fiat merkkiset autot

KIMPPA PENTTI 16.01.2014 20:04

Satuin lytämään tuolta lankun puolelta jutun fiatien maahantuonnin loppumisesta. Mahttaako tulla hetimiten uusi maahantoja.http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/alfan,+fiatin+ja+jeepin+tuonti+suomeen+loppuu/201401602199 Mitenkähän matkailuautojen huollot ja muu varaosa toimitus tulee jatkumaan.

KOISTINEN TOIVO 16.01.2014 20:25

Varaosa toimitukset jatkuvat, jopa lainkin mukaan 10 vuotta merkin maahantuonnin jälkeen. Myös huoltoliikkeitä delta pörhö, ja monet muut kykenevät asian hoitaman. Ei huolta. Kyllä remontissa löytyy. Toivopoika

VÄLIAHDE JUSSI 16.01.2014 20:28

Sama se mikä firma nämä fiiatin ritsat huoltaa ja korjaa,särkyy ne taas pian uudestaan. Nyt sitten,puhutaan ainoastaan fiiatin alustasta, ei päälirakenteesta.

NIITTYARO TAPANI 16.01.2014 20:43

Nyt on menossa neljäs Fiiu pohjainen matkailuauto eikä mitään kummempaa ole sattunut. Hyvin ovat toimineet. Kilometrejä on yhteensä lähemmäs 400 tuhatta ympäri Euroopan.

Kyllä Fiattia on niin paljon markkinoilla jotta joku sen maahantuonnin taas alkaa.

VÄLIAHDE JUSSI 16.01.2014 21:01

No jaa uskoo,ken tahtoo.

Käyttäjän lisäys viestiin 16.1.2014 klo 21:14:13 No sillai, että,uusi fiiju 70,000€uroo vuosi100.000km taas uusi 60.000€uron välillä ja sillä sitten,100.000 km ja väliin taas euroja4*60.000=240.000€uroa Jos ei uusi auto kestä 100.000 tuhatta jota, muuten ei monet fiiatit kestäkkään. Johan muuten tuolla rahalla saa ostaa monta risteilyväkin.

TERVO JARI 16.01.2014 21:14

Huolto pelaa "maaliman tappiin" asti ja varaosien kanssa sama juttu.

Ja sama kampe löytyy Pösönä ja Citikkana siltikin vaik' Viiu "vaikenis" . . .

Maahantuojat vain vaihtuu, merkki ei katoa mihinkään. Malleja henkilöauto puolella voi jäädä maahantuonnista pois . . .

Jussi, vaiha Wokkelo takas, päivä paistaa sen jälkeen taas risukasaas ja pääset talvellakin messäautotiellä matkustaan . . . Älä ole noin pessimistinen, se käy pumpun päälle . . .

SAARELA MARKKU 16.01.2014 21:46

Ei kait sillä fiatin maahantuonnin loppumisella ole mitään merkitystä matkailuautojen maahantuontiin. Ne on kaksi ihan eri asiaa, vaikka auton alusta onkin fiiatti. Ei tarvi huolestua. Osat tilataan jo nyt fiaattiin ympäri eurooppaa, mitä ei löydy suomesta. Ja suomesta löytyy takuuvarmasti firmoja jotka huoltaa ja korjaa fiatteja jatkossakin. Yhtenä esimerkkinä Jyväs-Caravan Jyväskylästä. Sillä on fiiatin huolto. Ja oman kokemuksen mukaan toimii aika hyvin. Olen ostanut sieltä kolme pötköautoa, ja kaikki fiiatteja alustaltaan.

HALMEENMÄKI JUHANI 17.01.2014 18:18

Ei tule olemaan helppoa puhaltaa eloa enää, kun hiilloskin on jo sammunut. Autokeskus aloitti liian erilaisella strategialla kuin Delta. Ja pitkälti siksi Deltan asiakkaat eivät seuranneet mukana. Nerokas pitkäaikainen Fiat-asiakassidonnaisuus purkautui, ja vielä kun mallistokin samaan aikaan uudistui väärään suuntaan. Jeepin kohdallahan ei mitään isoja myyntejä ole tehty pitkään aikaan. Mutta laskusuhdanteessa ja kilpailun kasvaessa vielä vähemmän. Loppuiko siihen sitten Aron pitkän historian omaava autotuonti? Oliko Nissanin lähtö se nyt lumivyöryksi asti päässyt lopun aloitus?

VÄLIMÄKI JARMO 17.01.2014 18:47

Noh nyt alkaa sitte tuleen foorttia renua ja mersua abba jee,Juku kun kerjettiin toi fiiu ostamaan. JV

IMMONEN TEUVO 18.01.2014 18:58

Eiköhän tuo hiivattien maahan tuonti koskenut vaan henkilöpiilejä

AHJOS TIMO 18.01.2014 19:15

Ei, kyllä siinä uutisessa sanottiin maahantuonnin loppumisen koskevan myös hyötyajoneuvoja, mikä tarkoittanee pakettiautoja. Matkailuautoja ei ole ennenkään tuotu Fiat-maahantuojan kautta.

