Ducato huoltoa pääkaupunkiseudulla
KOUHIA SAMI
21.05.2014 23:44
Missäs pihi karavaanisti huollattaa ducatonsa? Viime kesänä meni liki 500 eikä kummosia tehty eikä edes merkkiliike. Kuulemma oli suodattimet niin kalliita. Kaikki sudit vaihdettiin ja öljyt ja ilmastointihuolto. Nyt kelpais vähän kevyempikin huolto.
LEVOLA LAURI
22.05.2014 10:44
Moro!
Delta Auto Hertzikassa tehdään n. PlusHuolto hintaan 329 e
joka sisältää:
Synteettisen moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
Polttoainesuodattimen vaihto
Moottorin ilmansuodattimen vaihto
Jarru- ja akku- ja pesunesteen tarkastus/lisäys
Jäähdytysnesteen pakkaskeston mittaus/lisäys: ___ºC
Moottorin ohjausjärjestelmän toiminnan tarkastus (testerillä)
Pakoputkiston kunnon ja tiiveyden tarkastus
Jarru- ja polttoaineputkien ja letkujen kumisuojien ja – helojen tarkastus
Raitisilmasuodattimen tarkastus/uusinta (lisävaruste, vaihtoerillistyönä)
Etujarrujen kitkapintojen kuluneisuuden ja varoitusvalon toiminnan tarkastus
Takajarrujen kitkapintojen tarkastus – levyjarrut
Käsijarruvivun liikkeen tarkastus/säätö
Kytkinpolkimen liikevaran tarkastus
Ohjaus- ja pallonivelien tarkastus
Renkaiden paineen säätö ja kunnon tarkastus
Valojen toiminnan tarkastus
Apulaitehihnojen tarkastus/säätö
Lukkojen, saranoiden ja rajoittimen voitelu
Korin maalipinnan ja alustan suojauksen tarkastus
Koeajo sekä huoltomuistion täyttäminen
LEPPIKANGAS MARKKU
22.05.2014 17:48
Raskone Espoo, Koskelo!
Siellä Kimmo Sorja joka hoitaa asiat.
Kotipitäjän Deltaan en enää mene, lista ruksattu mutta osa silti tekemättä, oljyä täytetty liki litra liian vähän. Kun valitin niin kehoittivat menemään maahatuojalle!
Kiitos riitti, 100 km ei ole liikaa ajaa Koskeloon ja saada kunnon palvelu!
Leppis
PALM PEKKA
22.05.2014 19:25
En tiedä mistäpäin pääkaupunkiseutua kysyjä on mutta Nurmijärven keskustasta pikkasen Rajamäelle päin on avattu uusi huoltopaikka.
ITE
HAAPANEN TIMO
22.05.2014 19:30
Ethän sinä tarvitse kuin öljyn- ja öljynsuodattimen vaihdon. Oikea hinta on korkeintaan satasen. Nuo tsekkauslistat on pelkää rahastusta.
@timppa
AHJOS TIMO
22.05.2014 21:30
Jos on kysymys muusta kuin öljynvaihdosta, minäkin ajan osoitteeseen Raskone Oy, Koskelo, Espoo ja kysyn siellä Kimmo Sorjaa. Sehän oli ennen Delta Trucks Oy ja on edelleenkin Fiatin valtuuttama raskaan kaluston huolto. Siitä pääsee kätevästi bussilla Leppävaaran asemalle, minkä ympäristössä saa odotteluajan helposti kulumaan ravintolassa, kirjastossa, shoppaillessa tms. ellei viitsi tai ehdi kotona käydä
Jos on kysymys vain öljynvaihdosta, varaan ajan sivulta http://vianor.fi/ajanvaraus/
KOUHIA SAMI
22.05.2014 23:13
Kiitos vinkeistä. Öljynvaihto ja leima huoltokirjaan riittää tässä kohtaa. Osaan kyllä itsekkin katsoa onko renkaat tai jarrut kuluneet ja muutkin listan mukaiset käydä läpi. Lähinnä se, että tuleeko huoltoleima toimivan autoon, jossa kaikki kunnossa pelkällä öljynvaihdolla? Niin ja Vantaalla asustelen.
AHJOS TIMO
23.05.2014 12:07
Edellisessä Ducatossani, joka oli vuodelta 2005, huoltokirjassa oli omat sivunsa määräaikaishuolloille, öljynvaihdoille ja jakohihnan vaihdoille. Nykyisessä, joka on vuodelta 2012, kullakin sivulla on vain ruutuja, joihin ruksataan, oliko kysymyksessä "huoltokäynti" vai "moottoriöljyn vaihto" (vai molemmat).
Tuskin kukaan vastuullinen öljynvaihtaja allekirjoituksellaan vahvistaa suorittaneensa määräaikaishuoltoa, ellei sitä ole todellisuudessa tehty. Toisaalta siinä uudessa huoltokirjassa ei ole enää määräaikaishuoltoon viittaavia otsikoita (esim. "60.000 km tai 3 vuotta"). Siis vanhemmassa huoltokirjassa jokaisen ruudun otsikossa luki, mistä määräaikaishuollosta oli kysymys ja huoltokirjan alkusivuilla oli lueteltu, mitä toimenpiteitä kuhunkin määräaikaishuoltoon kuuluu. Uudemmassa huoltokirjassa sellaista luetteloa ei ole. Voisi siis ajatella, että joku kuittaa hyvällä omallatunnolla huoltokäynnin eikä väitäkään tehneensä autoon mitään täydellistä huolto-ohjelman mukaista määräaikaishuoltoa!
EEROLA TEEMU
23.05.2014 17:51
Mitä merkitystä niillä määräaikais- huoltoleimoilla on, jos hinta puolen tunnin työstä ja monesta ruksista on useampia satasia? Pitäähän kuljettajan itsekin osata katsoa huoltoaikojen välilläkin mm. renkaiden kulutuspinta, jarrupalojen paksuus, jarru- ja akkunesteen pinta, pakkasnesteen pitoisuus ym. Merkinnät näistä tarkistuksista voi tehdä myös itse.
Jakohihnan vaihdosta ja jostain 100 tkm isommasta huollosta ja suuttimien ja apulaiteremmien vaihdosta saa sitten "rehellisen leiman" hyvää työtä tekevältä yrittäjältä, jolla ei ole kiskurihinnoittelua..
Kuka yleensä uskoo koko "täydellistä huoltokirjaa" , kun tiedetään miten helposti saa leiman johonkin määräaikaishuoltoon pelkällä öljynvaihdolla? Öljyt, öljyn- ja ilmansuodatin maksavat yhteensä n. 60- 70 euroa ja satasella ne saa ns. yleishuoltoliikkeestäkin vaihdettua, ellei itsellä ole mahdollista tehdä öljynvaihtoa kotipihalla, niin kuin täällä maalla.