Fordin alusta

VÄLIMÄKI JARMO 24.10.2013 19:16

Mitä kokemuksia on foorttista,koneen,jousituksen ym.puolesta.Jos on edestä kuin enkeli onko takaa kuin mankeli. JV

Käyttäjän lisäys viestiin 24.10.2013 klo 20:09:55 Mikä mahtaa olla pa kulutus

YLITALO ASTA 24.10.2013 19:21

Fordissa on mahdollisuus ruokailla porsliini astioista. Jouset toimii, jonkun mielestä pikkaisen löysät. Etupää on hyvä , tarkka ohjaus, jousitus toimii niinkuin sen pitää.

Nimimerkillä kokemusta fiusta uudella kopalla sekä fordista. Fiatin etupään jousia voi verrata johonkin telivetoiseen sisun takapään jousiin seitsemänkymmen luvun alusta.

T : Masi

PASANEN MIKKO 24.10.2013 19:29

Terve Liitekuva.............voisiko mikään paremmin kertoa?

VÄLIMÄKI JARMO 24.10.2013 19:35

Oi Mikko täähän sykäytti.Voisko paremmin ilmaista

PASANEN MIKKO 24.10.2013 19:59

...no en voinut olla laittamatta tuota. En millään muotoa halua loukkaukseksi, nuo vanhat mainokset ovat aika 'ylitsevuotavia'. Oikeasti Ford alustaisesta matkailuautosta ei ole kokemusta, Ducatolla ajellut. Kesällä ajelin muuttokuorma ajoja vuokra Transit pakettiautolla paikallisajoa ja yksi keikka Tampere-Helsinki. Ainakin se tuntui 'käteen' sopivalta kaikin puolin. Tehoa hyvin, ajotuntuma toisenlainen, kuin Ducatossa. Varmaan täällä 'oikeat' Ford ihmiset antavat palautetta kokemuksistaan.

VÄLIMÄKI JARMO 24.10.2013 20:12

Huumori pidentää ikää

HAAPANEN TIMO 24.10.2013 20:15

Rajoittaa pohjaratkaisua aikalailla jos Transitin päätät alustaksi ottaa. Ducatosta löytyy kaikki mahdolliset versiot ja valmistajat.

@timppa

JÄMSÄ ESKO 24.10.2013 20:16

Meillä on vm -09 mallia oleva Fordin alustalla etuveto asuntoauto. Tämän vuoden kesäkuussa Ruotsissa auton moottori alkoi lakkoilla. Starttasi hyvin mutta ei käynnistynyt, siellä huollossa sanoivat, että EGR-venttiili oikkuilee. Ajoimme Saksaan, jossa huollossa totesivat samaa ja venttiili vaihdettiin. Muutaman päivän jälkeen vika toistui ja saimme auton toiseen Fordin huoltoon ja siellä todettiin sensorivian estävän käynnistymisen. Sensorin vaihdon jälkeen auto on toiminut hyvin. Tuo EGR-venttiilin vaihto auttoi myös moottorin käyntiin alakierroksilla. Ruotsissa kysyin huollosta, kun olin kuullut mäntäongelmista. Huoltomies näytti minulle yhtä moottoria, jossa kolmas mäntä oli rikkoontunut, hän sanoi tiedossaan olevan kolmen moottorin mäntävikoja. Muuten olen ollut tyytyväinen, pa-kulutus alkoviautolla kahden kesän Eurooppakiertueella on ollut 9,3 litraa per 100 km, ei paha 90 matkanopeuksilla.

TERVO JARI 24.10.2013 20:18

Vuodet vierii, vuosimallit niiden mukana, kerrohan minkä ikäistä fjoordii olet ostattelemassa.

Noita voorteja kun on moneen lähtöön kuin viijujakin, vuosimallien mukaan . . .

Omat kokemukset voortista on pakusta, vuosimalli jostain 2003 ajoilta, jos tuon perusteella pitäisi valita, EI IKINÄ FOORDIA, mutta aika muuttaa alustoja äänieristyksiä ym. ym. ym. ym.