EEROLA TEEMU 18.01.2014 19:41

Jos jotain Ducaton osaa ei Suomesta löydy, niin sellaisen saa muutaman päivän kuluessa Saksan valtavasta varaosatarjonnasta todella edulliseen hintaan. Eikä vuosimallillakaan ole väliä, sillä osia löytyy jostain 1980- luvun malleista alkaen ulosheittohintaan. Ei mitään pelkoa osatarjonnan tai korjaamotoiminnan loppumisesta. Esim. nyt saa jo Suomestakin 2000 luvun alun malleihin uusia osia useista suomalaisistakin nettikaupoista puoleen aikaisemmasta ovh- hinnasta tai sen alle.

KARJALAINEN ALPO 18.01.2014 21:26

Kyllähän osia löytyy. Minullakin oli edellinen auto vanha fiat ja siihenhän löytyi todella hyvin saksasta varaosia ja se osoitehan on oli näillä sivuilla. Todella hyvä vinkki olikin. Ei Fiat häivi mihinkään. Mutta kuka nyt henkilöfiiua enää itselleen haluakaan? Kaappi onkin eri asia.

HYTÖNEN RAIMO 19.01.2014 17:31

Samoilla linjoilla Halmeenmäen kanssa siitä, että hiivatin tähti on sammumassa.

Jo edellinen maahantuojavaihdos meni perseelleen, toki edeltäneen Delta-Auton suosiollisella avustuksella. Vaikea siitä on enää ylöspäin ponnistaa, etenkin kun Italian talouskin on melkoisella kuralla.

Fiatin henkilöautopuolta vaivaa totaalinen volyymimallien puute, jopa suoranainen epäonnistuminen, joten niille on vaikea löytää ostajia. Kun tähän lisätään merkin tunnetut laatuongelmat, niin yhtälö on selvä: - parempaa saa halvemmalla - eikä kauppa käy.

Maahantuonnin loppuminen tietää käytännössä Fiattien arvon romahtamista, mikä voi kirpaista kipeästikin. Matkailuautopuolella tilanne on toinen ja vaikutukset todennäköisesti pienemmät kuin henkilöautopuolella.

Huoltoon ja varaosien saantiin asialla ei ole suurtakaan merkitystä, ellei sellaisena pidetä todennäköistä varaosien saannin hidastumista. Näin siksi, että tukaatissa on joitakin erilaisia osia kuin Sitikassa ja pökötissä, vaikka samaa sukua ovatkin.

HALMEENMÄKI JUHANI 20.01.2014 18:50

Juu, tuo mallisto on todellakin ongelma. Kaikki vähänkään myytävä on halpaa pikkuautoa, ja niillä ei tehdä tulosta. Eikä Alfan tai Lancian puoleltakaan tule apua sinne parempaan = tuottavaan päähän, ei edes niistä uudelleen ristityistä Syslereistä, jotka floppasivat kunnolla. Yhteistyöt Suzukin ja Opelin kanssa eivät nekään ole olleet mitään kovin tuottoisia, vaan lyhytnäköistä sohimista jossain kapeassa segmentissä. Saati se tilanne, että yksi pikkuauto myydään Fordille ja toinen tehdään samalle pohjalevylle Opelin kanssa. On aina vaikeaa kumartaa toisaalle ilman että pyllisttää toisell.

LEPOLA SAKARI 21.01.2014 14:55

Henkilöautot ovat luku sinänsä, mutta Ducato myy aika hyvin myös Suomessa ja Euroopassa se on suuri tekijä. Joten maahantuoja löytynee aika pian ja varaosia sekä huoltoa saa vaikka maahantuoja olisi Ruotsissa kuten joillakin automerkeillä on. Tavara liikkuu nykyään nopeasti ja varastot voivat olla missä tahansa. Joten Ducatojen suhteen ei kannata olla huolissaan.

JANHONEN MATTI 21.01.2014 16:03

Fiat on valtava konserni jolla on hyvin monenlaista tuotantoa toimintaa Ferrarista traktoreihin ja siltä väliltä. Fiatin kannattasi heittää nämä h-autot Ferraria, Lanciaa ja Alfaa lukuun ottamatta mäkeen. Vaan ei, sotkeutui taas tuohon hysysyssyyn Chysleriin. Monen näköjään täytyy sen merkin kohdalla näppinsä polttaa ennen kun se kuopataan

VÄLIAHDE JUSSI 26.01.2014 21:42

Se kokemus joka, minulla on Alfasta se olisi, se jonka,ensinmäisenä lentäisi mäkeen,Lanciaa en tunne eikä,oo niin väliksi tunteakaan.Traktorina hyvä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.