO
27.08.2014 20:14
Kiitos! Onhan ne:)) Katsokaa mikä on upotettu Opelin katolle.
http://www.myheimat.de/bad-arolsen/freizeit/kurios-opel-blitz-wohnmobil-mit-vw-dach-d195102.html
@timppa
Käyttäjän lisäys viestiin 27.8.2014 klo 20:38:57
Ei kyllä kuulu niihin tyylikkäisiin.
HÄKLI HANNU
27.08.2014 22:00
Itselläni on vanha kuljin, jos löytäisin vaikka muutaman vuoden vanhemman, muuten mieleisen, vaihtasin oitis. Pääsis eroon näistä kaiken maailman käynnistyksenestoista, valojensäädöistä Ym " turhista rensseleistä" joiden toiminta on joko toimii tai pitää korjata. Sitten vielä katsastusmiehestä kiinni näiden turhien härpäkkeiden toiminta vuosittain?!!
EEROLA TEEMU
28.08.2014 00:09
Timon löytämän hienon kuvasarjan jatkoksi vähän roisimpaa kuvaa ajalta, kun digikameroita ei tunnettu, eikä m- autoja saanut kaupasta. 1. ja 3. kuvan välillä n. 1500 h töitä vajaan vuoden aikana.
"Kanta auto" on vm -67 ja ollut lähetyssaarnaajan käytössä Aasiassa. Jatko- osa Silvennoisen pianoliikkeen käytössä Etelä- Suomessa. Neitsytmatka tehtiin Mustalle merelle Aasian kautta koukaten v. -78. Auto edelleen käytössä Länsi- Suomessa sitikkaharrastajalla.
Ei aavistustakaan tuleeko kuvat tämän mukana ja jos, niin minkä kokoisina!
Käyttäjän lisäys viestiin 28.8.2014 klo 00:12:29
Näyttäis ensin tulevan hiton suuri kuva, joka sitten vetäytyy sopivaksi.
HYTÖNEN RAIMO
28.08.2014 10:33
Nimi maksaa. Aivan kuten mersussakin, joka ei tänä päivänä ole sen parempi - jos ei huonompikaan - kuin muutkaan massatuotantoautot. Onnistunut siitä huolimatta säilyttämään statuksensa paremman luokan kulkineena joidenkin silmissä.
HALINEN HARRI
28.08.2014 11:23
Tämän päivän Mersu on merkittävästi parempi kuin 2000-luvun alun autot. Silloisiin siis verrattuna. Eli muiden kehitys pakotti Mersunkin modernimmaksi.
HYTÖNEN RAIMO
28.08.2014 11:29
Aivan, mutta niin on asia muidenkin merkkien kohdalla - jos ei tuossa ajassa kehity olet auttamatta ulkona markkinoilta.
JANHONEN MATTI
28.08.2014 11:42
Mersun suunnittelujohtajalta kysyttiin takavuosina, että ettekö ole huolissanne kun muut automerkit matkii teidän innovaatioita.
Hän vastasi; En lainkaan, niin kauan kun muut autonvalmistajat joutuvat matkimaan meitä, en ole lainkaan huolissani.
Tämä pätee edelleen.
HÄMÄLÄINEN MARKKU
28.08.2014 11:49
Tuo Teemun Sitikka oli kyllä sievä kuin sika pienenä, silloin kun pääsin siihen tutustumaan.
Niin ne parhaat jatkaa elämäänsä.
Meidän entinen Nalle Sisukin joka kalustin matkailuautoksi 1983 -84 on Katsastettu: 13.6.2014
EEROLA TEEMU
28.08.2014 12:28
Kiitos Markku! Tulee vieläkin kaihomielinen tunne, kun muistelee sillä tehtyjä lukemattomia matkoja. Kerran mm. käytiin Alpeilla 2400 m korkeudessa. Alhaalla laaksossa santarmi kyseli, "jotta mahtaako olla liian kova paikka"?. Vastasin: Älä huoli. Alaskin tullaan, mutta se on vaikeampaa kuin nousu, sillä pitää säästellä rumpujarruja ja vaihteistolla ei ole suotavaa liikoja jarrutella. Vain kerran heiteltiin ämpärillä kylmää vettä etupään punaisena käyville jarruille.
HJELM ARTO-VEIKKO
30.08.2014 21:02
Haahuilen käytetyn 2006 etupään ostamisesta ja liittämisestä asunto
osaan.
Ilmeisesti täytyisi olla lava versio.
Homma taitaa olla niin mittava ettei kannata edes haaveillakkaan.
Oli kiva lukea ettei ole yksikseen moisen ajatuksen kanssa.
Jelmi
KAASINEN PERTTU
30.08.2014 21:38
Näkeehän noita lava auton päälle nostettuja vaunuja jotkut on aika hyvin rakennettujakin.
Viime juhannuksen aikaan näin hobbyn laitetun vanhan "torni" hyttisen mersun
lavalle.
Kyllä sellainenkin menettelee kun katsastajan kanssa saa sopimuksen aikaan.
VÄLIAHDE JUSSI
31.08.2014 20:17
Ei tarvii muutakuin, mennä yrittää myydä sitä jollekkin liikkelle niin jo huomaa
ettei,se sen paremmin pidä hintaansa kuin,muutkaan.
Tuossakin nettiautossa oli myynissä ainakin 2,5vuotta halpa automaatti
tiiseli mersu,lienekkö romuutanut lopuluta sen kun ei se mennyt kaupaksi.
Eihän myyjä ole hullu vaan se joka, siitä vahasta vehkeestä maksaa liikaa,
Uniikeja ne nuo itsetehdyt on ja siitä joku voi maksaakin jotain,mutta mihinkään
merkiin ne ei vättämättä liity.
Käyttäjän lisäys viestiin 31.8.2014 klo 20:21:25
Kirjoitusvirhe, ainakin yksi piti olla lopulta ei lopuluta.Sorry.
AHJOS TIMO
31.08.2014 21:46
Timo Haapanen kirjoitti: "Se on se mersu, neljä riviä alas ja yksi oikealle "
Rivitys riippuu näyttöikkunan koosta. Koko näytön suuruisessa ikkunassa minulla on neljännellä rivillä toinen vasemmalta Vauxhall Bedford eikä mitään Mersua. Silloin jokaisella rivillä on 6 kuvaa. Montako kuvaa pitää olla rivillä, että tarkoittamasi Mersu tulee mainitsemaasi kohtaan? - Vai tarkoititko Mersua, joka on viidennellä rivillä toinen vasemmalta, rekisteritunnus B C9066H?
HAAPANEN TIMO
31.08.2014 22:24
Ne näköjään vaihtavat paikkaakin. Tuota tarkoitin
https://www.google.fi/search?q=Old+timer+wohnmobil&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-wL-U43TJPD64QTI7YGoCw&ved=0CB0QsAQ&biw=1920&bih=955#facrc=_&imgdii=_&imgrc=3cKK8Fe979_uUM%253A%3B0B-KIQU9fSojKM%3Bhttp%253A%252F%252Fmedien.markt.de%252Fbilder%252F2012%252F09%252F23%252F20%252F76a842f1%252Fmedium_image%252F0%252Fmercedes_wohnmobil_1980_oldtimer.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.markt.de%252Fkassel%252Fwohnmobile%252Fmercedes%252Bwohnmobil%252B1980%252Boldtimer%252Bzulassung%252Bniesmann%252Bbischoff%252Bclou%252Balle%252Bumweltz%252Bliebhaberstueck%252FarchRecId%252C9132758%252Farchivexpose.htm%3B400%3B266
@timppa