Ducato 2007 2,3D käyntihäiriö

POIKONEN EERO 28.05.2014 15:59

Täällä taitaisi olla enemmän silmäpareja kuin tuolla jäsenkeskustelussa, joten laitetaanpa tänne...

2007 2,3d koneeseen tulee satunnaisesti käyntihäiriö. Vedossa käynti aaltoilee, välillä pätkii terävämmin vetoa poikki. Samalla kuuluu pieni "narahdus". Moottorin käyntihäiriön merkkivalo saattaa tällöin syttyä tai sitten ei. Merkkivalo sammuu ajan kanssa itsestään. Valo syttyi sopivasti kun olin katsastukseen menossa, joten tein uukkarin saman tein. Olisiko kyseisen kuvauksen pohjalta sivistyneitä arvauksia syyn aiheuttajasta. Vanhoista viesteistä etsiskelin ja kaasuläppä vika tuli ensimmäisenä mieleen.

HAAPANEN TIMO 28.05.2014 17:10

Juurikin näin mullekkin tuli mieleen. Kokemusta ei ole kuin lukuisista täällä olleista keskusteluista.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 28.5.2014 klo 17:26:12 Edullinen: http://www.ebay.de/itm/Drosselklappe-Drosselklappenstutzen-inkl-Kabelbaum-Fiat-Ducato-Typ-250-2-3-D-/121329407368?pt=DE_Autoteile&hash=item1c3fcbd588

HJELM ARTO-VEIKKO 29.05.2014 08:40

Työ jumperissa 2.8 2007, ilmastointilaite aiheuttaa pientä pätkimistä. Vikaa korjattin lisäämällä 500g mömmöä ilmastointilaitteesen mutta se ei poistanut oiretta, kun ottaa laitteen pois päältä niin pätkiminen loppuu.

Jelmi

HJELM ARTO-VEIKKO 29.05.2014 08:41

Jumpperi on 2, 8 ja vuosimalli 2004.

Jelmi

VAARALA KIRKA 29.05.2014 21:59

Käy korjaamolla luettamassa vikakoodit niin tietää mikä on vikana. Maksaa 15-20€ .

POIKONEN EERO 30.05.2014 14:19

3 kertaa luetutettu vikakoodit, tulee joka kerta eri herja.

VAHTOLA HEIKKI 08.06.2014 10:53

Minulla oli vastaavaa vikaa, käyntihäiriötä ja nykimistä aina kun veto päälle. Oman Ducaton nykiminen (2.0 bensa) johtui sähköistä: Virranjakajanpyörijästä oli pala irti. Lisäksi yhden tulpan johdon kiinnitys tulppaan oli viallinen.

Pyörijän vaihdon yhteydessä vaihdoin myös virranjakajan kannen, varaosat sen verta edullisia. Pyörijä 2,90 ja virranjakajankansi 5,90. Tulpanjohdon sai korjattua pihdeillä.... Nykimisvika korjattu!

POHJOLAINEN JYRKI 17.06.2014 09:37

Kaasuläppäkotelo-ongelma aiheutti mun 2008 2,3D:ssä juurikin tuollaista ongelmaa. Minun tapauksessa vika paheni sen verran pahaksi, että oli lopulta tilattava hinuri keskelle korpea. Kaasuläppäkotelo meni vaihtoon, samonin siihen liittyvä johtosarja, koska uudessa kotelossa johtosarjan liitäntä on erilainen.

POIKONEN EERO 17.06.2014 11:57

Uusi läppä tuli ebaysta aiemmin keskustelussa olleesta linkistä. Ei tullut vain uutta kaapelia mukana, joten pitää kysellä vielä toimittajalta saisiko senkin mukaan.

Kerkesin tietenkin irrottaa jo vanhan ennen kuin huomasin kaapelin puuttumisen (tai siis paremminkin kaapelin erilaisuuden). Joten ei kun vanha takas siksi aikaa että saa kaapelin. Saakohan tuota kaapelia Suomesta jos ei ala tuolta Euroopasta kuulumaan?

Oli pikkuisen paskanen tuo vanha läppä ja kun kurkki tuonne imusarjan puolelle, niinsiellä tuota sontaa vasta olikin. Oi ihana pakokaasujen takaisinkierrätys!

HAAPANEN TIMO 17.06.2014 12:19

Kyllä mun linkissä on '' inkl. Kabelbaum'' harmi juttu ellei tullut mukaan.

Noin 35 euroa se siellä Autoteile Augustilla maksaa, ettei paljoa enempää kannata täällä meksella.

Siihen voisi laittaa prikan jossa on pieni reikä ettei aivan kaikkea omaa sontaansa joudu syömään. http://www.ebay.co.uk/itm/33-EGR-valve-blanking-block-plate-FIAT-DUCATO-2-3-2-5-2-8-TD-JTD-JTDM-/171120144942 Menisikö ilman mitään reikää?

@timppa

POIKONEN EERO 29.06.2014 13:29

No niin , nyt käy ja kukkuu hienosti. Vaihtokaan ei ollut ydinfysiikkaa. Taisi käydä niin että piuha meni pakkausmuovien kera roskiin. Tilasin uuden Autoteile Augustilta. Tuli parissa päivässä perille. Kiitokset hyvistä vinkeistä!

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.