Mielipiteitä Dethleffsistä

PÖNTINEN PEKKA 04.07.2014 14:10

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mahdollisia mielipiteitä ja käyttökokemuksia Dethleffssin mallista i 6501 B 2.8 JTD 127 hv? Vuosimalli on 2004 ja mittarissa 74 000 km. Alden pannu, automaattivaihteet ja esim. Webasto. Jakohihna juuri vaihdettu. Liikkeen tekemä vaihtotarjous on voimassa 8.7.2014 saakka. Olisin erittäin kiitollinen tiedoista!

SILJAMÄKI ANTTI 04.07.2014 14:32

Voit soitella 050 3658352. Melkoisesti kokemusta Dethleffsistä.

LEHTONEN JYRI 04.07.2014 15:40

Meillä on vastaava auto mutta truman lämmittimellä. Vuosimalli on 2006 ja mittarissa on 64 tkm. Se on ollut neljä vuotta meidän käytössä. Eipä tuota juuri voi moittia eikä liioin kehuakkaan, sellainen kuva on tullut että perusluotettava ja mukava auto ilman luxusta. Hyvin se on ajanut asiansa siinä tarkoituksessa johon se on meille ostettu joten voin kyllä suositella muillekin.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.7.2014 klo 15:42:10 Jäi sanomatta että meillä on manuaali laatikko joten automaatista en sano mitään.

HALINEN HARRI 04.07.2014 16:51

Muutama Dethleff on ollut, Fiatin ja Rellun alustoilla. Ei ole pahaa sanottavana, tärkeämpää onko kori ja alustat huollettu ja tehty edes pari tarkastusta tähän mennessä. Tietenkin myyjän luotettavuus - tunnetko ko liikkeen kansa-asiakkaita, heillä on paljon tietoa kuinka esim. pienet/suuremmat asiat ja takuut sekä ostajan oikeudet hoituvat.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.7.2014 klo 16:59:30 siis: ...kanta-asiakkaita... , jotka ovat uskaltaneet ostaa/vaihtaa useamman ja vapaaehtoisesti.

PÖNTINEN PEKKA 04.07.2014 17:01

Kiitos vastauksista tähän saakka! Tunnen liikkeen hyvin entuudestaan.

Millaisia kokemuksia automaattilaatikosta ylipäätään? Onko 127 hv riittävä teho, vai jääkö jalkoihin?

(Kilpa-autoahan en ole etsimässäkään ;)

KAAKKOLAHTI TOIVO 04.07.2014 19:02

Oli aikoinani Hymer exsis automaatti laatikolla ,ei toiminut alkuukaan ... 6600 ja rapiat ajettiin. Auto oli vaihdelaatikko remontissa 6 kk:den aikana enempi kuin sillä ehdittin ajaa.Yksikin seisonta aika yli 5 viikkoa ja muut päivät päälle.Vaihdettiin manuaali Hymer exsis..Nyt automaatti laatikolla as-auto ja toiminut jo 36000 km.Et näin.

Käyttäjän lisäys viestiin 4.7.2014 klo 19:04:01 Sanomatta jäi ,et Fiatin alusta.v 2005

MELLANEN PEKKA 04.07.2014 19:08

Tuo 2.8 JTD matalaviritteisenä 128 hp versiona on sellainen perinteinen perusvarma ahdettu diesel, jota voi ajaa tarvittaessa lappu pohjassa pitempäänkin:-) Huipputehoa ei ole liikaa, mutta voimaa ja vääntöä on kuitenkin hyvin tuollaiseen normaaleihin ajotilanteihin nähden. Ehkä enemminkin kuljettajalla täytyy olla tieto kuhunkin voiman tarpeeseen nähden oikeasta vaihteesta. Tätäkin dieseliä kannattaa kierrättää tarvittaessa reiluun neljään tonniin. Lastulla saa tarvittaessa pirteyttä yläkierroksille.

KOISTINEN TOIVO 04.07.2014 20:16

Edellinen 2.8 puoli-indekroitu vm 05. aldella. Ihan hyvä auto. Talvella kylmähkö keulasta. Yksi syy. Lämmitysputki meni ovisyvennyksessä osittain ulkokautta, ja eristämättömänä. Patterit olivat siten, ettei niissä kiertänyt oikeen ilma ympärillä. Manuaali latikko, ja kone oli ihan hyvällä alaväännöllä. helppo lähteä liikkeelle. Näkyy uusissakin kiertävän lämmitysputki ulkokautta oven kohalla. Toivopoika

VÄLIMÄKI JARMO 04.07.2014 21:30

En mä oo ainakaa kenenkää jalakoohin jääny,kerkiää siinä kun muillakin,se riippuu niin palio kaasujalaasta.voi sitä tiän tukkona olla vaikka olis 500hv jos tahtoo,ja näköjään jotkut tahtoo.että sillai pähkäili JV

