ducato 2.8idtd 00

MATIKAINEN JARI 15.07.2014 07:14

Mistäköhä johtuu vaihdelaatikon jurina lämpimänä,kylmänä ei mielestäni kuulu sitä ääntä,noin 50km kun ajaa niin rupee kuuluu ja samalla tuntuu että auto ei rullaa enää kevyesti,meneekö pyöränlaakereita miten tiheesti ajet 170tkm?

SOININEN MATTI 16.07.2014 10:24

Millä vaihteella ja nopeudella vaihteiston ääni kuuluu? Koska tarkastettu/vaihdettu öljyt? Jos viitosvaihteen välitys alkuperäinen, niin voi olla laakerointi vioittunut pienellä nopeudella vedättämisellä. Välitys on nimittäin sen verran harva, että sitä voi käyttää vain, alamäissä, myötätuulella ja ei alle 90km/h nopeudessa lainkaan.

Olettaisin että autosi vaihteisto on viisilovinen, kuten omassanikin -99 ducatossa.

Vaihdoin vaihteiston viitosvaihteen hammaspyöräparin 19% tihempään ja nyt voi ajaa näillä suomenkin teillä enemmän viitosella!

Ja pyöränlaakereita menee vaihtelevasti...50000km ja yli!

Suosittelisin huoltokäyntiä

Masa

MATIKAINEN JARI 16.07.2014 16:55

Joo se ääni kuuluu periaatteessa kaikilla vaihteilla,vitos rattaat on vaihdettu tiheämmäksi ja oljyt noin 5tkm sitten,pitäsköhän kokeilla jotai kovarasittaista laatikkoöljyä?olisko tietoa mitä oljyä kannattais laittaa?vai meneeköhän koko laatikko vaihtoon.kiitoksia tiedoista etukäteen.nii ja sit kuuluu vielä sellainen vihellys/ujellus noin 85km/h nopeuden jälkeen.

SOININEN MATTI 16.07.2014 18:19

Öljy voisi olla jotain, Mobil SHC 75W95. tai lisäaineellinen. Tuntuu että, öljy ei pysy hammaskosketuksessa pintojen välissä! Ulina viittaa perän hammaskosketuksen muutokseen tai voitelun puutteeseen!

Tarkasta vielä öljylaatu ja sen määrä, öljyä saa olla 0,5l enemmän kuin taulukossa.

Masa

MATIKAINEN JARI 16.07.2014 19:31

Juu minäpä kokeilen tuota öljyä,voitelun puutteeseen tuo kylläkin viittais,toivottavasti kestää kotia vielä olis matkaa noin 700km.kiitoksia masa.

EEROLA TEEMU 16.07.2014 20:25

On myös Ducato Maxi 00- mallinen ja olen erittäin tyytyväinen vaihteiston välityksiin. Nytkin tuli 3 päivän aikana ajeltua 500 km ja ylivoimaisesti suurimman osan ajasta oli 5- vaihde päällä. Kierrokset on yleensä silloin 1800 - 2100 tuntumassa. Laatikko toimii hyvin ja dieseliä on yli 100 tkm keskikulutuksena mennyt n. 10 l/100km. Talvella enempi ja kesällä vähemmän. Auto painaa aina vähintään sen 3,5 tonnia.

En oikein ymmärrä, miksi vaihtaa 20% pienemmät rattaat 5- vaihteelle, kun 4- vaihteellakin pääsee yli 100 km/h. Toki, Saksan moottoriteillä on 5- vaihteella ajettu ainakin hetkellisesti n. 140 km/h, mutta vähän pienemmälläkin vauhdilla kulutus pysyy alkup. välityksellä vielä siedettävänä, kuten melukin. Vaihdan 5:lle, kun mittarissa on n. 80 km/h.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.