Moottorilämmitin Fiat 3,0 Euro 5

BERG LEIF 20.09.2013 15:58

Käykö siihen ainoastaan letkulämmitin, ja siinä tapauksessa mikä merkki ja numero ?

BERG LEIF 20.09.2013 19:07

säteilylämmitin i riitä

LEHTOJUURI MIKA 22.09.2013 20:24

Vaikuttais ainakin et ei ole saatavilla muuta kuin letkulämmitin.

Defan vastus n:ro 411457

Calix vastus n:ro RE 138B

HALMEENMÄKI JUHANI 23.09.2013 19:13

Ja siis www.calix.fi & www.defa.com sivuilta nuo löytyy, ilman salasanoja tai sen kummempaa, suoraan kummankin valmistajan lämmittimet asennusohjeineen.

BERG LEIF 23.09.2013 19:46

Ja sama letkulämmitin sopii 07-mallin Euro4:seen kuin uuteen Euro 5 moottoriin.?

HALTTUNEN TEUVO 06.05.2014 09:16

Tämän ehtisi syksyksi laittamaan http://www.conrad.com/ce/en/product/841843/OWL-2-Car-Engine-Pre-Heater

HALMEENMÄKI JUHANI 06.05.2014 19:39

Lopeta samalla palovakuutus turhana. Meinaan jos tuo käryää, niin itse olet maksumies. Ja veikkaan myös starttivaikeuksia. Noilla tehoilla lämpö ei edes pumpun avulla leviä niin hyvin kuin pitäisi. Ei nuo oikeat valmistajat kiusallaan keksi sellaisia ratkaisuja kuin tekevät.

HAAPANEN TIMO 07.05.2014 09:02

Onhan tuo CE hyväksytty, ja teho 1250W. Liitosjohto tosin on suojaamaton.

@timppa

HALMEENMÄKI JUHANI 07.05.2014 19:45

CE, China Export... Missä on sitten IP-luokka? Noilla wateilla ei täyty lupaukset lämpeämisestä, eli jompi kumpi on puuta heinää. Vastaavan kaltaisia on kaupattu kyllä isommillakin wateilla, oliskohan ajat kopsattu niistä mainoksista? Vaiko kiinalaista mainospuhetta?

HIETALA PEKKA 08.05.2014 07:52

Jussin kannattaisi käydä optikolla!Minä hommasin vasta uudet lasit ja huomasin heti tuosta linkistä että kyseessä on SAKSAlainen firma ja näyttäisi olevan tuotekin MADE IN GERMANY!!Miksi siis puhe KIINALAISESTA??? Ei millään pahalla! Kesän odotteluja Toivoo:pede

TOIVONEN MARTTI 08.05.2014 09:01

Hinnoista ja firman myymistä tuotemerkeistä voisi päätellä ettei ihan tavallisesta kiinabasaarista ole kyllä kysymys. mot

HAAPANEN TIMO 08.05.2014 10:01

No ei ole, ja tuota vehjettä myy moni muutkin hyvämaineineisen näköinen nettikauppa.

Siellä on yksi käyttäjän arviointi jossa hän -5-6° lämpötilassa lämmittää kahden litran Mondeota. Vartissa ei tapahdu mitään, mutta tunnin kuluttua tulee auton käynnistämisen jälkeen heti lämmintä (ei kuumaa ) ilmaa lämppäristä.

Kaveri pitää hommaa turhan hitaana, mutta ei ole tainnut tottua näihin vehkeisiin, vartissa ei kuulukkaan mitään tapahtua. Hänellä on ainoana tarkoituksena saada tuulilasi kirkkaaksi heti. Moottorin sieluelämä ei häntä kiinnosta.

Tuo Jussin mainitsema IP-luokka on kyllä totta. Meillä on totuttu pikkuisen erilaisiin johtoihin näissä.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 8.5.2014 klo 10:02:47 hyvämaineisen

Käyttäjän lisäys viestiin 8.5.2014 klo 10:04:03 ros: very good quality, easy to fit, quiet, small Cons: low power I fitted this last year when we had a fairly cold UK winter (South East, perhaps -5 or -6 degrees C some nights). My car is a 2.0L Diesel Ford Mondeo and I found I had to leave the heater on for a long time to do anything noticable - 45minutes was more like it. The whole unit, including the pump, uses 1200watts so lets assume 1150watts are used for heating - in 15 minutes you've only put 290watts into 100kg+ of steel. No wonder I can't tell the difference! After an hour the heater came through warm (not hot by any means) and de-misting was very quick. I only bought it to speed up demisting. The car is designed to start OK down to -20 or -25 so the engine itself doesn't need this product. Fuel saving? 290watts? That's an almost immesurable amount of diesel. The quality of the part was very good and it will last. It's very quiet when running and would be good for a small petrol engine, perhaps upto 1.6l. Anything larger and you need more than 15 minutes to get warm air in the cabin on engine startup. It does the job eventually but consider Diesel fired cabin heaters are nearer 4 or 5 kW and you get an appreciation of what 1.2kW is. As the instructions suggest, 2 in series might do the trick for larger Diesel cars.

HALMEENMÄKI JUHANI 08.05.2014 19:16

Se johto ei ole tottumus, vaan turvallisuutta. Tuossa kiinalaisessa turvattomuutta. Ja tuote ei muutu turvallisemmaksi tai paremmaksi sillä, että se on saksalaisessa nettikaupassa kalliimmalla kaupan. Eikä "german engineering" tarkoita että se olisi valmistettu Saksassa. Tarkoitus kyllä meni läpi, eli myydä sitä saksalaisuuden varjolla. Kuten aikoinaan Warreakin. Mitään oikeaa asennusohjettakaan ei ole. Siis sellaista, jossa neuvottaisiin, mihin kohtaan letkuja tuo pitäisi laittaa. Jos edes yritettäisiin saada käyntiin lähtemistä helpottava lämmitys. Juu, toimii varmaan noina muutamana eurooppalaiselle arktisena -5 asteen pakkasaamuna, siis paremmin kuin ei mitään. Etenkin jos hehkutkin on jo vanhat, eikä tiedä paremmasta. Toimiikin varmaan sen aikaa, mutta mikä on kestävys pidempään ja jatkuvammin käytettynä? Suolasumua 230V-liittimessä. Oikeinpa odotan, että joku asentaa tällaisen nykyautoonsa, ja kertoo mielipiteensä yhden talven jälkeen.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.