Itellä on integroitu Fiat Hymer B654 2.5TDI jakajapumpulla, viimevuosituhannelta -98 mittarissa vajaa 70 tuhatta. Ei muutoin moittimista hieman meluisa ja vääntöä saisi olla enempi. Tarve kuin pieni, kesällä 4-5 viikon reissu ja viikonloppureissuja silloin tällöin. Tuon tarpeen täyttää 10+ arvosanalla. Jos tuosta pitäisi parantaa autoa, tarvitaan 50 tuhatta euroa rahaa . . .

Viiun alustaa käytetään varmaannii 80% asuntoautoista joten lienee selvää että pääosin kaikki "murhe" kirjoitukset käsittelee viiua, ymmärrettävästi . . .

Ja kun katsotaan pakettiautojen hintoja, on viiu jos ei halvin niin halvimmasta päästä, se kertoo jo jotain luotettavuudesta, ei halvalla sitä parasta saa . . .

POHJANTÄHTI JORMA 24.10.2013 20:26

Ajelin Ford/Solifer Action 586 autolla 0-45000km vuonna 2008. Ei oikeastaan muuta moittimista kuin alavääntö, sammuili liikennevaloissa jos ei muistanut polkasta vähän reilummin kierroksia liikkeellle lähdössä. Talviajossa huomattavasti miellyttävämpi kuin Fiat josta ajokokemusta kolmesta eri versiosta Adria 2001 hobby 2009 ja nyt LMC 670 2008. Nämä nykyiset eri akselivälillä edessä / takana aiheuttaa lumessa raskaan etenemisen. Fordista jäi hyvä mieli aina tankatessa, kulutus pysyi kohtuullisena vaikka nopeus välillä nousikin laittoman korkealle. Alusta soliferin kopalla toimi mielestäni hyvin omapaino himpun alle 2800 kg ja kokonaispaino se sallittu 3500kg, lastausvaraa riittämiin. Muistaakseni Hobbyn 650es omapaino 3160/ 3500 ja tämä integroitu LMC 670 3240 / 3500 rekisteröity kolmelle!

Käyttäjän lisäys viestiin 24.10.2013 klo 20:31:33 Ehkä se aika kultaa muistot, olihan siinä ne kuuluisat diskovalot.

PASANEN MIKKO 24.10.2013 21:02

Jarmo, kun pistät 'viestihaku' sivulle hakusanaksi 'Ford', löytyy juttua transitista niin paljon, että et kerkiä kaikkia tänä iltana lukea. Mielipiteitä tässäkin asiassa on niin paljon puolesta/vastaan, että pystyneekö niiden perusteella ainakaan lopullista ostopäätöstä tekemään. Suuntaa antaviahan mielipiteet voivat olla.

VÄLIMÄKI JARMO 24.10.2013 21:08

Kiitos Mikko vinkistä minä katson ja aamulla voi olla punasilmä kanu jos kaikki luen

VÄLIAHDE JUSSI 24.10.2013 22:00

VW:ni oli Fordin alustalle tehty ja alustaltaan ei ollut mitään valittamista. Transportteri T3.

NEVALAINEN SIPPO 24.10.2013 23:02

Viime kesänä hankin 08:n Transitin 2,2l 130 hv:n etuvedon LMC:n integroidulla kopilla. Ajettavuus on mielestäni hyvä. ( On tullut ajettua Fiiattia, Citikkaa ja Volkkaria, pakuna ja matkailukorilla ) Kulutus on ollut 9,5 ja 10,5 välillä. Moottorin alavääntö oli aluksi heikko, mutta kun Wetterillä päivittivät moottorin softan niin nyt lähtee ihan reippaasti. Vuokrakäytössä kun oli ollut niin kytkin oli kypsynyt 90t:n km:n aikana ja meni vaihtoon. Olisivat tehneet sen softan päivityksen aikanaan niin siltäkin menolta olis välttynyt, mutta opahan sekin nyt sitten vaihdettu. Niin ja mikä parasta ratin taakse ja sänkyyn mahtuu voimistelematta meikäläisen ruhollakin ( 192 cm).