Käyttäjän lisäys viestiin 4.7.2014 klo 22:15:46 Detlefs ja jtd 130 JV

LEHTONEN JYRI 06.07.2014 08:24

Kyllä nuo tehot jo riittää mukavaan matkantekoon. On kuskeja joille ei riitä mikään, sitä kutsutaan hifistelyksi :) Olen minäkin lastutusta tai optimointia harkinnut mutta en ole katsonut sitä niin tarpeelliseksi että olisin sitä tehnyt. Melko harvassa on ne mäet joissa vauhti loppuu. Itse ajan lievää ylinopeutta jolloin auto tuntuu olevan parhaimmillaan.

Kannattaa muistaa että jos katsomasi auto on rekisteröity 3500 kg niin kantavuutta siinä ei sitten ole juuri ollenkaan. Jos aiot kantavuuden sallimissa rajoissa liikkua niin matkatavaroita ei juurikaan saa olla kyydissä. Meillä liikutaan jatkuvasti reippailla ylikuormilla. Olen kyllä harkinnut kantavuuden korottamista, pitäisi varmaan alkaa kyselemään viisaammilta kuinka muutos oikein toteutetaan. Käsittääkseni tarvitaan valmistajalta ainakin joku kallis uusi tyyppikilpi.

VÄLIMÄKI JARMO 06.07.2014 11:16

No joo,tuahon nopeuksiin kun mennään niin joka autos mittari valehteloo,itte ajan mittarin mukaan n90 80rajoituksella eikä oo viälä ikinä kamera räpsähtäny,onhan noita pilkun nu....jotka seisovat jarrulla kun kameran näkee,siinä sitä sitte jonos kuin hautajaissaatto, JV

RUOHONEN NIINA 07.07.2014 12:40

Hei Pekka

Minulla on juuri samanlainen Pefletti,auto on ollut 5vuotta minulla.Autoni on hieman uudempi.vähemmän ajettu.Kyllä olen erittäin tyytyväinen pefletin omistaja. Yksi huono puoli on jääkaappi on liian pieni,noin reisuja ajatellen 3-4pv ruuat mahtuu. Niin autoni on manuaali,kun kaikkea ei voi saada kun ostaa käytettynä. T:Niina

HAAPANEN TIMO 07.07.2014 13:32

Eikös 74 000 ole juuri se mitä Ducaton automaattilaatikko kestää ilman korjauksia.

Kannattaa todella testata se laatikko, kylmänä voi toimia, mutta kuinkas sitten kun moottori on siellä flektin käynnistyslämmöissä.

Tuossa neljän eri omistajan kommenttia joista yhdellä toiminut ilman korjauksia http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=46839670

Kiva olisi tietää miten jatkossa on mennyt.

@timppa

KAINULAINEN MAURI 07.07.2014 16:06

Meillä 2,8 ducato-04, automaatti laatikolla. Auton kok. massa 5000kg. ajettu 78500km. Laatikko toimii oikein hyvin. Ei vikoja

PÖNTINEN PEKKA 07.07.2014 17:14

Paljon kiitoksia teille kaikille avustanne.

Auto oli meillä vikonlopun koeajossa. Myyjäliike hoiti asiaa todella tyylikkäästi. Meillä vaan sattuu olemaan nykyisessä vaunusamme juuri meille sopivat ratkaisut, jotka autosta puuttuivat. Tässä esimerkkejä: erillisvuoteet joustinpatjoilla ja sälepohjilla sekä omilla lukuvaloilla. Keittiössä liesituuletin,roskis ja astiankuivauskaappi, TV:n katselu mahdollista olkkarin sohvalta tai vuoteista käsin (TV ei mahtunut auton tv-kaappiin). Vierastan jotenkin TV:n katselua niskat vinossa katonrajasta. Itse auto oli miellyttävä ajaa, tilava ja siisti. Tosin melko meluisa varsinkin pikku töyssyissä. Joten - pysymme vielä vaunun vetäjinä - ainakin toistaiseksi.

EEROLA TEEMU 07.07.2014 17:44

Lehtosen Jyri kirjoitti mm: " Olen kyllä harkinnut kantavuuden korottamista, pitäisi varmaan alkaa kyselemään viisaammilta kuinka muutos oikein toteutetaan. Käsittääkseni tarvitaan valmistajalta ainakin joku kallis uusi tyyppikilpi."

Tuosta löytyi keskustelunpätkä, missä myös kustannustietoja sellaisesta kantavuuden nostosta, mikä on jo valmiiksi tehtaan hyväksymä, mutta auto on rekisteröity vain 3,5 tonniseksi.

http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=79527175

Vastaavia on varmaan muitakin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.