Matalat erillisvuoteet kiven alla ?
JUNTUNEN KAUKO
03.01.2014 20:26
Uudessa Caravan lehdessä kirjoitti Timo Kekolahti "näkökulma"sivulla minun ajatusteni mukaisesti.
Olemme etsineet pitkään matalilla erillisvuoteilla olevaa matkailuautoa, turhaan.
Onko ne niin kysyttyjä/pidettyjä ettei niitä tule myyntiin. Vai onko niitä tehty liian vähän.
Olemme kierelleet lähes puolet alan liikkeitä kohtaamatta haluamaamme autoa. Yksikään myyjä ei ole ottanut tietojamme ylös ilmoittaakseen meille jos sellainen heille ilmaantuu.
Usein esitteissä mainitaan "matalilla vuoteilla" mutta kun on menty katsomaan niin niissä on ollut yksi tai usempi rappu.
Vaatimuksenamme on myös nestekiertoinen (alde) lämmitys.
Emme etsi uutta vaan käytettyä hyväkuntoista kuljinta.
Tosin kovaa kiirettä emme pidä sillä nykyinen "Nasu" on vielä hyväkuntoinen.
Antakaapa mielipiteitänne missä erillisvuodemallit (matalat) luuraa ja myös kommentinne näkökulma sivun mielipiteestä (myös minun).
SILJAMÄKI ANTTI
03.01.2014 21:06
Meillä kohtuu matalalla erillisvuoteet Dethleffs Magic Editionissa. Silti hyvän kokoinen takatalli. Portaita ei tarvitse :-).
ASIKAINEN MATTI
03.01.2014 23:35
Matalilla erillisvuoteilla varustettuja malleja ei vielä ole käytettyjen markkinoilla, kun keksintö on varsin tuore. On varmaan tyydyttävä odottelemaan tai ostettava uusi.
HAAPANEN TIMO
04.01.2014 09:42
Sellainen malli jossa on lattialla sijaitsevat pitkittäiset erillisvuoteet ja vessa suihkuineen niiden takana on todella avara malli. Sängyt toimivat myös jonkilaisina sohvina kun niihin on helppo mennä.
Ainoa puute on tietty se talli:))
@timppa
JANHONEN MATTI
04.01.2014 13:50
Jotain tämän tamänpaistako etsi. Laiton tämän vaan ihan esimerkiksi.
Kun kysessä on käytetty niin hinta on pyyntihinta - tinkiminen.
Veroja autosta ei mene.
Siihen voi mennä aikaa kun tämän tyyppistä käytettynä, ALDE:lla löytyy.
Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä kun auton lisävarustelistalla on pituutta kun nälkävuodella niin eipä juuri näy hinnassa.
http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/dethleffs-magic-edition-t-1-dbm-white-queensbett-klima-sat-remscheid/134796232.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=8&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.modelDescription=Magic+Edition&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT
Käyttäjän lisäys viestiin 4.1.2014 klo 14:44:32
Töppäsin!
Tässähän oli kysymys nimenomaan erillisvuoteista eikä kuningatarpetistä.
Golenbus T 4 mallissa on erillispetit.
Tästä löytyy sellainen malli jossa se on mutta ei edelleenkään ALDE:a
Suomen tuoduissa malleissa on ainakin esitteen mukaan lämmittimenä dieseliä käyttävä Webaston Dual Top teho 1,5-6 kW.
http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/dethleffs-globebus-t-4-einzelbetten-friedberg/186648589.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=7300&makeModelVariant1.modelDescription=gLOBEBUS+T+4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&categories=PartlyIntegrated
SIIRONEN SEPPO
05.01.2014 16:45
Tuossa malliksi jos ei hinta hirvitä...
http://www.nettikaravaani.com/dethleffs/rt-7014-esprit-alde/1397249
WIGREN BJÖRN
05.01.2014 21:49
Esimerkiksi CasaCar : http://www.casacar.com ja ihan kotimainen . Saa ihan millaiset vuoteet hakuaa ja myös poikittain .
