Takavetoiset alustat - mitkä merkit

SOINI ARI 16.02.2014 16:58

Mitkä asuntoautovalmistajat tarjoavat takavetoisia alustavaihtoehtoja B-korttikokoluokassa? Nettisivuilla ei juuri mainosteta mitä alustoja käytetään, eikä niitä näyttänyt pahemmin olevan käytettynäkään tarjolla. Ja mieluusti ei paripyörä Transitteja alustana...

Käyttäjän lisäys viestiin 16.2.2014 klo 17:22:05 Lisäyksenä vielä että kaksoispohja ja vesikeskuslämmitys olisi poikaa, käytämme autoa talvella vähintään yhtä paljon kuin kesälläkin.

Ilma trumallakin on pärjännyt ja ilman kaksoispohjaakin selvinnyt tällä nykyisellä etuvetoisella mutta seuraavassa taitaa nuo kaikki olla

LEPOLA SAKARI 16.02.2014 17:02

Ainakin Rapidolta löytyy Mersu-alustalla B-korttiluokkaan täysintegroitua autoa http://www.rapido.fr/sites/fin/fi/

POKKINEN TAPANI 16.02.2014 17:30

Kannattaa ehdottomasti ajaa se C-kortti. Ja niistä paripyöristä ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Kun hankit se c-kortin niin johan alkaa vaihtoehtoja löytymään. Väliin on loistoautoja myytävänä pilkkahintaan kun porukalla on nykyisin niin huonosti c-kortteja.

KARJALAINEN ALPO 16.02.2014 17:44

Käytettynä ainakin LMC:llä on mersualustaisia. Juuri viime syksynä vaihdoin sellaisen ja hyvin on pelannut.

Käyttäjän lisäys viestiin 16.2.2014 klo 17:47:16 Nettikaravaanissa näytti tälläkin hetkellä olevan myynnissä 96 mersualustaista asuntoautoa.

VALTONEN MARTTI 16.02.2014 18:30

Meneeköhän Iveco aina C-kortille?

LEPOLA SAKARI 16.02.2014 18:46

Taitaapa mennä. On jo lähdöstä kuorma-auto joten ei siitä kovin kevyttä asuntoautoa saa.

HAAPANEN TIMO 16.02.2014 19:00

Euroopan matkaajalle yli 3500 kg:n auto on hankala. Näyttää jatkuvasti tulevan lisää tiemaksujakin. Nopeusrajoitukset, ohituskiellot yms.

@timppa

VALVE IRMELI 16.02.2014 20:07

tervehdys Oli pakko kirjoitella asiasta. Nykyään taitaa saada vain C1 korttia kun tuo pelkkä C vaatinee kurssin. Takavetoisia on muitakin kuin mersu esim. Ford Transit. Ivecoa löytyy kyllä alle 3500kg tosin taitaa olla noita italiaanoja koriltaan. Eikä se Euroopassa yli 3500 kiloisella niin kallista ole kuin luulisi. Tuppaavat perimään maksuja monessa paikassa myös alle 3500 kiloisista. C1 lompakkoon ja sitten sopiva auto painoon katsomatta alle, niin ei tarvitse pihitellä ainakaan sisätiloista. säilyy tuo sopu myös vaimo väen kanssa. Terveisin Ari

KARJALAINEN ALPO 16.02.2014 20:23

Kyllä tälläkin hetkellä on myynnissä Iveco-alustaisia B-kortilla ajettavia alle 3500-kiloisia. Riippuu sitten vaatimuksista onko sopivaa.

SUOMI SEPPO 16.02.2014 20:33

Kysyisin tältä 2. Arilta paljonko kokemusta euroopan matkailusta yli 3500kg:n autolla ? Itse olen kokenut asian niin että liikumme ja tulemme liikkumaan enintään 3500 kg:n autolle (ellei systeemit muutu go-boxit ym. hankalat systeemit. Slovakiassa kaikki tiet maksullisia.). Nyttenkin alusta on 4250kg:n joka on paperilla pudotettu 3500 kg:aan. Lastattu kyllä takaisin 4000 kg:aan. Kysymys ei ole siitä ettei sitä kympin pari maksaisi vaan se lippusten ja masinoiden etsiminen. Kevyemmillä maksetaan suoraan kassalle tai ostetaan tarra rajalta. @seppo

HAAPANEN TIMO 16.02.2014 21:15

Juuri näin on asia. Yksin Puolan sydeemin takia kaverit ajavat vehkeensä Liepajasta laivaan kun eivät jaksa poxia etsiä.

