Ducaton ruostesuojaus

KÄRKKÄINEN ESKO 25.02.2014 18:43

Mitä mieltä ovat asioista perillä olevat tahot, onko uuden Ducaton (Weinsberg) ruostesuojaus tarpeellista vai hukkaan heitettyä rahaa? Entä lokarien asennuttaminen?

YLINIEMI SEPPO 25.02.2014 18:52

Lokarien tarpeelisuu selviää kun katsoo sinne etusuojien alle.

Ei varmaankaan huono sijoitus asentaa lokarit.

HAAPANEN TIMO 25.02.2014 18:58

Kolmen vuodenajan vaanarille massaus on hukkaan heitettyä rahaa. Mun nykyinen -01 malli, ioka ei koskaan ole suolaa nähnyt on pelleistään kuin uusi. Myös alapuolelta. Samoin edellinen auto joka oli rippikoulukäinen kun sen pois vaihdoimme.

Pienen ääneneristyksen sillä massauksella kyllä saa.

@timppa

AARNIO JUKKA 25.02.2014 19:47

Palasin juuri pohjoisesta viikon hiihtoreissulta. 2000 km suolattuja teitä ja kulkupeli oli mielenkiintoisen näköinen palatessani. Itse päädyin teettämään 11-malliseen Ducatoon ruostesuojauksen, kun katselin uuden autoni runkopalkkeja . Valkoinen maali näytti joissain kohdissa läpikuultavan ohuelta. Laitatin samalla lokarit eteen samasta syystä. Pyöräkotelon takaosa oli hyvin vaatimattoman maalikerroksen peitossa. Uusissa lokareissa on äänieristys lisänä ja takareuna muodostaa myös kuralätkän, joka suojaa alustaa kuraroiskeilta. Jotkut viisaammat väittivät, että lokarit säästävät myös merkittävästi Iskarin ylälaakeria kuravoitelulta ja maksavat siten itsensä takaisin. Hintaa urakalle tuli tonnin verran, mutta uskoisin huolellisella suojauksella olevan vaikutusta myös autoa edelleen myytäessä. Onko suojaus taloudelliseti kannattavaa? Tuskin kukaan pystyy tuohon varmuudella vastaamaan puoleen tai toiseen.

Jukka

VÄLIAHDE JUSSI 25.02.2014 20:05

Jukka puhu asiaa. Minäkin olen massauksen kannalla ehdottomasti jos,aijot sitä pitää. Minä vain hankin tämän weisbeikkerini niin myöhään että sen massaus jäi tulevaa kesään. Vain oikeita ruostesuoja-aineita sitä muuten menee yllättävän paljon. Vokeli oli 85vm ruosteeton

VALTONEN MARTTI 25.02.2014 20:26

Mikäpä auton suhteen olisi järkevämpää kuin kunnon ruostesuojaus. Kaiken muun voi korjata mutta ruosteen perässä ei pysy. Näkemykseni on tosin h-autopuolelta mutta olenpa kuullut että pakettiautokoreja ei tehtaalla suojata juuri mitenkään.

Näin kymmenen vuoden kuluessa tuttavan Ducaton rapistumisen, oli tosin ympärivuotisessa käytössä.

Eikä se äänieristyslisä re-aineesta ole mitenkään vähämerkityksinen.

Parin-kolmen vuoden käytön vuoksi tietysti tuo on turhaa rahanmenoa paitsi sen auton kannalta.

Käyttäjän lisäys viestiin 25.2.2014 klo 20:32:59 -ja m-auto oli siis tuo mainittu Ducato. Alkovisellainen.

VÄLIAHDE JUSSI 25.02.2014 20:35

Just noin Toivottavasti tämä ei ole Mitsun ja multipalan luokkaa. Veto nivelten ja moottorin kanssa aina pärjään, mutta ruosteen kanssa loppuu pinna.

HAAPANEN TIMO 25.02.2014 20:42

Ducatoani en ole ovien sisäpuolelta tutkinut, mutta T-5 Transporteri on oikein mallikaasti koteloiltaan suojattu. Ja sinkitty kauttaaltaan, sellaista en suojaa ympärivuotisessakaan käytössä. Toinen volkkari T-4, -02 malliltaan, ajettu 804000 on myös sinkitty, ja sinkki on pitänyt sen pellit ehjinä ilman massaakin.

Talvikäyttöisen matka-auton saattaisin suojattakkin.

@timppa

TAATILA ERKKI 25.02.2014 21:22

Terve. kyllä nämä vehkeeet ovat niin kalliita että ilman muuta kannattaa. Olen kyllä ihmetellyt näitä maahantuojia kun näitä asioita ei ole hoidettu. Meikäläisen kottero vm. 04 Hymer suojattiin ja eräs huoltomies sanoi jos joskus myyt niin ei ostaja karkuun juokse kun auto on huollettu,

AHJOS TIMO 25.02.2014 22:38

Edellisen autoni, joka oli "peltikuoriainen" suojautin, mutta runsas vuosi sitten uutena ostamaani puoli-integroitua en ole ainakaan vielä suojauttanut. Mietin itsekin, olenko toiminut viisaasti vai tyhmästi, mutta näin olen ajatellut:

Kun autossani on moottoritilan alla muovilevy ja etupyörissä sellaiset lokarit, jotka jatkuvat takareunoistaan roiskeläppien tapaan, se etuosa on jo jollakin tavalla suojattu. Autoni käsikirjassa sanotaan, että tehtaalla on käytetty 25 kiloa aineita sen suojaamiseen. Kun ruostesuoja-ainetta suihkutetaan, on olemassa riski, että sitä menee vahingossa sellaisiin paikkoihin, joihin sitä ei saisi mennä, siis lähinnä reikiin, joita ei saisi tukkia. Ja niitähän matkailuautoissa on paljon. Tuosta asiasta minulla on huonoja kokemuksia muutaman auton kohdalla. Asunto-osan pohja lienee jonkinlaista vanerilevyä, johon sitä ruostesuoja-ainetta ei saisi mennä. Metallia ovat vain keskellä olevat tukirakenteet. Tietääkö ruostesuoja-aineen suihkuttaja varmasti, minne sitä ainetta kuuluu suihkuttaa ja minne ei? Henkilöautoistahan heillä on hyvät piirustukset, mutta onkohan matkailuautoista?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.