Neuvoa kaipaan..

NYBERG JYRKI 11.04.2014 13:48

Fiat Ducato 130 Multijet 2287cm3 96kW. Kuinka moottorin "venttiilikopan"muovisuojus on kiinni, elikkä kuinka irroitan sen rikkomatta paikkoja, en ole vielä kokeillut mitenkään. Kuvia. Lennu

AHONEN AULIS 11.04.2014 13:58

Moi.Ota kahdella kädellä kiinni muovin reunoista ja nykäise ylöspäin.Terv.AA.

NYBERG JYRKI 11.04.2014 14:54

Aulis, niin minäkin ajattelin mutta jotkut muovikiinnikkeet vaatii oman kikkansa ettei riko niitä, nähdään, Lennu

Käyttäjän lisäys viestiin 11.4.2014 klo 14:56:46 Ilmeisesti hanskat on kuitenkin hyvä olla käsissä... Nimimerkillä: rystyset usein verissä.....

AHONEN AULIS 11.04.2014 15:16

Ensimmäinen kerta on vähän kireämmän tuntuinen.Helposti kuitenkin lähtee.Terv:AA.

Käyttäjän lisäys viestiin 11.4.2014 klo 15:20:33 Ilmeisesti olet vaihtanut kulkupeliä,onnittelut siitä.Terv.AA.

NYBERG JYRKI 11.04.2014 21:38

Sentakia vaan kyselin kun kävin eilen Huittisissa eräässä autoliikkeessä joka oli aijemmin huoltanut nykyistä autoani ja unohtanut huoltokirjasta leiman pois, koneeltahan tiedot löytyi ja asia tuli kuntoon. Samalla kysäisin, kuinka sen muovikopan saisi pois kun laittaisin sinne boxin. Huoltomies tuli vilkaisemaan pellinalle ja ehdotti irroittamaan sitä yläetupalkkia, jotta olisi paremmin tilaa operoida, pidin ehdotusta aika erikoisena vaikka integroidun hymerin konehuone onkin aika ahdas. Siksi käännyinkin kysymykseni kanssa tänne "ammattimiesten" puoleen. Edellinen kone oli 3 litranen ohjelmoitu, tää 2.3 tuntuu nuhapumpulta senjälkeen. Aijemmissa autoissa kahdessa poxi ja edellinen suoraan ohjelmoitu, ei mitään ongelmia koneiden tai katsastusten kanssa. Boxin ostin tuolta tavaratorilta sopuhintaan kaverilta, jolla oli ollut samanlaisessa moottorissa, hinta neljäsosa ohjelmoinnista. Lennu

VALKAMA MARKKU 11.04.2014 23:26

Jep, tukeva ote ja rykäisy, kyllä se siitä irtoaa, sitten nakkaa se roskikseen tai tallin nurkkaan.

Se on kyllä kumma tämä nykymuoti näitten "välikonepeltien" kanssa.

TURUNEN HEIMO 12.04.2014 11:38

Kuten aloitajan kuvasta näki niin koneen suoja oli varsin likainen, olisko siten parempi jos kone olisi yhtä sotkuinen. Minua nuo suojat ei haitta, halutessa ne saa helposti pois edestä. Kone on helppo pitää siistinä, paljas kone on varsin sokkeloinen. Vaikka omassani on jo vuosia niin kone on yhtä siisti kuin uutena. Jos olisin ostamassa autoa josta osa osista revitty roskiin niin siirtyisin katselemaan muita. Yksi syy noihin suojiin paitsi siisti ulkonäkö myös merkitys meluun. vaimentaaa venttilikoneiston ääntä ja ruiskutussuuttimien tikitystä. Jossain saksalaiseessa aviisissa oli tuota jopa testattu todeksi, en vain nyt muista missä. Oikea tapa irroittaa suojus: https://www.youtube.com/watch?v=MtKSHlauUdA kohta 5:30. Eli ensi ylös ajoituspäästä.

NYBERG JYRKI 12.04.2014 18:58

Kiitti kaikille neuvoista, kopan irroitus 15 sekunttia, no parempi kuitenkin kysyä kuin katua. Lennu

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.