ohjaustehostimen vuoto

NIEMI MIA 28.06.2014 18:18

Terveisiä Kemijärveltä! 800 km kotiin ja ohjaustehostimen öljyt valuvat johonkin pois. 100-200 km välein maksimista reilusti minimin alle. Seisonnassakin näyttää hitaasti säiliö vajuvan. Kertooko joku heti, mistä vuotaa (ducato 2.8 vm -05)... Korjaamoaika on varattu, mutta tyttönä olisi hieno ehdotella vikapaikkoja : ) Vai uskaltaisinko lähteä öljypullojen kanssa säiliötä täytellen kotimatkalle ja omaan korjaamoon??

HALMEENMÄKI JUHANI 28.06.2014 18:21

Jos yhtäkkine vuoto niin ekana tulee mieleen letkut. Mutta sen verran monta mahdollista paikkaa, että olisi nyt syytä avata se konepelti ja katsella mistä ruikkii.

HUSSO SAULI 28.06.2014 18:34

Autoliitto autaa oletettavasti myös Kemijärvellä ja pelastaa suuremmilta vahingoilta. Soitappa 0200-8080. Siellä se apu on.

SUOMALAINEN RITVA 28.06.2014 21:07

soiteleppa Tunturi autoon korjaamoon on siellä Kemijärvellä samassa pihassa missä on katsastuskonttori 2,5km Luusuansuuntaan on isot hallit mahtuu matkailuauto kirkkaasti sisälle (on entinen postiauto varikko ja korjaamo) T.Rauno

KOISTINEN TOIVO 29.06.2014 06:31

Jos se vuoto on semmoinen, että vähenee parin sadan kilometrin matkalla, vain sen viivojej välin, niiin osta nestettä ja ajele kotiin. Kun neste loppuu, niin alkaa muuttua ohjaus raskaaksi. Lisää nestettä, ja aja. Ei se mettään mene auto Pumppu käy vaan kuivana, mutta sen tuntee. Minä taidan olla myöhässä neuvoineni, kun en aiemmin hoksannu koko asiaaa. Toivopoika

HYTÖNEN RAIMO 29.06.2014 12:09

KYllähän tuo vuoto muulloinkin kuin käytön aikana viittaa aivan selvää putki-/letkuvikaan. Tosin eihän siellä tarvitse olla kuin yksi löysä liitos, niin kyllä siitä öljy tiensä ulos löytää.

Periaatteessa mitenkään naissukupuolta aliarvostamatta ohjeistan, että paras käyttää korjaamossa tarkastettavan (ja korjattavana). Hinta riippuu siitä, miten paljon työtä ja osia tarvitaan.

NIEMI MIA 29.06.2014 14:04

Kiitosta kauhiasti kaikille vastanneille! Kylläpä minä sinne korjaamolle tiistaina nilkutan. Voi jospa pääsisikin jollain liitoksen kiristämisellä!! Sen verran tarkennusta, että sadalla kilometrillä neste vajosi maksimista reippaasti minimin alle. Ja tutustuttu on tunturi-autoon (ei ole aikaa), kemijärven autokorjaamoon (ei riitä vehkeet nostaa tuota kirppua ylös, mutta sieltä sain kyllä ystävällisimmän palvelun!) ja auto-apuun (jonne sen ajan viimein sain). Ooh, toista oli vaunukaravaanarina: silloin piti aina uudelta paikkakunnalta etsiä vain alko ja apteekki. Nyt saapi ensin selvittää seudun autokorjaamot! No, ehkä aika kultaa muistoja : )

JANHONEN MATTI 29.06.2014 17:34

Olisi hyvä jos kuitenkin huomenna saisit jonkun alan ammattilaisen vilkaisemaan sitä autoa- Vaikka Autoliiton tiepalvelumiehen.

Ei siihen vuodon tutkimisen nosturia tarvita, joskin se auttaa. Mahdollinen ohjausvaihteen vaihtotyö on sitten asia erikseen, eikä ole mukava homma nosturinkaan kanssa tehtynä. Nestepinnan vajoamisesta päätelleen kyseessä on vuoto - eikä edes kovin kova, jos sadalla kilometrillä alenema paineen alaisessa järjestelmässä on vain desilitroja max.

Öljyvuoto kyllä paljastaa itsensä ammattilaiselle aika nopeasti. Se kun merkkaa itsensä varsin tehokkaasti.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.