HIETAVUORI JUHA 25.10.2013 07:40

Neljäs Ransiitti menossa . Tällä ajettu yli 100 tuhatta - 07 malli takaveto ja hyvin pelittää talvella lumihangessa . Huomioi että etu ja takaveto autot on ihan eri palikoista kasattu . Kumpi parempi riippuu paljon käyttö olosuhteista , etuveto kuluttaa kyllä hiukan vähemmin , mutta meille on tuo perille pääsy talvella tärkeämpi . ( mökkitie )

POUTTU KATHIA 25.10.2013 13:44

Moi, meillä on vm. 2003 Chausson Welcome 26 Fordin T350 paripyöräalustalla, siis takavetoinen. Ajettu 97 tkm. Ostopäätöstä aikoinaan tehdessämme testasimme noin 10 muutakin merkkiä ja mallia. Ford oli ja on paras. Kaksi viikkoa sitten katsastusmiehen suusta: "ei paljon uutta häpeä". Meillä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, hyvä ajaa ja omistaa.

Käyttäjän lisäys viestiin 25.10.2013 klo 13:49:48 Hei, kysyit vielä kulutusta. Meillä se on ollut melkoisen tarkkaan 11 l / 100 km.

VÄLIAHDE JUSSI 25.10.2013 16:49

Juha, minulla on päinvastainen tuntu tuosta,etuvedon kulutuksesta se kuluttaa enenmän kuin,takapotku.Kummassakin tapauksessa ratin ja penkiväli ratkaisee kulutuksen. Takapotku vehe sen pitää olla ainaskin peräkärryn kanssa.

SILVOLA PAULI 25.10.2013 20:27

Meillä on Solifer/Hymer Fordin alustalla, ajettu noin 60 tuhatta. Keskikulutus on 10 l/100 km, vakionopeussäätimen ollessa säädettynä 102 km/h. Alaväännön haitan saa helposti pois käyttämällä auton softan päivityksessä. Sen jälkeen ilman kaasupolkimeen koskemista, nostettaessa kytkin, kierrokset nousevat hiukan yli 1100 r/min. Olen tyytyväinen. Pakettiautona on nyt menossa kuudes Transit, vm. -12. Edellisessä, oli sekin vm. -12, oli hiukkassuodatinongelma. Hiukkassuodatin piti vaihtaa takuutyönä. Suosittelen, etuvetoiseen Transitiin kannattaa hankkia pohjapanssari. Olen hankkinut kahteen autoon sen. Salossa myyvät Venäjällä valmistettuja vahvoja peltipanssareita. Etuvetoisessa on moottori alempana ja öljynputsari öljypohjan etupuolella. Siten hyvin vaurioherkässä paikassa. Jo kuorma-autosta tipahtanut jäätynyt lumipaakku rikkoo putsarin. Kokemusta on.

HIETAVUORI JUHA 26.10.2013 10:04

Jussille , se etuvetoisen moottori on mielestäni pienempi , ja paripyörät takana ottaa oman osansa .

HEINONEN TOIMI 26.10.2013 18:50

Menossa kuudes Fordin etuveto paku ajettu nyt n.230tkm, tuntuu kaikissa olevan samat perusvaivat egr ventiili ja pyörän laakerit vaihdettu tähänkin, jarruhuoltoa tietenkin joutuu jo normaalisti noilla kilsoilla tekemään. Kaksi m-autoa ollut myös Fordin alustalla, nyt Fiat alustainen vaihteeksi. Tuntuu Fiat kuluttavan eturenkaita enemmän, polttoaine kelpaa myös paremmin fiiulle. Ajolataan kyllä tykkäsin Fordin alustasta enemmän, kestävyys vielä arvoitus mittarissa vasta 20 tkm. Vaikuttaa vähän näiden nykyautojen kanssa olevan tuurista kiinni minkälaisen yksilön sattuu saamaan.

MÄKELÄ MIKA 27.10.2013 08:10

Tuttavilla oli -08 Transit 140hv kesän ja talven 2010 -11. Koko paketin pilasi Euramobil lyhyt ja korkea alkovikoppa. Ihan kaamea keikutin ajaa. Heilui kun käveli sisällä, autolla ei ollut ajettu kuin parikymmentätuhatta ja se vaihtui yhden kesän jälkeen tilavampaan vaunuun osin muistakin syistä. Itse Fordissa ei ollut mitään vikaa mutta ei kilsojakaan tullut kesän aikana kuin kolme -neljätuhatta parikymppiä ajettuun autoon.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.