HELIN JUHA
06.01.2014 00:16
Mikäs noiden löytämisessä on vaikeaa, puolessa minuutissa löytyi esimerkiksi tällaiset käytetyt matkailuautot, joiden erillissänkyihin voi ilman portaiden kapuamista istahtaa nauttimaan Alden lämmöstä
http://www.nettikaravaani.com/kabe/trawel-master/1387253
http://www.nettikaravaani.com/kabe/travelmaster-wt/1393192
http://www.nettikaravaani.com/kabe/kabe/1393475
http://www.nettikaravaani.com/kabe/travelmaster-740-t/1391682
Ja muiltakin merkeiltä luulisi löytyvän, mutta Kabessa on joskus tullut itsekin nukuttua niin tiesin mitä hakea...
JANHONEN MATTI
06.01.2014 11:24
Kaksi noista Juhan esille nostamista KABE:stä on hyviä esimerkkejä siitä mihin on jouduttu.
7,5 metriä autoa ja käytännössä kahden hengen auto. Rek. kolmelle.
Omamassa ennen auton varustelua 3240 kg ja kantavuus 260 kg.
On luojan lykky, että auton omaan massaan on jo laskettu mukaan kuljettajan painosta 75 kg muutenhan se olisi varustelun jälkeen yhden hengen auto.
PITKÄAHO JUKKA
06.01.2014 11:43
Todellinen paino matkavarusteineen on jo 4500 kg,tutulla on kokemusta
niinpaljon ettei uskalla lähteä esimerkiksi saksaan ollenkaan.
JANHONEN MATTI
06.01.2014 14:00
Rekisterikirjaan merkitty oma massa tulee näillä tekijöillä EN 1646-2 säännön mukaisista tekijöistä
-auto ajovalmiina ja nesteytettynä
-kuljettajan paino 75 kg (laskennallinen)
-täysi polttoainesäiliö (normaali tankin tilavuus)
-20 ltr/20 kg vettä (ajonaikainen tankki)
-yksi alumiininen kaasupullo
-liityntäjohto
Näin saadaan perusauton kantavuus (pienin moottori)
Autosta puutuu punnituksessa mm.
-radio
-matot
-patjat
-vararengas
-kaasupullona on yksi 11 kg alumiininen kaasupullo
-vanteina aluvanteet ja
silti kantavuudeksi jää vain n. 250 kg.
Varustus johon kuluu kuljettaja ja apukuljettaja ja Visa-kortti pitää auton B-kortilla ajettavana.
AHONEN KAI
06.01.2014 14:24
Montako grammaa on ero aluvanne vs. teräsvanne, noin käsivaraisesti ei paljoakaan, onko joku puntaroinut?
YLINIEMI SEPPO
06.01.2014 14:59
Onkohan tyyppipunituksessa ilmastointi vermeitä ja onko asuntopuolen akku
mukana?
HYTÖNEN RAIMO
06.01.2014 15:00
Kyllä se vanteen painoero (alu-/teräsvanne) on matkailuautojen kokoluokassa kiloja, ei grammoja ja nimenomaan aluvanteen eduksi.
Toki erillisvuoteellisia löytyy moneltakin merkiltä, kun vain viitsii hakea. Tosin lisääntyneet merkittävästi vasta viime vuosina, joten (halpoja) käytettyjä ei ehkä ole kovin usein tarjolla.
Ja tuo edellä mainittu Kabe kuuluu sinne hintahaitarin yläpäähän, myös käytettynä. Uudesta joutuu miltei poikkeuksetta pulittamaan lähes satatuhatta eurolaista aivan pienimpiä malleja lukuun ottamatta.
Käyttäjän lisäys viestiin 6.1.2014 klo 15:11:37
Ja vastauksena Sepolle, tuossa edellä:
Tyyppipunnituksessa ei ole lisävarusteita, ei edes sähkökaapelikelaa.
