Näkökulma kirjoitus caravanlehdessä 1/2014

MANKISENMAA HANNU 05.01.2014 16:04

Aiheen kirjoittajan mielestä ei ole tarjolla oikeantyyppistä matkailuautoa. Kriteerit olivat kovat, mutta lähimmäksi pääsee, jos valitsee puoli-integroidun auton jossa on pilottijakkarat, jotka käännetään pöytäryhmän ympärille ja tilaa on 6-istujalle. Ei puoli-integroitu ole "juuri ahtaampi", kuin täys integroitu malli, eihän siellä penkkien takana kukaan ole, vaan tyhjä tila sinne jää. Itsellä on kokemusta kaikista malleista ja olen tyytyväinen nykyiseen dehle 6501b malliin, jossa on L-keittiö ja pilotit ja lämmöstä huolehtii alde. Mitä mieltä olet, lehden kirjoituksesta, minusta timppa on laittanut liian kovat kriteerit auton hankinnalle ja mitä sinä suosittelet hänelle?

VÄLIAHDE JUSSI 05.01.2014 16:56

Minusta tämä oli puolestaan mitään sanomaton. Olisit sanonut kuka, mitä ja millä sivulla koeajo? J.Halmemäkikin meni metsään heti otsikossa tuo etuveto räppänä ei oo takapotku hiacen veroinen vaunun vedossa muualla kuin,kovalla tiellä. Ei nuo koeajajat mitään näkökulmaakoeaja vaan vaunuja ja autoja. Näkökulma on katsojan silmissä.Minusta koeajajan täytyisi ilmoittaa autonkulutus kääntösäde ja vetokoukun kiinistysmahdollisuus sekä,ko.hinta konaisuudessaan. Tfarikin on noihin kiinnittänyt huomion.

Käyttäjän lisäys viestiin 5.1.2014 klo 18:27:25 Vastaukseni piti olla Tämä avaus oli puolestaan yhtä sanomaton kuin, nämä caralehden koeajot.

EEROLA TEEMU 05.01.2014 22:01

Tuntuu ottaneen koville Hannulle lukea yksittäisen karavaanarin perusteltua mielipidettä Liiton lehdestä. Eikös se olekaan "oikein" että kokenut m- autoilija kertoo oman mielipiteensä, miten korvata vanhempi m- auto uudemmalla? Kun on onnistunut hankkimaan toimivan m- auton jo vuosia sitten, niin onhan se harmi, kun markkinoilla olevista ei tahdo löytyä enää sopivaa korvaavaa, kun ovat monessa asiassa vain näyttelykelpoisia hilavitkuttimia. Kun kehitys onkin mennyt takapakkia.

Puoli- integroitu ja Integroitu ovat aivan eri asioita, mitä tulee m- auton ajamisen mukavuuteen ja ohjaamon avaruuteen. Esim. meikäläisen lähes 1,9 metrinen runko ei suostu menemään pitemmäksi ajaksi yhteenkään markkinoilla olevaan 1/2- integroituun. Ei ole kiva katsella katon yläreunaa, kun integroidussa voi katsella niska suorassa eteenpäin ja vielä jää parikymmentä senttiä tuulilasia vapaaksi. Pakun ohjaamossa ei liikennevaloja näe kurkistelematta.

Et vaikuta ollenkaan tyytyväiseltä kirjoituksesi perusteella nykyiseen valintaasi, vaikka sitä kehutkin. Miten se voi häiritä, jos joku toinen kertoo omista tarpeistaan löytää sopiva m- auto?

Siis mitäkö mieltä? Satun tuntemaan Timon ja hän tuskin kaipaa "toisten mielipidettä" siihen mitä hänen ehkä kannattaisi hankkia. Vastaavanlaisia asiallisia ja puolueettomia kirjoituksia Caravan- lehti kaipaisi, sillä lehden varsinaiset "koeajajat" keskittyvät lähinnä kehumiseen ja ajamansa auton lobbaamiseen. Harvoin tuodaan esiin mitään todellisia puutteita ja epäkohtia, koska se saattaisi vaikeuttaa "ilmaisen koeauton" saamista uudelleen syys- tai talvilomalle.

Mitähän Timpalle pitäisi tehdä, kun hän tietää mitä tahtoo? Pitäisikö panna kirjoituskieltoon, ettei vaan kertoisi mielipidettään? Voi hitto, en muuta sano; on meitä moneksi..

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.