@timppa

VALVE IRMELI 16.02.2014 22:32

tervehdys Kokemusta useamman matkan edestä ja sitä ennen myös alle 3500 kiloisella useampia matkoja. Onhan se joskus hieman hankalaa löytää tai tietää niitä osto/hankinta paikkoja, mutta huolellisella ennakko suunnittelulla kaikesta on selvitty. Myös nämä sivut ja jutut vaikkakin joskus rönsyilevät sellaiset tarjoavat todella hyviä vinkkejä ja tietoa. Mukavia matkoja toivottaen Ari

NYYSSÖNEN KAJ 17.02.2014 11:31

Vuodesta 2002 alkaen matkattu läntistä Eurooppaa ristiin rastiin 15,5 tonnin painoisella (kokonais) autolla. Tiemaksut Ranska Espanja ja Portugal riippuvat enemmän auton varustelusta kuin sen painosta. Fiat jossa kaksi takaakselia ja ilmastointi katolla jolloin korkeus on yli 3,2m joutuu Cat 4 eli rekkasarjaan kaksi akselinen korkea on Cat 3

Cat 2 auto on alle 3,5 tonnia yli 2,1m korkea mutta alle 3,2m korkea.

Ranskassa on paljon rajoitettuja teitä yli 3,5 tai 7,5 tonnin autoilla mutta viime vuonna oli moni rajoituskin poistunut, Maksutielle siksi aikaa muutama minutti. Espanjassa Vittorian uusi moottoritie maksullinen on loiventanut nousun alle 5% sen sijaan San Sebastian kautta mennessä nousua on 7% kymmenen kilometrin matkalla.

Puolassa emme ostaneet viime kesänä ViaTol boksia vaan ajoimme pikkuteitä jolloin sitä ei tarvinnut.

VALO MIKKO 18.02.2014 00:12

Iveco B-kortilla.. Löytyy muualta euroopasta enemmänkin.

http://www.nettikaravaani.com/mobilvetta/takaveto/1401383

Paripyörä Sprintteri B-kortilla.. Normaalisti 4600kg tuo alusta.

http://www.nettikaravaani.com/rimor/suberbrig-747/1401636

Eli onhan näitä olemassa, mitähän vaaka näyttäs reissuvarustuksessa ja bordershop kuorma kyydissä?!?!

VÄLIAHDE JUSSI 18.02.2014 07:54

Fordista on hyvät kokemuset samoin ivecosta ja mersusta, Kaikissa niihin vuosien ja kilometrejenmyötä vikoja tulee.Hyvin kun, pidät niin kyllästyt enenkuin, niistä yksikään loppuu. Toisiasijassa tuo vwT3 alusta oli erillisjousituksineen ehkä, liijan heppoinen, matkailuautoksi. Ei varmaa ole luja vetoakseleistaan tämä nykyinen etuveto Fiiatti,mutta olen varautunut koko tulevan kesän viettämään korjaamolla. Ompahan sitten, tämäkin kurjuus omakohtaisesti koettu.Alku on ollut juuri ihan odotusten mukainen jäi jo syksyllä mökkitielle maasto kelpoisuusuus 0 No ei sitä maastoon ole toki tehtykään,mutta odotin että, sillä edes kohtuudella menee siitä mistä lukuisat henkilöautot ja karmanni,mutta ei mennyt.

SOINI ARI 21.02.2014 15:12

Kuorma-autoalustaisena en haluaisi koska vedän paljon kelkkakärryä (isoa ja painavaa) perässäni, C-alusta vaatii yhdistelmäkortin. Kevyemmällä homma on paljon helpompi.

SOINI ARI 21.02.2014 15:18

Noista kumpikaan ei täytä tarpeitani noista muista tärkeistä talvivarusteista.

Onko Hymer ainoa vaihtoehto?

KARJALAINEN ALPO 21.02.2014 18:28

Mitkä ovat muut vaatimukset? Henkilöluku, vuoteitten määrä, kilometrimäärä, hintaluokka?

AHONEN KAI 22.02.2014 04:32

"Mitkä ovat muut vaatimukset? Henkilöluku, vuoteitten määrä, kilometrimäärä, hintaluokka? "

Meillä uusia kummeja taas potkiville on vesitankin tilavuus tärkein ominaisuus, kun se on 150+ litraa on siinä kulkimessa muutkin asiat ajateltu niin, ettei tarvitse joka vesi- tai sähköletkun päässä notkua.

2h, 2 punkkaa, alle 50tkm, alle 100tk€

Käyttäjän lisäys viestiin 22.2.2014 klo 04:33:55 Mersu, ja nippanappa Iveco

SOINI ARI 22.02.2014 14:55

Siellä ne muut lukee ensimmäisessä viestissä...

"Lisäyksenä vielä että kaksoispohja ja vesikeskuslämmitys olisi poikaa, käytämme autoa talvella vähintään yhtä paljon kuin kesälläkin."

KANTOLA TIMO 22.02.2014 16:43

Me ollaan nyt runsas vuosi ajettu 2005 mallin Hymer B630 Starlinella.

Jos vaihtaa pitäisi vaihtaisin uudempaan Mersu-Hymeriin, elleivät olisi vielä pitempiä.

Viimeinen Reisemobil International -lehdessä on testi uudesta Sprinterin päälle tehdystä puoli-integroidusta Hymeristä.

Itse en enää koske Fordiin, rikkaan miehen autoon.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.