Jos autoon asennetaan esimerkiksi ilmastointi, markiisi ja vetokoukku se lisää omamassaa noin sata kiloa, mikä on luonnollisesti pois kantavuudesta. Ja jos kuljettaja ja Lyyti ovat kumpikin sadan kilon painoluokassa, niin mukaan ei mahdu laillisesti juuri lainkaan matkatavaroita, tai sitten on ostettava suuremman kantavuuden omaava kulkine.
SUOMALAINEN RITVA
06.01.2014 16:19
Tai katsataa kuoruma -autoksi
AHONEN KAI
06.01.2014 17:19
http://suchen.mobile.de/wohnwagen/kabe-teilintegrierter.html?scopeId=MH&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&categories=PartlyIntegrated&makeModelVariant1.makeId=12870&ambitCountry=
Eikö tämä kelpaa?
KOISTINEN TOIVO
06.01.2014 19:33
Kyllähän se tuo 3500 ab kortin antava paino alkaa olla haasteellinen matkailuautojen valmistajille, ja niiden omistajille pysyä lain puitteissa.
Katteltiin autoja, kun kattelin lamppua kattoon taakse kulkimeen.
Nykyään pituudet, ja leveydet ovat sitä luokkaa, että alkaa olla nyky varustuksilla se alle kolomen tonnin kapineen teko vaikeaa.
Kaappien, ja komeroiden ovet, ja seinät ovat jo niin kevyttä rakennelmaa, että pitää olla hiljakseen, ettei kompuroi hajalle.
Pisti silmään yläkaapit, kun ovat kauniisti alhaalta syvyydeltään kapeat, ja levenevät ylös kaartuen.
Mitenkähän hyödyntää tilan päälliköt laittaissaan tavaraa.niihin sisälle.
Toivopoika
EEROLA TEEMU
07.01.2014 01:12
Tuo KABE, missä jo omapaino on 3240 kg on törkeää ostajien pilkkaamista. Saksassahan painolla ja ajokortilla ei ole ulkomaalaisellakaan niin kauan ongelmaa, kun auton alustalle ja akseleille sallittuja painoja ei ylitetä reilusti. Silloinkin jos ylitystä on, niin sakko on suorastaan kohtuullinen verrattuna Ruotsissa B- kortilla ja ylikuormattuna ajoon yli 3500 kg kuormalla.
Jos nyt Ruotsissa tuo KABE painaisi ratsiassa 4020 kg, mikä 3 hengen kuormalla ja normaalilla retkeilyvarustuksella matkalla kuukaudeksi Italian rannikolle on täysin mahdollinen. Silloin tulisi ensin sakko B- kortilla ajosta. Toinen sakko tulisi siitä, että sallittu, rekisteriotteeseen merkitty kantavuus on ylitetty 200 %:lla. ( Kantavuus 260 kg ja todellinen kuorma ylittää 520 kg:lla kantavuuden). Sakkoja tulisi ainakin tuhat euroa, tarkemmin en tiedä, mutta paljon tulisi.
En myöskään tiedä, katsooko Ruotsin poliisi alustan kantavuuden tiedostosta, vai vain rekisteriotteesta ja onko sillä mitään merkitystä painon ylityksen kriminalisointiin. Ruotsalaiset m- autoilijat ovat yllättyneet positiivisesti Saksassa ratsiaan jouduttuaan, kun 3500 kg merkitylle alustalle onkin löytynyt 4000 kg kantavuus poliisin tietokannasta ja toivotettu vain hyvää matkaa sakon asemesta.
Punnitsin kerran sellaisen matkatavaran, minkä voisi hätätilassa (jos isosti ostoksia matkassa) jättää/lahjoittaa/roudata jonnekin ilman suurta kaipuuta. Esim. 2 polkupyörää yht. 35 kg, vararengas 35 kg, täysi 2. kaasupullo 25 kg, iso 2. hupiakku 25 kg, retkikalusteet 15 kg, omat työkalut, apukaapelit ja 230V kela yht. 25 kg, oppaat, kirjat, ym. painotuotteet, cd,DVD ym. 10 kg, matot 10 kg, raikasvettä 70 kg ym. Tästä tulee jo n. 250 kg. ( Jätevesi olisi ongelma- vettä ).
No tähän ei ole tarvetta ainakaan Saksassa, koska alusta kantaa 3850 kg ja matkassa meillä vain 2 henkilöä. Otteeseen jää kantavuutta 300 kg, mutta Ruotsiin ei kannattaisi lähteä em. lastilla + kaikki muu matkatavara.
Saksassa on myös 5% tarkkuusvara punnituksessa, mutta voihan puntari näyttää toisinpäinkin väärin.
Käyttäjän lisäys viestiin 7.1.2014 klo 13:02:04
Tarkennuksena. Olen tuonut auton uutena Suomeen ja rekisteriotteessa on jo kaikki lisävarusteiden painot sisällä (punnittiin rekisteröintikatsastuksessa) kuten markiisi, vararengas, kaasupullot, ilmastointi, iso akku ym. Paikkoja on 1+2, koska on 3 vyötä.
Käytettyä ostettaessa kannattaisi punnita auto ennen kauppaa, ettei tule suuria yllätyksiä painojen kanssa myöhemmin.
KOCH HANS
29.01.2014 01:04
http://tinyurl.com/oc468nj
HooKoo
SALO JYRKI
29.01.2014 10:43
Tossa yx
www. nettikaravaani.com.
ID 1402070
SADINMÄKI MARKKU
04.02.2014 19:47
joko nyt herätätään tähän mitä olen jo taivastellut muutaman vuoden?
Minä tosin taivastelen tätä tilan hukkaamista:
6-7 m tilaa ja niin ahtaita sisältä. Autosssa oleskellaan, eikä koko ajan nukuta.
Missä oleskelu ja tv katsomis tila? U Shape Lounge!=näin mainostavat engl. autojaan, u:n muotoin ryhmä se olla pitää.
Vaikka on pitkä auto, ei ole kunnon sohvaryhmiä. Kuskin penkit kääntyy ja pieni pöytä jossa 2 istuinta , jossa yleensä turvavyö paikat.Jos ette usko , katsokaa vaikka: Adria-, pössl-,lLMC .twin,retk. autoja, siis kahdelle. Mihin 2 ihmistä tarvitsee niin paljon kaappeja? Ei ole kiva siinä pöydän ääressä kökötellä pitempää aikaa. ok, ne on retk. autoja, mutta kun isoissa autoissa on sama järjestys!
Eteläänkin lähdetään perässä vedettävän laukun kanssa!!
http://www.ebay.co.uk/bhp/u-shaped-lounge-motorhome
Minulla oli casa car retk. auto, ja siinäkin oli sentään sohva missä istua.
JUUTI ERKKI
10.03.2014 21:51
Helinin Juhan neljän Kabe Travel Masterin listan toiseksi alimmainen OCZ-109 palveli meitä parin vuoden ajan kohtuu hyvin, kesät talvet. Tuossa kuvassa ollaan Itävallan Gossglognerilla vaimon kans yhdellä upeimmista reissuista. Sit vaihdettiin integroituun Knasuun, kun kaivattiin isoa takatallia ja alas laskettavaa etupetiä lapsen lapsia tai muita yövieraita varten. Kerron mielelläni autosta lisää, jos jota kuta kiinnostaa. Juutin Eki, 0400-255255.
PAKARINEN ALLI
26.03.2014 15:53
Meillä,eläkeläisillä, on tällainen erillisvuoteilla oleva Eura Mobil Contur 702 Ducato 2,8 JTD Max matkailuauto puoli intekroitu jossa on pitkittäiset erillisvuoteet ja lattia keulasta perään samalla tasolla. Meidän mielestä ollut erittäin kätevä, koska ei tarvitse kompuroida kynnyksien takia, kun yöllä käypi esim. WC:ssä. Auto tulee myyntiin tämän kesän lopulla. Ollaan ajeltu jo senverran, että päätettiin luopua harrastuksesta, kun ikääkin jo on.
Tiedustelut Teuvo Vilja puh. 050475956
Käyttäjän lisäys viestiin 26.3.2014 klo 15:55:58
puh. numero tiúli väärin. Pitää olla 0505475956